Vilka däck till KTM 690 SMR, för gatbruk?

BAWS!

bawsBaby!
Gick med
29 Jul 2003
Hoj
2010, KTM 690 SMR
Tjena!

Vilka däck till KTM 690 SMR rekomenderar ni för vanligt gatbruk?

BAWS!

bawsBaby!
Gick med
29 Jul 2003
Hoj
2010, KTM 690 SMR
Ja, jag tror det blir det.

Skulle vara fett med lite bredare däck.
Jag kör ju bara gata, mestadels till och från jobb, men det kanske påverkar mycket ändå.

manneman

Guest
Roadsmart säger jag, samma egenskaper som sportsmart på din motard men håller mer än dubbelt så länge. Jag körde 950 mil på mitt senaste på min xT och det släppte inte en gång och jag kör inte speciellt snällt alla gånger.

Last edited:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Jag hade Power Pure på min 530... men körde en del bana. Grymt nöjd med dessa och kommer dunka på dem på min 690.
Vill du få ut mer mil så är Roadsmart eller Pilot Road de bättre alternativen.

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
Sportsmart eller roadsmart. Beror på hur du kör...

Körde Sportec M3 på min 640, höll nog 200mil iaf... Ruskigt bra fäste dock :D Power One Comp B bak var bra när det blev varmt... Höll väl inte så länge dock...

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Sportec M3 har jag kört massor med. Dom funkar till allt.

Sportsmart är riktigt bra dom med.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag hade Power Pure på min 530... men körde en del bana. Grymt nöjd med dessa och kommer dunka på dem på min 690.
Vill du få ut mer mil så är Roadsmart eller Pilot Road de bättre alternativen.

Michelin Puré! :zpy

Kört dem nu på 600an.. Ok lite mer effekt, men släpper tidigt och okontrollerat jmf med Dunlop..

Sportsmart eller rOADsmart säger jag med.. På gata - Roadsmart

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Inte så lite mer effekt... typ 100hk mer.....:tungan
Allt är relativt.

Typ 55hk mer med mina mattekunskaper, eller så har du din 690 strypt till 17 hästar? ;)

Det jag tycker är det knpiga med Purén är inte att det inte går att sätta banrekord med dem (det kan jag inte oavsett material så det spelar ingen roll). Men dem släpper liksom inte på ett "bra" och mjukt sätt, som t.ex Dunlop eller Metzeler gör. Ok, man blir inte avkastad, men de liksom "hugger" på ett sätt jag inte riktigt känt förut. Eller så är mina fjädringinställningar helt kräjjzy.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Njaee nu var det ju så att jag menade min 530 med 53hk... du borde väl ha minst 130 pållar i 600:an?

Typ 55hk mer med mina mattekunskaper, eller så har du din 690 strypt till 17 hästar? ;)

Det jag tycker är det knpiga med Purén är inte att det inte går att sätta banrekord med dem (det kan jag inte oavsett material så det spelar ingen roll). Men dem släpper liksom inte på ett "bra" och mjukt sätt, som t.ex Dunlop eller Metzeler gör. Ok, man blir inte avkastad, men de liksom "hugger" på ett sätt jag inte riktigt känt förut. Eller så är mina fjädringinställningar helt kräjjzy.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Jag var sjukt nöjd med däcken som satt orginal, vilka det nu var, på SMR'en. Inga som helst släpp trots rätt vild körning på gokartbana.

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
Kan påpeka att mina sportsmart håller mycket bättre , sett till mil, på Ninjan än på min gamla 640. Det är cirkus 150hk skillnad...

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Njaee nu var det ju så att jag menade min 530 med 53hk... du borde väl ha minst 130 pållar i 600:an?

117 original + PC, filter, helsystem minus slitage.. Så 120 kanske?

Problemen med fästet jag upplevt har dock varit vid max nedlägg och där tar man ju inte ut mer än max dina 50 häst iaf ;)

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
117 original + PC, filter, helsystem minus slitage.. Så 120 kanske?

Problemen med fästet jag upplevt har dock varit vid max nedlägg och där tar man ju inte ut mer än max dina 50 häst iaf ;)
SAnt....skillnaden borde ligga i vikten då... hade ett släpp på Sviestad i den bakre chikanen.. helt odramatiskt. Tyckte bakdäcket sa till i tid.. men det är kanske jag som kör som en kärring och inte tar i....:D

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Finns många som tycker pure äger så tror det är många faktorer som spelar in.
Jag vill dra mig till minnes att dem tog lite tid att bli bekväma med personligen.
De släppte och varna inte riktigt på samma sätt som jag var van vid.

Eller så hade jag inte heller optimal fjädring eller annat..

SAnt....skillnaden borde ligga i vikten då... hade ett släpp på Sviestad i den bakre chikanen.. helt odramatiskt. Tyckte bakdäcket sa till i tid.. men det är kanske jag som kör som en kärring och inte tar i....:D

Nyheter
ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!