Vilka hojar är mindre dyra att försäkra?

airush

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Solna
Hoj
R1, Xt600e
Tänkte höra om tips på en mc som är rolig att köra och som inte är skit ful. Hade en r1:a 00 innan den blev stulen i sommras. För den hade jag lite special dealar så jag betalade bara 4200/halvförsäkring helår. :hihi
Men nu är läget ett annat, fulltpris, 27år och bor i sthlm. De har gjort mig mer förstående och öppen för B-motorcyklar som tex triumph och bmw. Har hört att dom ska vara bra att försäkra. (fast de känns kränkande) Funderat även på hornet 900 eller en sv 1000.....
Hoppas ingen tog illa vid sig, vill bara ha lite tips.
 

XJR_Jönsson

xjr 1300 cr 250
Gick med
13 Mar 2005
Ort
Kristianstad
Hoj
Modifijerad Xjr
airush skrev:
Tänkte höra om tips på en mc som är rolig att köra och som inte är skit ful. Hade en r1:a 00 innan den blev stulen i sommras. För den hade jag lite special dealar så jag betalade bara 4200/halvförsäkring helår. :hihi
Men nu är läget ett annat, fulltpris, 27år och bor i sthlm. De har gjort mig mer förstående och öppen för B-motorcyklar som tex triumph och bmw. Har hört att dom ska vara bra att försäkra. (fast de känns kränkande) Funderat även på hornet 900 eller en sv 1000.....
Hoppas ingen tog illa vid sig, vill bara ha lite tips.
Yamaha Xjr1300 3600:-/hel helår 34år haft kortet sen94
 

GiXxaH

The Flying Finn
Gick med
21 Aug 2003
Ort
Hemma
Hoj
Gsxr 1000 koppar
Jag har en cbr 929 å den har blivit mycket billigare i försäkring i år än föra året.
Halvförsäkring/helår : 12,000kr (24år, bor i sthlm) :yoparty
Föra året kostade den 24,000kr.
Därav kollade jag upp andra hojar å märkte att 929:an var den billigaste å äga (iallafall för min del).
 

sismo

Motorpsyklist™
Gick med
25 Mar 2005
Ort
Trosa
Hoj
Hamas kom och sprängde den
Kortfattat kan man ju säga att de motorcyklar som är billiga att försäkra innehar dessa egenskaper:

*Gamla
*Långsamma
*Svaga
*Billiga
*Fula
*Liten marknad
*Gubbhojar (Plöja motorväg med bil som tappat två hjul)
*Gubbhojar (Köra i terrängen (Läs: Allt som är mer "terräng" än grusväg går bort) med sin öppningsbara hjälm för att få dofta på kobajset i Frankrike)


Finns säkert fler, men det är grundegenskaper hos cyklar som är billiga att försäkra.
 

Henke

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Påarp City
Hoj
Blå med 167hk -06:a
sismo skrev:
*Långsamma
*Svaga

Håller inte riktigt med, men tycker du Fireblades och gixxers från 90talets början är långsamma och svaga så, OK

Airush, såvida du kan tänka dig en ädre hoj, så titta på dessa 2.
 

b.q

Bq
Gick med
28 Sep 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
TRX 850 1996
Kollat på TRX??
Snabba på kurvig väg iaf. :)
Snygga med sin fackverksram
Ljudet!! :tummenupp Så nära en Ducce man kan komma med japanskt??
 

Bifogat

  • TRX13.JPG
    TRX13.JPG
    35.5 KB · Visningar: 114

nasholm6

Hooters Chicago ; )
Gick med
19 Jun 2004
Ort
Umeå
Hoj
Retta
GiXxaH skrev:
Jag har en cbr 929 å den har blivit mycket billigare i försäkring i år än föra året.

Grattis.... min försäkring steg från 640:- halv/månad till 1080:- halv/månad.
26år i umeå.
 
Last edited:

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Ktm660:) 679kr/mån i gbg helf
 

vobbla

0 landskamper
Gick med
12 Oct 2004
Ort
österlen
Hoj
ingen(tidigare:XV750, zx12a naken, hornet 600, järnsportster-65a)
airush skrev:
Tänkte höra om tips på en mc som är rolig att köra och som inte är skit ful. Hade en r1:a 00 innan den blev stulen i sommras. För den hade jag lite special dealar så jag betalade bara 4200/halvförsäkring helår. :hihi
Men nu är läget ett annat, fulltpris, 27år och bor i sthlm. De har gjort mig mer förstående och öppen för B-motorcyklar som tex triumph och bmw. Har hört att dom ska vara bra att försäkra. (fast de känns kränkande) Funderat även på hornet 900 eller en sv 1000.....
Hoppas ingen tog illa vid sig, vill bara ha lite tips.

köp en zx12r! på österlen betalar jag 2700 halv helår :tuttar
 

sismo

Motorpsyklist™
Gick med
25 Mar 2005
Ort
Trosa
Hoj
Hamas kom och sprängde den
Henke skrev:
Håller inte riktigt med, men tycker du Fireblades och gixxers från 90talets början är långsamma och svaga så, OK

Airush, såvida du kan tänka dig en ädre hoj, så titta på dessa 2.
Jag säger inte att de behöver inneha ALLA de egenskaper som jag listat, utan en eller flera.

Gamla gixxers har följande egenskaper som överensstämmer med de för billlig försäkringspremie:
*Gamla
*Fula
*Billiga
 

airush

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Solna
Hoj
R1, Xt600e
Tack så mycket för alla tips! Nu känns humöret lite bättre....
De skulle ju vara as coolt att ha världens snabbaste hoj zx12, eller en falco... den var riktigt snygg väkte verkligen ha begäret. Jag trodde 929:an kostade ungefär som r1:an i försäkring.
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
sismo skrev:
Gamla gixxers har följande egenskaper som överensstämmer med de för billlig försäkringspremie:
*Gamla
*Fula
*Billiga

Ajaaa!!! Gamla gixxers är väl inte fula?!?!
Jaja...dom är inte LIKA snygga som nya gixxers men fula är dom inte!

Sen kan jag ju inte tycka att min gammelsukka är ful heller men visst lite bredare kåpor hade ju inte skadat!
Men okej...NYA sporthojar ÄR snygga, riktigt snygga. men kostar oxo därefter...
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
airush skrev:
Tänkte höra om tips på en mc som är rolig att köra och som inte är skit ful. Hade en r1:a 00 innan den blev stulen i sommras. För den hade jag lite special dealar så jag betalade bara 4200/halvförsäkring helår. :hihi
Men nu är läget ett annat, fulltpris, 27år och bor i sthlm. De har gjort mig mer förstående och öppen för B-motorcyklar som tex triumph och bmw. Har hört att dom ska vara bra att försäkra. (fast de känns kränkande) Funderat även på hornet 900 eller en sv 1000.....
Hoppas ingen tog illa vid sig, vill bara ha lite tips.


Äldre hojar, tyngre effektsvagare, el effektstarka mindre populära mc, el ducati, triumph, Honda specialförsäkringar.
 

GiXxaH

The Flying Finn
Gick med
21 Aug 2003
Ort
Hemma
Hoj
Gsxr 1000 koppar
airush skrev:
Tack så mycket för alla tips! Nu känns humöret lite bättre....
De skulle ju vara as coolt att ha världens snabbaste hoj zx12, eller en falco... den var riktigt snygg väkte verkligen ha begäret. Jag trodde 929:an kostade ungefär som r1:an i försäkring.

Trodde jag med tills jag kollade upp :tummenupp
 

Jgt

Medlem
Gick med
8 Oct 2003
Ort
Kolsva
Hoj
Honda VTR 1000F -97
VTR 1000 Firestorm

26år Västerås

IF Hondaförsäkring 6200/år Hel/Hel


mycket hoj med ok premie.
 

stranglefoot

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Ort
kalix
Hoj
GSXR 750 -87
sismo skrev:
Jag säger inte att de behöver inneha ALLA de egenskaper som jag listat, utan en eller flera.

Gamla gixxers har följande egenskaper som överensstämmer med de för billlig försäkringspremie:
*Gamla
*Fula
*Billiga

Smaken är delad som baken... Men du har FEL! :tungan
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
airush skrev:
Tänkte höra om tips på en mc som är rolig att köra och som inte är skit ful. Hade en r1:a 00 innan den blev stulen i sommras. För den hade jag lite special dealar så jag betalade bara 4200/halvförsäkring helår. :hihi
Men nu är läget ett annat, fulltpris, 27år och bor i sthlm. De har gjort mig mer förstående och öppen för B-motorcyklar som tex triumph och bmw. Har hört att dom ska vara bra att försäkra. (fast de känns kränkande) Funderat även på hornet 900 eller en sv 1000.....
Hoppas ingen tog illa vid sig, vill bara ha lite tips.[/QUOTE

Köp min ZX12r. 190 hästar och 2.700:- för 1/2 1/2.]
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top