Vilka träningsläger är planerade våren 2004???

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Sitter och försöker planera lite inför nästa säsong och vill ju gärna åka på träningsläger. Frågan är vilka det finns att välja på. I nuläget känner jag bara till det som anordnas av en tysk kille, Carlos, nere på Val de Vienne 22-26 mars. Det finns en tråd om det på BP. Sidvagns-Riedel ska dit, Mossberg och Jorpes likaså. Är det någon som vet om det är några andra läger på gång?

RTR

Hjulben
Gick med
26 May 2003
Hoj
ART GSX-R1000
Ska åxå dit

Morsning
Jag åker ju åxå stödhjuling så det blir Carlos på Val de Vienne. Kommer du dit kan du få några varv! Det är gott om åkning och banan e kul.

Just de andra träningsläger, har för mig att Danskarna brukar ha några olika. Ibland ere på PAU ibland på Ledenon båda i Frankrike. Kolla med Lill-Köla han vet säckert mer om dem.

Johan
www.reuterholt.com

Gick med
10 Sep 2003
Hoj
CB1000RA
ZoulFly skrev:
Sitter och försöker planera lite inför nästa säsong och vill ju gärna åka på träningsläger. Frågan är vilka det finns att välja på. I nuläget känner jag bara till det som anordnas av en tysk kille, Carlos, nere på Val de Vienne 22-26 mars. Det finns en tråd om det på BP. Sidvagns-Riedel ska dit, Mossberg och Jorpes likaså. Är det någon som vet om det är några andra läger på gång?

Var har du läst det? Kan inte hitta någon info om det...?
Letar också efter olika träningsmöjligheter utomlands...

Den danske roadracing klubben Viking hade något på samma bana
i våras. Vet ej om de kommer att anordna något nästa vår också..
http://www.roadrace.dk

Hade blivit billigare kanske om man hade varit några stycken som hade
stuckit ner ihop, så inte alla ligger och kör efter varandra...

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag vill oxå finna nått tillfälle att åka och träna. Jag kunde inte åka till Spanien som några gjort och är väl där nu(?).

Jag har en pickis som får plats med två, kanske 3 hojar på flaket (om det ordnas väl...) sen har jag även dragkrok, så jag kan ta släp oxå. Den drar 1.1 liter soppa milen.

Till den turen som är nu till Spanien fanns det en hemsida (dock på tyska) om hur det hela skulle gå till väga. Kanske finns det även det för träningslägren i Frankrike i vår?

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Bennybåge skrev:
Var har du läst det? Kan inte hitta någon info om det...?
Letar också efter olika träningsmöjligheter utomlands...

Den danske roadracing klubben Viking hade något på samma bana
i våras. Vet ej om de kommer att anordna något nästa vår också..
http://www.roadrace.dk

Hade blivit billigare kanske om man hade varit några stycken som hade
stuckit ner ihop, så inte alla ligger och kör efter varandra...

Här hittar du den tråden:
http://forum.bikeproject.com/Forum/showthread.php?s=&threadid=1858&perpage=15&pagenumber=1

Jag var på läger i Val de Vienne våren 2002 som arrades av danskarna vilket dom gjorde mycket bra. Bra koll på allt och inget strul med tiderna. Man körde sina pass på exakta klockslag och då var det 4 halvtimmespass om dan.

Fördelen med ex. Carlos läger verkar vara att där kör man när man vill under dagen, dvs inga fasta tider alls. Nackdelen med det k-a-n vara att man då ska samsas med sidvagnar på banan...jag har aldrig gjort det så jag har inga egna erfarenheter av vad det innebär men säkerligen är det lite strul med det.

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Jag har nu varit i kontakt med den danska rr-klubben Viking och de ska arra ett läger på Val de Vienne nu i vår. 11-15 april är det tänkt att vara, vilket är söndag-torsdag. Som jag tidigare skrev så var jag på ett läger i deras regi våren 2002 vilket var mycket välskött och jag har nog funderingar att hänga på detta i vår oxå.

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
För de som gillar enduro, anordnar FMCK ett gubbenduroläger på våren och ett tjejenduroläger på hösten. Det kostar 360kr för en helg (fre-sön) och då ingår mat o logi. Billigare kan det knappast bli! :tummenupp

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Swedie skrev:
ZoulFly (fredrik va?) vad är kostnaden för deras träningsläger?

Jepp, Fredrik...och vad du heter har jag ju glömt jag med :)
Kostnaden då...vet inte faktiskt vad det kostar. Jag tror lägret som Riedel har pratat om på samma bana, skulle kosta mellan 3-4 tusen så det är väl troligt att det här hamnar på nåt liknande.

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
exiteme skrev:
För de som gillar enduro, anordnar FMCK ett gubbenduroläger på våren och ett tjejenduroläger på hösten. Det kostar 360kr för en helg (fre-sön) och då ingår mat o logi. Billigare kan det knappast bli! :tummenupp

Tack för den passningen :D

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM RC8R
Har du sålt Rettan, eller?

ZoulFly skrev:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
huh? bara 3-4 lök? Iofs får man väl själv ta sig till Danmark med hojen...

hum, intressant. Men vill åka tidigare än det. Faktiskt 4 månader tills dess juh

MortenViking

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille
Træningslejr 2004

ZoulFly skrev:

Hej sidder i København og ser dit spørgsmål. Jeg har et svar til dig.
Road racing klub Viking afholder træningslejr på Val de Vienne fra
Søndag D.11 April til Torsdag D.15 April. Ialt 5 dage.
Hvis du undre hvem jeg er kan jeg sige at jeg er formand i RRkViking.
Mere info senere.

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Swedie skrev:
huh? bara 3-4 lök? Iofs får man väl själv ta sig till Danmark med hojen...

hum, intressant. Men vill åka tidigare än det. Faktiskt 4 månader tills dess juh

Jo, såklart du kan ta dig till Danmark...och sen??? Lägret är ju för böveln i Frankrike :)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
he he.. menar alltså.. eller vad menade jag :va

Ok! Så det kostar 3-4000kr för att få köra på banan? Och då krävs det RR license(+-e)?

Om det kostar 3-4000kr för att endast beträda banan tycker jag det börjar låta lite dyrt juh. Eller är 3-4000kr priset om man tar hojen till danmark, och dem sedan transporterar hojen resten av vägen? Eller kanske man kan göra en deal där jag själv kör hojen hela vägen ner till banan och jag betalar mindre?

iofs kan jag ju fråga MortenViking själv. Hoppas han förstår min svenska bara. Fast han sa väl att han skulle komma med mer info senare...

Nä, fy vad sugen ja e på att köra.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Man skulle kunna kolla med Johnny Lacnak som borde ha koll på det träningsläger på Brno i Tjeckien som många var på i våras. Ska dra ett mail till honom. Tjeckien är ju närmare än Frankrike och banan är ju MotoGP värdig så det borde duga....

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
konkret info om hur man skriver upp sig på nån lista och kan få det bekräftat att man får komma med, är väldigt välkommet! Jag vill isåfall skriva upp mig snarast. Kanske man på nått sätt kan få ihop en rundresa? Så om BRNO banan är den 5-10 april å Val de Vienne är 12-16 .. så kan man ju ta båda banorna i ett kap å vara borta nårra veckor eller nått.

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Swedie skrev:
he he.. menar alltså.. eller vad menade jag :va

Ok! Så det kostar 3-4000kr för att få köra på banan? Och då krävs det RR license(+-e)?

Om det kostar 3-4000kr för att endast beträda banan tycker jag det börjar låta lite dyrt juh. Eller är 3-4000kr priset om man tar hojen till danmark, och dem sedan transporterar hojen resten av vägen? Eller kanske man kan göra en deal där jag själv kör hojen hela vägen ner till banan och jag betalar mindre?

iofs kan jag ju fråga MortenViking själv. Hoppas han förstår min svenska bara. Fast han sa väl att han skulle komma med mer info senare...

Nä, fy vad sugen ja e på att köra.

Som sagt, jag är mycket osäker på hur mycket det kostar. Men det som de anger som pris brukar endast vara för att beträda banan. Transport, boende, öl och sånt får man fixa själv. Du får bana och troligen en bra organisation som bogserar in dig pronto när du har vurpat, som håller med transponder under veckan så du får tider på alla pass och dessutom kan jämföra dig med alla andra som kör. Så var det i alla fall senast jag var nere. Men saker och ting kan ju ändras. Men vi lär väl bli varse om några veckor när inbjudan kommer ut.

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Priset för Carlos träningsläger i Val de Vienne är 300 euro före 1/1 2004, sedan kostar det 330 euro. Tiden är 22/3-26/3 2004. 5 dagar där det körs mellan 0900-1800, inga klassindelningar, kör hur mycket du vill.

Antingen kan man anmäla sig direkt till Carlos via hans hemsida eller så göra en gruppanmälan via Team FLR på epostadress: info@sidecarracing.org

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...