Vilka bromsbelägg ska jag ha, KTM/Beringer?

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
390, 570, 660, 1300
Jag har oket på bilden nedan men jag lyckas inte få fram vad beläggen har för artickelnummer genom KTM Powerparts sidan.
Någon som vet?

Bifogat

• bromsok.JPG
    bromsok.JPG
    27.7 KB · Visningar: 131

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Du kan köpa i Orginal förpackning av "Sunbike"

Jag köpte belägg nu senast med Ktm/ Husaberg art. nr och det var dyrare än att köpa direkt från en Beringer leverantör.

Men kolla gärna lite priser vart det är billigast för jag har samma OK som dig fast med röd eloxering!

Och det verkar inte finnas några andra belägg än "orginal" så vitt jag vet?

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
390, 570, 660, 1300
Rasorblade, här fanns det några nummer på belägg, tack för länken.

micke, vilken variant på belägg köpte du?

Edit: Gjorde en snabbsurfning på belägg, nästan 800:- i sverige, ska dom vara så dyra eller är det jag som blivit bortskämd med billiga crossdelar?

Bifogat

• Brakepads.JPG
    Brakepads.JPG
    29.6 KB · Visningar: 82
Last edited:

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Rasorblade, här fanns det några nummer på belägg, tack för länken.

micke, vilken variant på belägg köpte du?

Edit: Gjorde en snabbsurfning på belägg, nästan 800:- i sverige, ska dom vara så dyra eller är det jag som blivit bortskämd med billiga crossdelar?

Som jag förstog det finns det en "Race" variant och en "Gat" variant. Jag åker bara bana med min cykel så det vart race varianten givet.

Jag betalade drygt 700- 800:-

Dyrt satan!

Fick ett lite bättre pris av Sunbike som sagt om jag inte missminner mig. Dom säljer ju Beringer direkt och tar inte omvägen via Ktm / Husaberg som jag gjorde nu sist...

Får ju beläggen i Beringer förpackning även när man köper det från Ktm!

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Gjorde en snabbsurfning på belägg, nästan 800:- i sverige, ska dom vara så dyra eller är det jag som blivit bortskämd med billiga crossdelar?

Det va ju inte så dyrt, du har nog blivit bortskämd med billiga crossbromsar. Kanske dyrare för att dessa bromsbelägg tillverkas i betydligt mindre serier. Säkert är iaf att dessa motardbromsbelägg är dyra jämfört med crossvarianten.

Det du köper genom KTM/Husaberg brukar väl vara SBS?

Ser att det redan finns en tråd där jag skrivit: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=147875

Det finns som sagt var även EBC, köps varsomhelst, Mekonomen, Autoexperten mm. MXS406 574:-, GFA406HH ?:- eller EPFA406HH 810:-

Marcus. Byt ditt namn till Wikipedia56 ist. :D

Last edited:

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Nja, må jag ikke vete du! Kanske är ändrat nu eller så fick jag nå annat. Jag fick orginal belägg med Ktms art. nr lapp på iaf när jag beställde via Karlströms.

Beläggen du nämner, är det dom billigare nåt slags osintrad....crap? Och dom dyrare med race blandning kanske?

För annars lockar ju 570 mer än 800:- såklart! =)

Det du köper genom KTM/Husaberg brukar väl vara SBS?

Ser att det redan finns en tråd där jag skrivit: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=147875

Det finns som sagt var även EBC, köps varsomhelst, Mekonomen, Autoexperten mm. MXS406 574:-, GFA406HH ?:- eller EPFA406HH 810:-

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Hmm, jag har iofs aldrig köpt belägg till just det oket men de andra har det varit SBS, även om det inte står i klartext.

MXS är också sintrade, kan inte minnas att jag tyckte de var speciellt dåliga men sen har jag kört GFA sedan dess och nu är de ersatta av EPFA men de kanske har GFA kvar på hyllan till ett bra pris.

hulten

#29 r1000
Gick med
20 Nov 2005
Hoj
yama r1 räser
1100S heter beläggen för mixad körning (gata och bana) och 1100R2 heter de som är anpassade enbart för tävlingsbruk.

info@sunbike.se "tror" jag man hör av sig till.

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
390, 570, 660, 1300
Funderar på att försöka sälja mina bromsgrejer för att köpa lite annat, finns det någon marknad för begagnade (men knappt använda) bromsgrejer?

- Beringer 6 kolvsok
- Belägg som är som nya
- Flytande Skiva, som ny
- Beringerpump med inbyggd bromsvätskebehållare
- Stålspunnen slang

Sunbike ska ca 14400 för dom grejer jag har.
Vad ska man försöka med för pris? Är 10 kakor helt uppåt väggarna?

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Det är bra grejer så det borde finnas en marknad för det, däremot är väl priset lite sådär, har en gammal KTM-prislista och det kostade knappt 11' från början genom dem(i lösa delar, billigare i paket?), och sen är det väl praxis att sälja för halva nypriset. :)

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy