Vilka pulverlackar fälgar i Stockholm?

De har jag också använt mig av. Snabbt, snyggt och billigt.

Tel. 08-28 64 20
ISAXONS PULVERLACKERING AB
Ursviksv 127
17446 SUNDBYBERG

OK! tack...vet inte om jag ska välja pulverlack eller vanlig på fälgarna...tips?

Finns ju som sagt spaltmeter...

INTERA AB är störst i Sthlm på fälgfix inkl färg och när de flyttade till nybyggda lokaler i Länna / inversterade miljoner på nya anläggningen så valde de våt lack . De körde med våt lack innan också.

De hojfälgar de målat åt mig skulle nog inte gått att göra med pulver, tex orginal Ducati guldliknande kulör och dyl

Men pulver är billigare så det är väl vad man själv känner är viktigast..

Tusen tack!
Verkar som Intera får sköta detta, dom blir väl enklast att hålla rena från olja / asfalt med vanlig våtlack också.

Har lackat mängder med fälgar (bil) i våtlack hos Intera som jag känner personligen men tyvärr fått inse att den formen av lackering inte är att rekomendera då den INTE!!! klarar utav stenskott mm - PULVERLACK är det enda som fungerar i det långa loppet!! :tummenupp :tummenupp :tummenupp

/Fürstenhoff.

Det sägs ju att pulverfärg spricker av stenskott och att det lossnar kanske en större bit där våtlack blir repigt ist.

Har ingen egen erfarenhet av detta men du kanske vet mer eftersom du nöter lite mer på grejerna än genomsnitts-posören.

Förresten, du menar alltså att Anders & company i princip står och jobbar i onödan, eftersom deras färg inte håller att måla fälgar med:va

Hur bra jag känner dom!! :D Lämnat ca 40 fälgar hos dem dom senaste 2 åren samt känt Anders i ca 10år eller mer!! :pannkyss

Intera kommer alltid att vara mitt eller mina kunders förstaval vid repparation - dock så när det kommer till solida fälgfärger så säger jag återigen PULVERLACK & speciel färger som inte går att få i sk pulverlack så är det Intera som gäller!! :pannkyss

/Fürstenhoff.

Jag ifrågasätter inte att du känner Anders, menar att det är ett garantiärende TROTS att du känner honom. Ibland känns det lite risigt att reklamera när man känner ngn bra och fått bra pris osv. Men en månad var inget vidare.

Anders kanske har målat 10-15 fälgar och INGEN har haft lack/färgsläpp. Då undantar jag givetvis dem jag smaschat in i refuger o dyl med..

Så våra upplevelser av händelsen verkar variera kraftigt. Som vanligt. Sen förstår jag inte riktigt ändå vad du menar med förstaval, men ändå inte osv men OBSERVERA du behöver inte förklara...

Vilken färg skall du lacka dem i? Finns den inte i pulverform så blir ju valet enkelt :)

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna