sandstream
Guest
I vilka RR-klasser krävs det att man har en egen transponder?
Vad kostar en transponder?
Vart köper man den billigast?
sandstream skrev:2578489I vilka RR-klasser krävs det att man har en egen transponder?
Okej!bissmark skrev:2578497I alla klasser
Kolla på www.roadracing.se, Håll utkik efter "gruppköp"
Eller leta efter en begagnad.
sandstream skrev:2578511Okej!
Är det någon speciell tillverkare man ska leta efter?
Ungefärligt pris på en ny?
MerciMacke skrev:
sandstream skrev:2578489I vilka RR-klasser krävs det att man har en egen transponder?
Någon som vet om det blir så nästa år också?flugan skrev:2578670I år var det så att förstaårsförare i B-serien fick låna av arrangören.
Tror inte det utan har du löst ut licensen -07 så är det nog att köpa grejjen till -08..http://www.roadracing.se/signup/Affe_R1 skrev:2591137Om man "testar" ett enda B-race år 2007 så får man ju låna en transponder,
men om man sen ska köra hela serien 2008 får man då låna en det året också?
Nja, jag är inte säker på att "egen transponder" betyder att man måste äga en. Det betydde i år bara att arrangören inte tillhandahåller några. I år gick det bra att låna en transponder av någon som inte deltog i samma klass eller som deltog i samma klass men inte på samma tävling. Det kan man fö se spår av på mylaps.com där vissa förare helt plötsligt gjort förbluffande bra eller dåliga tider, dvs någon har lånat ut sin laptimer.#space skrev:2591170Tror inte det utan har du löst ut licensen -07 så är det nog att köpa grejjen till -08..http://www.roadracing.se/signup/
De jag sett ute har sålts mycket snabbt.P@trik skrev:2591186Borde ju kunna bli en skaplig begagnat marknad för transponders,tycker man ju.
Bingo skrev:2591189Nja, jag är inte säker på att "egen transponder" betyder att man måste äga en. Det betydde i år bara att arrangören inte tillhandahåller några. I år gick det bra att låna en transponder av någon som inte deltog i samma klass eller som deltog i samma klass men inte på samma tävling. Det kan man fö se spår av på mylaps.com där vissa förare helt plötsligt gjort förbluffande bra eller dåliga tider, dvs någon har lånat ut sin laptimer.
Mig veterligen har de inte ändrat de reglerna.
Det var en tråd uppe om samma ämne förra året. Om jag minns det rätt så är det inte samma transponder. Den för RR klarar högre hastigheter än den för MX. Är dock lite osäker så gör en sökning.Steinmeister skrev:2592158Är det samma transponder som används i MX1?
Okej det var ju lite surt...#space skrev:2591170Tror inte det utan har du löst ut licensen -07 så är det nog att köpa grejjen till -08..http://www.roadracing.se/signup/
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |