hp skrev:Jag använder Adobe Premiere 6.5. Tycker det fungerar bra när man väl lärt sig alla funktioner. Kraschar dock ibland men jag tror det är min dator som är lite avig.
I Premiere måste du skapa en "title" och ha så mycket text så det överskrider hela "title-rutan". Har du inte så mycket text får du slå enter och infoga mellanrum mellan raderna så texten hamnar utanför. Får texten plats i rutan så kommer den inte att rulla utan bara stå still. Spara title-filen och dra ner den på tidslinjen så fungerar det.CayLe skrev:hur fanken får man in text i filmen som är där när filmen rullar?
Conrad skrev:Premiere är grymt, men såå himla segt!! Vet inte om det är datorn det beror på eller om det bara är programmet som är sådant.
Datorn orkar ju inte med realtime preview, släpar som bara den. Det enda codecet som inte släpar vid förhandsgranskning är cinepac-codec med det tar ju sån lång tid att spara i, ca 2st 320x240-bilder per sekund...
Snobben: Välj bara en videoeffect och dra den över klippet. Under window är det bara markera "video-effects" (eller något liknande) och så får du ett fönster på höger sida.
snobben skrev:har premiere men hur fan lägger man in de där effekterna? typ toningar osv.?? vet nån vart det finns en premiere 6.5 guide?
hp skrev:Vilken codec är att föredra när man ska spara? Hur sparar man förresten filmen som mpg fast i andra proportioner än standard VCD tex om jag vill att filmen ska visas 100 x 150 som färdig film? Får det att se konstigt ut om jag manuellt anger andra proportioner än standard, programmet säger även ifrån att det är fel.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|