Vilka har inte krashat i år?

obiwan1

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2005
Hoj
R1
Man undrar ju, när man tittar på hur premien ökar för sporthojar.
Det kanske skulle vara bra med en "skamlista" här på siten. Vilka som har kraschat under året och hur ofta.

Please don´t hang for this one too Swedie.

sandstream

Guest
På SH är det ingen skam att klota, tvärtom verkar det i vissas ögon vara en merit och ett bevis på att man kör hårt!

EDIT: För att förtydliga så menar jag gatkörning, inte bankörning.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Ni båda drar ALLA över en kam.

Ett ytterligare inlägg i den riktningen och även denna tråden stängs.

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Jag skrotade min hoj i år, men det kostar inte en krona för någon annan är mig. Och folk kan bygga ihop sina hojar med mina delar, bra va!?

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Ja, som svar på frågan kan jag säga att jag aldrig har kraschat! Om man inte räknar den gången då jag stillastående fastnade med foten i sidostödet och välte i garaget. Men det blev ju ingen försäkringsfråga...

begge

-
Gick med
9 Dec 2004
Hoj
borta
obiwan1 skrev:
Det kanske skulle vara bra med en "skamlista" här på siten. Vilka som har kraschat under året och hur ofta.

{No offence}
Det var ett evigt tjat. Men när du ändå är igång, vilka har kört halvförsäkrat, kraschat och fått hojen stulen?

Känns som detta är en skållhet potatis som undviks på forumet - Läggs locket på eller törs "någon" berätta...?

//Emil, med rent mjöl i påsen

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
jag kör helförsäkrat..
aphög premie..
har inte krachat..
tänker inte göra det heller ..
TA I TRÄ :kocko

sandstream

Guest
Kurt skrev:
Om man inte räknar den gången då jag stillastående fastnade med foten i sidostödet och välte i garaget. Men det blev ju ingen försäkringsfråga...
:lol :hihi
Du måste vara en kille med gott självförtroende som erkänner en sån sak.
Mer sånt!

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Påklädd R1:a
Ingen krash här i år, dock hade jag en OLYCKA förra året, jag har halvförs. och har betalt renovering själv. (med olycka menar jag fetolja i en rondell). Konstigt nog så är premien på min R1:a inte skyhög, kanske läge för dig att byta förs. bolag?

obiwan1

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2005
Hoj
R1
Swedie skrev:
Ni båda drar ALLA över en kam.

Ett ytterligare inlägg i den riktningen och även denna tråden stängs.

Jag kommer ihåg hur det känns att åka skamsläp (ja, jag har tävlat), och därför tycker jag att det kunde kännas bra för dem som klotar ideligen på gatan (till stora kostnader för oss andra) att få visa upp sin byk i offentlighetens ljus.

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Kurt skrev:
Ja, som svar på frågan kan jag säga att jag aldrig har kraschat! Om man inte räknar den gången då jag stillastående fastnade med foten i sidostödet och välte i garaget. Men det blev ju ingen försäkringsfråga...

Det ska finnas en tråd om klumpiga saker man råkat ut för, där hör ju detta inlägg in :hihi

men vi alla har gjort liknande saker, o jag är inte sämre, men det vettefan om jag vill berätta. :lol

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Jag har bara gått omkull en gång i år! :banana
Det är faktiskt nytt personbästa, i fjol råkade det hända tre gånger.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
obiwan1 skrev:
Jag kommer ihåg hur det känns att åka skamsläp (ja, jag har tävlat), och därför tycker jag att det kunde kännas bra för dem som klotar ideligen på gatan (till stora kostnader för oss andra) att få visa upp sin byk i offentlighetens ljus.
Ditt sätt att framföra en önskan är rutten. Vet inte vart du kommer ifrån men här på SH ska man vara hövlig och behandla andra som man själv vill bli behandlad.
Därmed inga förortsattityder.

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
obiwan1 skrev:
Jag har haft mc kort och hoj i 5 år ( Triumph Daytona 955i ) och inte krachat någon gång men att sitta och tjura att andra lägger omkull ger ingenting.

Om man är perfekt och aldrig kraschar som du förstår jag inte vad man ska med försäkring till? Kör endast med trafikförsäkring så blir det inte lika dyrt och så slipper du "sponsra" de andra som utnyttjar sen delkasko och vagnskade försäkring

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
obiwan1 skrev:

shiiit mannen, du har verkligen fastnat idag. Gå ut o ta en nypa luft. Tror du på fullaste allvar att det bara är omkullkörningar som är enda och avgörande faktor för höjda premier.

kenniestarfight

Lite bättre
Gick med
9 Sep 2004
Hoj
r6
Har inte klotat, men bidragit dåligt till statistiken ändå. Fick hojjen stulen för två månader sen. Inga stora skador på den dock men en slant gick de nog på att repa den. Fick den tillbaka igår förövrigt :tummenupp
Hoppas på lite sol nu så jag hinner köra lite iaf.

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
obiwan1 skrev:
Till vilken nytta då? För att du ska kunna lägga dräpiga kommentarer sen?

För det första är det inte gratis för ngn att klota sin hoj, vare sig man är försäkringbedragare eller ej. För det andra tror jag inte att folk som klotar och sen begår försäkringsbedrägeri för att de inte haft helförsäkrat, kommer öppna sina hjärtan för dig här och erkänna rubbet, och slutligen vad ger det dig? är det stimluerande att folk erkänner här i detta forum ? :va

micke6

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Suzuki GSXR1100 (Stulen)
obiwan1 skrev:

Hur orkar du??
vill du införa stupstock eller vart vill du komma? :kocko

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras