Vig som en kakelugn med sendrag!

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Hoj
Ingen just nu
Hallå! Är det bara jag som är otroligt jävla ovig?

Någon som har några bra och enkla tipps för att bli vigare och bli av med sendrag?

Kom ihåg på moped tiden (15-18) när man fick för sig att stunta. Allt gick skit bra tills man skulle prova high chairs och sånt med fötterna högt uppe.

Vurpade många gånger p.g.a att man fick typ sendrag i ljumsken :crash

Och har ju köpt en större hoj nu. Och satt i garaget en dag och provade att hoppa från olika ställningar och gjorde massa ljudeffekter :D

Och satan vad med sendrag jag fick! Och det spände överallt!

Så någon som har lite tips på enkla övningar som gör en lite mer flexibel, och någon som vet vad man ska göra för att minska på sendragen? Har hört av många att man ska dricka Grape Tonic drcka för det innehåller något som är bra mot sendrag. Även min syster drack det mycket när hon hade opererat benet och nästan hade konstant sendrag i stortån :gnissla

Tack på förhand :rolleyes:

Kazagger

&%¤")(/&%*^X?
Gick med
11 Jan 2012
Hoj
8115 fordonskubik inalles ;-)
Tonic innehåller Kinin som används mot vadkramp/restless legs så viss effekt kan det ha. Aldrig övervägt att stretcha..?

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Det enda som nog verkligen ger resultat är ju att tänja, lite i taget, och ofta.

Jag är både vig och med överrörliga leder, så jag har inte det problemet riktigt :crash

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Jag har varit aktiv gymnast i säkert 15 år och om jag sitter på golvet kan jag dela mina ben näääästan 90 grader.

Så för vissa av oss är det nog kört är jag rädd.

Men visst att tänja hjälper.

Kan göras både med kalla och varma muskler men helst med varma. Börja sträcka ut så långt du kan, håll kvar ett tag, be någon hålla emot i ditt yttersta läge medans du försöker pressa tillbaka så kraftigt du kan. Håll så 10-15 sekunder och slappna sedan av medans din medhjälpare tänjer ut ännu lite mer.

Gör så några gånger i veckan så kanske du kan spika en highchair innan sommaren är här :yoparty

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Hoj
Ingen just nu
Jag har varit aktiv gymnast i säkert 15 år och om jag sitter på golvet kan jag dela mina ben näääästan 90 grader.

Så för vissa av oss är det nog kört är jag rädd.

Men visst att tänja hjälper.

Kan göras både med kalla och varma muskler men helst med varma. Börja sträcka ut så långt du kan, håll kvar ett tag, be någon hålla emot i ditt yttersta läge medans du försöker pressa tillbaka så kraftigt du kan. Håll så 10-15 sekunder och slappna sedan av medans din medhjälpare tänjer ut ännu lite mer.

Gör så några gånger i veckan så kanske du kan spika en highchair innan sommaren är här :yoparty

Jag kan inte ens sitta med rygggen rakt mot väggen för då stränar det i knävecken :crash Så ska prova stretcha lite oftare :tummenupp

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Jag kan inte ens sitta med rygggen rakt mot väggen för då stränar det i knävecken :crash Så ska prova stretcha lite oftare :tummenupp

Det låter ju onekligen osmidigt om man vill stunta :p

Men som sagt prova det att tänja, pressa emot och sedan slappna av. Brukar ge nån cm extra varje gång och vips ligger du där med pannan mot knäna ;)

Och tekniken att liksom gunga ut senor och muskler funkar inte så bra. Statisk stretchning är the shit :tummenupp

Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping