björn.e
hej hej
Tjena gurus!!! Har skaffat mig en däck sponsor till nästa säsong
men kom på att jag inte vet vilka däck han ska köpa.
Får man ha slicks eller är det standard gatdäck som gäller? Hjälp innan han trötnar på blåbäret!!!

Det är valfritt.ecce skrev:Tjena gurus!!! Har skaffat mig en däck sponsor till nästa säsongmen kom på att jag inte vet vilka däck han ska köpa.
Får man ha slicks eller är det standard gatdäck som gäller? Hjälp innan han trötnar på blåbäret!!!
stavgren skrev:Det är valfritt.
Jo, i R600 får man det. Det är i SS600 och standard 600 (?) man inte får det.gixxermf skrev:rena slicks får man väl inte åka med i R600 eller??
Jo du får köra med slicks i R600. Lita inte på mitt ord men Stavgren vet.ecce skrev:Hur ska ni ha det nu... slicks eller inte?? Om jag får ha det var hittar jag sådana??
Bingo skrev:Jo du får köra med slicks i R600. Lita inte på mitt ord men Stavgren vet.
JÄÄÄSSÅÅÅ nu jädrar blir det åke av!!!Fixx skrev:vem som helst som säljer pirelli, metzler, michelin
BrInK skrev:litet tips bara...
slicksen håller ihop lite bättre än "gat" däcken, men gat däcken kan du sälja vidare till nån sporthoj åkare när dom börjar bli slut och jag vill påstå att greppet är samma i alla fall för en rookie....
tjänar på det i längden![]()
ecce skrev:Ok vilka gatdäck ska man ha då?? Metzler, Pirreli??? Alla tips är varmt välkommna!!!
Pålle skrev:Ja just Metzeler Rennsport, eller Pirelli SuperCorsa är mest beprövade, det är samma däck men med olika mönster. Jag kan inte exakta beteckningar(SC1/SC2) och färgkoder(grön/blå), men gummiblandning "supersoft" fram och "soft" bak bör man köra. Sedan finns det olika hårdheter på stommen(?) i både soft och supersoft varianten, detta sägs kvitta då det en mjukare stomme kompenseras med högre däcktryck.. Exakt vilka däckstryck som fungerar ihop med fjädringen är såklart individuellt och det märker man ganska fort ändå.
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |