Vilka mc-kläder ska jag välja?

Garpen86

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2014
Hoj
2008 honda cb600 hornet
Hej!! ny här på forumet och även när det gäller motorcyklar. Tänkte köpa mig en yamaha 1100 bulldog nu till våren, men har en fråga angående om vilka mc kläder jag ska köpa. Är ju ingen sporthoj så helställ kanske ser konstigt ut? Vad rekomenderar ni?

// Andreas

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
Varför en Bulldog? Köp ett 2-delat ställ. Skyddar bättre än många H-D kläder. Se till att pröva det i butik också. Det ska sitta tajt och skydden ska sitta ordentligt.

TouchMan65

Supersporttourer / MV-COACH™
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
Kardansporttourer
Ska du ut oberoende av väder - Goretex
Ska du ut när inga moln syns - skinn.

Problem solved. :fakta :tuttar

Garpen86

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2014
Hoj
2008 honda cb600 hornet
Oj här var det många svar =) Tänkte mest om det ser konstigt ut med ett sportigt ställ på den hojen? Förutom att den ligger bra i pris så är den riktigt snygg!! Tycker ni att jag helst ska avstå Bulldog?

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Hoj
MT-09
Köp skinnställ, det skyddar bäst, och köp begagnat på blocket. Bulldog är en snygg hoj, jag hade en som första hoj, lite tung kanske men bra att lära sig köra med. Jag piskade en och annan sexhundra med min på småvägar, all kraft kommer direkt den är det slut vid sådär sextusen varv. Se till att inte betala för mycket, körmässigt finns det en massa andra hojar som är bättre (vilken sexhundra som helst, typ xj6 eller er-6).

Men snygg är den.

Garpen86

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2014
Hoj
2008 honda cb600 hornet
Hittat en som ligger på 39.000 på en mc affär. Tror ni man kan pruta på priset?

COSMOZ 08

Sporthojsnörd
Gick med
23 Apr 2003
Hoj
KTM 990 SMT
Rukka Vauhti Goretex ställ , bästa ställ jag har haft , kört ca 2000 mil med det ställ jag har nu & ALDRIG blivit blöt (innanför kläderna) . Kört i minus grader till 30 grader & sol till 30-40 mil spö regn .

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-
STR Lindstrands har många skinnkombinationer med lösa byxor o jackor som är sammankopplingsbara med dragkedja. Dom har en stil som passar utmärkt på en bulldog.

Last edited:

Andreas

Medlem
Gick med
12 Jan 2014
Hoj
Honda VFR1200F
Jag började köra förra säsongen och valde att börja med ett Dainese Goretexställ på grund av mångsidigheten. Jag har använt det mitt i sommaren vid närmare 30 grader, vid bara någon plusgrad och i riktiga skyfall och det har fungerat i alla väder. Totalt vattentätt och bra komfort oberoende av temperatur så länge man kör. Stannar man en varm dag blir det naturligtvis snabbt varmt. Du kommer att vilja komplettera med fler ställ, men börja med ett som funkar till så mycket som möjligt.

Och snåla inte om du inte absolut måste. Jag skaffade en tunnare jacka att ha vid korta turer i stan, en Alpinestars Gunner. Också den är i textil, men inte Goretex. Någon av sommarens varmaste dagar skulle jag ut och köra en dagtur och tänkte att jag skulle ta den för att den är tunnare. Misstag. Jag fick vända eftersom den, trots att den är tunnare, är helt tät vilket gjorde att jag svettades floder medan jag körde.

Garpen86

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2014
Hoj
2008 honda cb600 hornet
Tack för alla förslag =) vad tycker ni om priset då? 39.000 för en Bulldog som gått 1600 mil? Kan man pruta något när man köper från butik?

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Tack för alla förslag =) vad tycker ni om priset då? 39.000 för en Bulldog som gått 1600 mil? Kan man pruta något när man köper från butik?

Är dåligt insatt på Bulldog-priser, men nuförtiden är det prutläge jämt, året runt. Jag tror kanske inte de gärna går ned i pris räknat, men om du behöver en full uppsättning prylar är läge att tjata till sig grejor som kan ingå i köpet.

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip

Svårt att göra något på priset när säsongen snart ska starta men du bör kunna få rabatt på annat du köper där samtidigt.

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar

Vilken årsmodell är det? 05 kom nya instrumenteringen. Jag hade en Bulldog några år, och det var ingen dum maskin. Jag trivdes bra med den, efter styrsänkning och fatbar. =) Och givetvis andra ljuddämpare. =)

Garpen86

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2014
Hoj
2008 honda cb600 hornet
Är en 03 som det gäller. Gillar verkligen utseendet, ser inte alls ut att vara 11 år gammal =)

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Som någon sa, kolla på lindstrands kläder, bra pris och bra grejer tycker jag, har både deras skinnställ 2-delat och texilställ! Har också haft en Bulldog som första hoj, en -05, jag tycker absolut att du ska kunna få ner priset en aning! Åtminståne 35.000kr.
Bulldoggen är faktiskt trevlig, härligt vrid och är snygg! Så köp om du gillar den!

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Är en 03 som det gäller. Gillar verkligen utseendet, ser inte alls ut att vara 11 år gammal =)

Köp den hojmodellen som får hjärtat att slå ett par slag extra, och skit i vad andra säger om hojen. :) Det är ju du som ska köra den. När du sedan tycker att den inte längre riktigt fyller det där hålet i bröstet är det dags att se sig om efter en till (eller annan)

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin