Vilka föredrar ni? (poll)

Vilka av desa tycker du har gjort bäst musik?

• Antal röstningar
    0

Vaselek

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2008
Hoj
En sån grön.
Hade en lite debatt innan idag med min bror o hans tjej.
Min bror och jag ansåg att Loop troop gjorde bättre musik än Fronda men brorsans tjej hävdade bestämt att det va tvärtom.

Så därför slänger jag ut frågan här på SH eftersom vi alla vet att det är här man får svar på dom allra djupaste och svårförklarade frågorna. :)

Så vilka tycker ni har gjort bäst låtar?
Loop troop eller fronda.

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
Formally known as Gulan
Du och din bror behöver nog tänka över era åsikter, hans tjej har helt rätt. Frondish är och förblir bäst även om radio/tvmänniskorna inte promotar honom. Kanske är det just därför han är så bra:rolleyes:

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Haha, Fronda bättre än Looptroop? Är ju inte ens samma genre. Fronda gör NRJ-hits utan själ. LT har ju hur många guldkorn som helst, bl a sköna covers på Nationalteatern.

Hon gör det klassiska tjejmisstaget och tror att en artist är bra bara för att hon tilltalas av hans yttre.

[YOUTUBE-ID]DhvU9W42680[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]ufMr3oPdfXs[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]mn4JNBznEt8[/YOUTUBE-ID]

Vaselek

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2008
Hoj
En sån grön.
Du och din bror behöver nog tänka över era åsikter, hans tjej har helt rätt. Frondish är och förblir bäst även om radio/tvmänniskorna inte promotar honom. Kanske är det just därför han är så bra:rolleyes:

Det säger du bara för att du är tjej. :tungan
Läs pelles svar.

Varför finns inte Iron Maiden med för?

För då hade det ju inte blivit någon diskussion alls isf. :yoparty

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Det är ju olika ligor, för böveln. Som att jämföra Basshunter med David West ungefär. När man producerar radiomusik tenderar man att göra den så enkel som möjligt för att bredast möjliga lyssnargrupp ska kunna förstå sig på den. Med andra ord, din vän verkar inte bara ha taskig koll på svensk hiphop, hon verkar ha rätt taskig koll på musik överlag.

Vaselek

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2008
Hoj
En sån grön.
Det är ju olika ligor, för böveln. Som att jämföra Basshunter med David West ungefär. När man producerar radiomusik tenderar man att göra den så enkel som möjligt för att bredast möjliga lyssnargrupp ska kunna förstå sig på den. Med andra ord, din vän verkar inte bara ha taskig koll på svensk hiphop, hon verkar ha rätt taskig koll på musik överlag.

Det ät lite det jag och brorsan försökte intala henne. :)

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Är inte så mycket för hiphop, men ska jag välja nån så väljer jag Looptroop. Dom låter åtminstone professionella. Har inte hört Fronda sen den där rullar fram-låten var populär. Riktig smörja som var dåligt producerad och lät billigt. Jag skulle hellre lyssna på Rapparen Sofia.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Alla jönsar har ju hört LT men dom flesta jag känner vet inte alls vem Fronda är. Nämner man "Rullar fram" så går det upp ett ljus för dom men sen vet dom inte mer.

Fronda är sjukt ball. Har ju gjort låtar som man blir uppriktigt glad av. Sjukt roliga texter som inte går av för hackor.

Tänkte lägga upp några av dom låtarna jag tyckte va roligast, men kom på att ingen som inte har hört det kommer ju lyssna ändå :gnissla

Vaselek

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2008
Hoj
En sån grön.
Är inte så mycket för hiphop, men ska jag välja nån så väljer jag Looptroop. Dom låter åtminstone professionella. Har inte hört Fronda sen den där rullar fram-låten var populär. Riktig smörja som var dåligt producerad och lät billigt. Jag skulle hellre lyssna på Rapparen Sofia.

Håller med. Är själv mer inne på Korn, dope, slipknot och sånt. :yoparty

Släger in denna bara för att..

[YOUTUBE-ID]xKM_VbYhi7s[/YOUTUBE-ID]

denna är trevlig tycker jag.

[YOUTUBE-ID]bpxrwQLm4ZA&feature[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

Memell

Sic Semper Tyrannis
Gick med
29 Jun 2008
Hoj
YZF 600 -97
Om din bror heter Martin kan du hälsa den lille odågan att han har fel, oavsett vad han tycker.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
LT, Fronda gör sånadär trallvänliga man gärna sjunger me lite i o skuttar lite...

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Fronda är väl bara snäppet mer seriös än Markoolio så det är ju verkligen som att jämföra äpplen och päron. Omröstningen är lika meningslös som en mellan Cornelis Vreeswijk och Björn Rosenström. Därmed inte sagt att Fronda och Björn Rosenström saknar existensberättigande för de kan säkert underhålla vid ett rejält grabbigt fylleslag.

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
Formally known as Gulan
Det finns väl ingen, inte ens ni killar på SH, som kan påstå att Fronda skulle vara snygg. Killar, ni får nog ta och kamma till eran smak lite ärligt talat:D

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
Ingen av dom där vad det nu var dom hette var särskilt bra.
Triakel är bättre!
[YOUTUBE-ID]NafGHO97RlA[/YOUTUBE-ID]

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha