Vilka sporthojshandskar ska jag köpa för ~1500kr?!

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Kära vänner, jag håller på att bli tokig. Vilka handska ska man köpa egentligen?

Tänkt lägga 1000-1500 kr. Om de är dyarare än så ska det finns goda skäl till det.

De jag har provat hitentills är:
Alpinestars GP och GP Plus = sitter obekvämt och jag tror mig minnas att en hel del är missnöjda med deras handskar.

Spyke "1900kr-handsken" = sitter helt fel på lillfingret.

Halvarssons "900kr-modell" = sitter apskönt men de har inte sköld-öar på fingrarna och inte sköld på utsidan av handleden/underarmen (till skillnad från de två övre).

Frågan till er är, hooka handskar ska man köpa? Vill ju ha ett par som framförallt är säkra, men också hyfsat snygga. Duger Halvarssons tror ni? Jag vågar ju inte köpa på nätet heller för man måste ju prova dem så att de sitter bra..

Vilka andra handskar ska jag titta på i regionen Skaune?

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
Jag har Halvarssons GP-handskar. Bra passform för mig och knogskyddet fungerar bra när/om man hade tänkt sig testa det. Har gjort det vid flera tillfällen. Har tidigare haft bl a Alpinestars, men tycker nog Halvarssons känns säkrast och mest prisvärda.

/Ssss

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Finns ju hur mkt märken som helst.......åk å prova andra......bara se till att de är sydda bra. Det är det som skiljer en bra handske från en sämre.....

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
För ca 1500 finns Dainese duel. De köpte jag och är nog värda att prova. Har inte varit omkull med dem, men de känns gedigna.

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZtreetFajter skrev:
2432148 Finns ett par på blocket som sitter som en smäck ;)

http://www.blocket.se/vi/9058652.htm?ca=4_s

650kr SNABB affär ;)

Tack, men jag känner att jag måste prova nävarna innan jag tjöper. De ba e så.

Vilka mer affärer finna det MC-handskar i förutom Lillemans MC i Lund, MC-Huset i Malmö och Mitonga i Lomma??!?

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Zee skrev:
2432216Vilka mer affärer finna det MC-handskar i förutom Lillemans MC i Lund, MC-Huset i Malmö och Mitonga i Lomma??!?

Bröderna Hörberg på Center Syd, Motorsport i Landskrona, Yamaha Center i Helsingborg, Cykelfabriken i Lomma (heter den så? :va), H-D/Duells Store i Helsingborg. Ta en kik där, vet att Hörbergs hade Berikhandskar inne som var både bekväma och snygga med kevlarskydd lite här och var.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Zee skrev:
2432399 Du menar i Löddeköpinge, va? Står så på eniro.se iaf.. :va
Åk till G:sson i Löddeköpinge och köp hans egendesignade racehandskar för endast 1100 kr. Finns i vit/svart och grön/svart och de är rejält kraschtestade, enligt honom själv finns det inga handskar som håller bättre. :tummenupp

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Neutral skrev:
2432417 Åk till G:sson i Löddeköpinge och köp hans egendesignade racehandskar för endast 1100 kr. Finns i vit/svart och grön/svart och de är rejält kraschtestade, enligt honom själv finns det inga handskar som håller bättre. :tummenupp

G:sson? Får ingen träff på eniro? Heter affären verkligen så?

Bröderna Hörberg ska tydligen ligga här: --> länk

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Zee skrev:
2432428 G:sson? Får ingen träff på eniro? Heter affären verkligen så?

Bröderna Hörberg ska tydligen ligga här: --> länk
Per G:sson Gustavsson är chef på Br Hörbergs och riktigt bra tävlingsåkare, pole position senast på Knutstorp i 250GP. Sorry att jag var otydlig.

albacetestor1.jpg

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Neutral skrev:
2432460 Per G:sson Gustavsson är chef på Br Hörbergs och riktigt bra tävlingsåkare, pole position senast på Knutstorp i 250GP. Sorry att jag var otydlig.

albacetestor1.jpg

Jaha, aj c.

Men visst stämmer det att de (Bröderna Hörberg) ligger i Löddeköpinge och inte på Center Syd? Så att jag inte kör till Löddeköpinge i onödan..

Crotchrocket

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2006
Hoj
Hornet 600 -03
Arlen Ness GP Race

http://www.duells.se/katalog/product.asp?main_dept_id=3420&dept_id=7257&pf_id=9398&language=1053

Kör med denna, ligger visserligen lite över ditt riktpris, men är en väldigt bekväm handske. Har inte "testat" om krashfaktorn är bra dom (hoppas heller inte att jag gör det), men de ser ut att vara/känns vara bra skyddande. Måste påpeka hur smidiga de är också - behöver inte ta dem när jag tankar, funkar att plocka fram kort, slå in kod och allt med handskarna på - korta stopp är ju vad som räknas:tummenupp

Sirjerry

Vill ha riktig hoj igen!
Gick med
8 Feb 2005
Hoj
Kawa ZX9R -98
Annars kan ju ett par Arlen ness GP-race vara ett bra alternativ, bra skydd, och sitter jävligt fint, i alla fall på mina labbar!

Sirjerry

Vill ha riktig hoj igen!
Gick med
8 Feb 2005
Hoj
Kawa ZX9R -98
Jävlar! du han före mig Crotchrocket..... men det kan inte ha varit många sekunder!

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Zee skrev:
2432465 Jaha, aj c.

Men visst stämmer det att de (Bröderna Hörberg) ligger i Löddeköpinge och inte på Center Syd? Så att jag inte kör till Löddeköpinge i onödan..

Hörrudu. Center Syd ligger i Löddeköpinge..! :tungan

Hörbergs ligger inte inne på Center Syd-köpcentrat men det ligger i området. Inte svårt att hitta, riktigt snyggt hus med stora glasfönster med en hel massa fräscha kawwor innanför. Bra grabbar och tjejer som jobbar där..! :tummenupp

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
imaster skrev:
2432521 Hörrudu. Center Syd ligger i Löddeköpinge..! :tungan

Hörbergs ligger inte inne på Center Syd-köpcentrat men det ligger i området. Inte svårt att hitta, riktigt snyggt hus med stora glasfönster med en hel massa fräscha kawwor innanför. Bra grabbar och tjejer som jobbar där..! :tummenupp

Jaha, ja. :) Trodde Center Syd låg närmare Helsingborg. Jag har ju inte vatt på Center Syd sen... sist jag var där. :)

:tummenupp till er, dewdz. Får köra en rolig omväg hem efter jobbet idag då.

Ringde till Hörbergs, en Peter svarade. Mye trevlig och väldigt utförliga svar om deras egna handske samt Beriken.

Lutar åt deras handske om den inte är ultraful (fanns i silver/svart/vit och kawagrön/svart tror jag). Annars ev. Beriken, men det känns som deras handkse kanske är mer prisvärd.

Tänckz för det heta tipset, dewdz. SH rules. :)

Last edited:

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Uppdatering!

Köpte "deras" handske. HELSKÖN och gött med skydd. Beriken kändes helt obekväm.

Nu får vi bara hoppas att jag slipper kraschtesta handskarna. :)

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!