vilka däck? och var?

DarkSun

raj raj
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
not
Tjena, jag vet att det finns en mängd trådar om detta men jag tänkte kolla om ni har lite fräscha informationer..
Jag ska bya däck, har metzler sportec m3 på nu, är ganska nöjd med de men blev tipsad om Michelin Pilot Power 2 och Pirelli Diablo Rosso, någon som har någon erfarenhet av dessa däck? Jag ska köra mest på vägen och eventuellt några bandagar, men denna säsong kommer jag nog att hålla mig mest till vägarna.
TH-Pettersson har bra pris på däck och montering (på lösa däck dock, vilket kan vara problematiskt då jag inte har någon depåstopp eller verktyg). Johansmc är svindyr (vill ha 5k för ett par Pirelli monterade på hojen). Några andra som är bra?
cheers..

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Jag har alltid beställt från mcdackonline.com och sedan fått dem monterade hos dekkman för en 100lapp stycket...

Har bara bra erfarenheter av Pirelli Diablo strada och michelin pilot power 2ct :tummenupp

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica]Michelin pilot power 2ct har jag kört med och har vart helnöjd.

Bra grepp både i vått & torrt.
[/FONT]

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Varför gå ifrån ett vinnande koncept...?
M3 är kanon och är ett bättre däck än pilot power.

Mölndals Däckservice fixar bytet för ngn hundring eller två om du kommer med lös fälg.
Annars finns det en del räjsputtar som säkert hjälper dig.

Hjälp med att depåstöd och verktyg finns det gott om, likaså hjälpande händer. Bara lägg en tråd så ska vi nog kunna fixa det......:)

Däcken köper du på www.mcdackonline.com hemkört till dörr ingår i priset.
Har handlat där flera ggr och är helnöjd!

Kneedrag

Guest
Kan tipsa om att biltema har depåstöd fram och bak för under 200 kr st.

De funkar helt ok

DarkSun

raj raj
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
not
Varför gå ifrån ett vinnande koncept...?
M3 är kanon och är ett bättre däck än pilot power.

Mölndals Däckservice fixar bytet för ngn hundring eller två om du kommer med lös fälg.
Annars finns det en del räjsputtar som säkert hjälper dig.

Hjälp med att depåstöd och verktyg finns det gott om, likaså hjälpande händer. Bara lägg en tråd så ska vi nog kunna fixa det......:)

Däcken köper du på www.mcdackonline.com hemkört till dörr ingår i priset.
Har handlat där flera ggr och är helnöjd!

Du har nog rätt, det blir M3or denna gången med.. vad har mcdackonline för leveranstid? Bike i trollhättan kommer att ha rabatterade däck och gratis montering på lös hjul under bike dagarna.. man kanske ska slå till då.. någon som är sugen att hjälpa till att ta loss hjul på plats?

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Du har nog rätt, det blir M3or denna gången med.. vad har mcdackonline för leveranstid? Bike i trollhättan kommer att ha rabatterade däck och gratis montering på lös hjul under bike dagarna.. man kanske ska slå till då.. någon som är sugen att hjälpa till att ta loss hjul på plats?

Skriv i trestadsforumet och fråga. Det kanske är någon vänlig själ i Trollhättan som har depåstöd hemma och kan hjälpa dig :)

Jag fick precis på nya Rosso men jag har inte hunnit köra något än så jag vet inte hur de är. Det där dyra stället som du nämnde fixade det :lat

DarkSun

raj raj
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
not
Skriv i trestadsforumet och fråga. Det kanske är någon vänlig själ i Trollhättan som har depåstöd hemma och kan hjälpa dig :)

Jag fick precis på nya Rosso men jag har inte hunnit köra något än så jag vet inte hur de är. Det där dyra stället som du nämnde fixade det :lat

hmm.. risken är att den helgen med mc dagarna och bike dagarna är alla upptagna att jaga rabatterade hjälmar och provköra allt som går att provköra.. plus jag är oxå ganska lat... eeeh! eller mest känner jag att jag inte riktigt har tid.. ska köra förbi honda center och yamaha center efter jobbet och höra vad de har att erbjuda..

Küngen1

8 Superbike
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
BMW S1000RR
Jag har begagnade däck med massa mönster kvar, perfekt för gatkörning.

Både metzeler och pirelli. 190, 180 och 120.

Skicka ett PM

DarkSun

raj raj
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
not
tack men jag har nog löst det, jag ska till bike nästa lördag kl 9:00 och fixar däck (monterade) för en billig peng.. och medan de monterar så kan man passa på att shoppa loss.. ahah..

dsoders2

kronisk
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
zx9r-01
kör med metzler M1 bak och racetech K1 fram... är grymmt nöjd med bettet som racedäcket levererar köpte det begagnat (1h på bana).
kommer prova ett K1 däck bak nästa gång det är dags.

elie

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2008
Hoj
06 R1 ,08 R1, 04 R1, 99 R1, cbr 600f
ngn vänlig själ som har lust o hjälpa mig me ett däck o montering för en pen... please :( har ingen som helst erfarenhet av d innan.

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
ngn vänlig själ som har lust o hjälpa mig me ett däck o montering för en pen... please :( har ingen som helst erfarenhet av d innan.

Vad är det för dimension på däcket? Kanske kan hjälpa dig men att få på/av dina däck:)

elie

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2008
Hoj
06 R1 ,08 R1, 04 R1, 99 R1, cbr 600f
faaan va schysst,, jag har 190 50 17 men har inte fått tag på ngt däck d e nästan panik.. kom hem nyss o fick inte köra ngt idag pga av d jä...kla däcket

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
faaan va schysst,, jag har 190 50 17 men har inte fått tag på ngt däck d e nästan panik.. kom hem nyss o fick inte köra ngt idag pga av d jä...kla däcket

Ah men då går det, är god vän med en som arbetar på däckspecialen, har också jobbat där en del, är inte säker på om jag skall jobba där i veckan, men kan höra med honom om han kan fixa det, för det borde inte vara några som helst problem. Tyvärr så går det inte att fixa ikväll eller imorgon, men i veckan går det.
Skicka ett pm när du har fått tag på något däck, om du vill ha hjälp med det:)

Mikaelzii

Mikaelzii
Gick med
7 Sep 2007
Hoj
98 R1 04 R1 06 r1 NADA får väll köpa mig en Harley??:S
Eftersom jag har en mc intresse så kommer vi kunna montera av å på däcken (hjulen) på hojar men de e jag som brinner av intresset ringer man till jobbet säger vi fortfarande nej men skicka ett pm till mig så kan jag lösa de ändå.
Även panik åtrgärder :) (lördagar å Söndagar)
Alla måste ju få komma ut å köra med sina hojar däcken skall ju inte hindra :D

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
Bytte från ZX-9R(1998) med Qualifer RR däck till ZX-10R(2004) iår med Michelin Road 2 bakdäck.
Det är visserligen mer kraft i "nya" hojen men jag har spunnit loss när jag låg i kurva i ca. 150km/h samt i rondell.
Är det Road 2 som är för hårt eller är det nya hojen som är så mycket vassare?

Vill ha bästa möjliga grepp för jag vill inte krama träd... :tungan
Är metzler sportec m3 som ni nämner bra däck? Vad har de för svagheter/styrkor?

Last edited:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...