Vilka skydd ska man ha?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Jag sitter o funderar på vart i kroppen det kommer smälla mest. :arsele

Jag har skaffat ett överkroppsskydd, med plattor på axlar o underarm.

Sen funderar jag på höfterna.
Knäskydd känns som om det blir mest i vägen.

Vad kör ni med?

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Hoj
Fz6n
Hjälm och handskar med carbon (Du kan få köpa mina ;) )är skönt att ha om olyckan är frame, ryggskydd är ett måste. Mer än så kan jag inte hjälpa eftersom jag endast gjorde de här inlägget för att göra reklam för mina handskar som är till salu. :hej

Green

Dirty South
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
SixDirtySix
börja me knäskydd till du får lite koll på va du gör.. annars e det jeans, t-shirt o keps som gäller:D

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Skulle jag hålla på med stunt så skulle jag nog ha på mig samma "skyddsväst" som jag hadde när jag körde cross, dvs en nättröja med inbyggda axel- och armbågsskydd, bröstplattor och ryggskydd. Sitter väldigt tight men ändå inte i vägen...efter några minuters körning tänkte jag aldrig ens på att jag hade den på mig :tummenupp

Sen är nog knäskydd rätt bra, även om de kan vara "ivägen"...

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Av den lilla erfarenhet jag har av stunt så är det höfterna man slår i heeela tiden så ett par skydsshorts är inte dumt. På andra plats kommer armbågarna.

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
Handskar och ett par solbrillor brukar funka bra. Handskar behövs för annars får man en massa blodblåsor när man hållt på ett tag och solbrillorna behövs för att det inte ska bli för blött i ögonen vid seatstanders på motorvägen.

Edit: Är det kallt ute kan man ta på sig en mössa också...

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Hoj
2002 Yamaha R1
Av den lilla erfarenhet jag har av stunt så är det höfterna man slår i heeela tiden så ett par skydsshorts är inte dumt. På andra plats kommer armbågarna.

höfter och armbågar?

nej, green har jäkligt rätt i knäskydden. efter att ha slagit knäna i tanken ett par gånger så är det fan inte kul. mer behövs inte. ni har väl fan inte en massa skydd på er när man är ute och cyklar. stunt går oftast saktare än så, förutom när marcus kör highway

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Jag såg att ett höftskydd kosta runt 500, men om jag går o köper ett par jeans på JC för 1100 så måste ju det vara bättre. :tummenupp

Men tack far all input, bra som dålig. Den dåliga kan ni få fortsätta komma med, så jag har nåt o göra. :hihi

sticke

drygare än yes...
Gick med
23 May 2006
Hoj
F4 Izzle
Hjälm och handskar med carbon (Du kan få köpa mina ;) )är skönt att ha om olyckan är frame, ryggskydd är ett måste. Mer än så kan jag inte hjälpa eftersom jag endast gjorde de här inlägget för att göra reklam för mina handskar som är till salu. :hej

vem vill ha dina sura sönderfrysta handskar? :D

green har koll, inte jag därför kör jag med hel cross utrustning på överkroppen, sånt kit som har allt i en tvångströja och ett par knäskydd, jävligt bra eftersom jag ofrivilligt dentade till tanken ordentligt med min en gång krossade knäskål...

lycka till :tuttar

perryjonsson

HOJKÅT
Gick med
26 Feb 2007
Hoj
CBR900RR "FIGHTER"
Haha började bara skratta efter ha läst tråden. Föreställer mig killen som skall börja med stunt.. Ser ut som en Hockeymålvakt med ett ihopplock av div skydd som i ett pojklag på 80-talet. ny taget körkort sen försöka bända och vrida i en 200 kg järnhäst som bara ska upp på framhjulet! haha Sorry inget illa menat, hoppas ingen tar åt sig...

Nyheter
Svedea bidrar med 718.000 kronor till SMC

Roger Berzell, generalsekre...

Uppgraderad KTM-garanti erbjuder 4 års täckning

KTM erbjuder nu sina kunder...

Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli