Vilken är den värsta 125??

Robin_88

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2009
Hoj
Honda CBR 600 RR

Ja jag har åsså hört att aprilian ska va värst!1 men hur ofta ska de servas och bytas kolv?

Som en yamaha YZf 125 går dom att trimma upp nått? har för mig att de enda man kan göra e och bytta avgassystem. hur går en yamaha någon som vet?

Doh-

Kollar i kors
Gick med
6 Aug 2009
Hoj
Yamaha Wr 125 x och 2st veteraner
Ja jag har åsså hört att aprilian ska va värst!1 men hur ofta ska de servas och bytas kolv?

Som en yamaha YZf 125 går dom att trimma upp nått? har för mig att de enda man kan göra e och bytta avgassystem. hur går en yamaha någon som vet?

Yamaha är fina saker, dock 4-takt så om du ska trimma så är du körd.
4-takt: Yzf, Wr, Sm Mz, Drd, Gpr (Derbi kommer ut nästa år), osv
2-takt: Diverse Cagiva, Aprilia, Nyare Dt, Ktm, Tm, Husqvarna, osv

Bara att välja och vraka!

B.A.D.D

Blå rökare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Yamaha RD500

Kan ju finnas ett samband med att den behöver servas ofta men är bra tryck i... Hårt vässade 2-t med små kubik kräver stor omsorg för att bibehålla prestandan...

Ludde^

Motard bebis
Gick med
25 Sep 2008
Hoj
KTM 125 Motard -06
Vill du ha axx ska du köpa en ktm, vill du ha toppfart köper du aprilia. Inga EXTREMA servicer som alla säger. Men självklart lär man ju inte skita i det när det väl är dags. Att jämföra en ktm med en yamaha yzf eller vad dom heter går ej!

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
RGF går undan och är underskattad ^^

Jo, man kan nästan köpa en rg istället för aprilia om man inte är så kräsen, är ändå samma motor. Är väl någon skilnad men de handlar inte om mycket. självklart skiljer sig ram,bromsar och fjädring mm. Men som sakt, rg går bra för sin ålder och är man inte kräsen/inte vill lägga för mycket pengar så duger det.

Motard/Enduro hojar brukar vara vassare i ax och ha bättre bottendrag än övriga men sporthojarna har fördelen att kunna gå längre på mätarn i och med faktorer som vindmotstånd och annat.

Marvin

Newbie
Gick med
14 Sep 2007
Hoj
Monster 696
Motard är kul, sporthoj är kul det med. Men det är förjävla skönt att bara krypa bakom kåpglaset om man ska köra längre sträckor :kär

Skarp92

Hojåkande bushman
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
Jo, man kan nästan köpa en rg istället för aprilia om man inte är så kräsen, är ändå samma motor. Är väl någon skilnad men de handlar inte om mycket. självklart skiljer sig ram,bromsar och fjädring mm. Men som sakt, rg går bra för sin ålder och är man inte kräsen/inte vill lägga för mycket pengar så duger det.

Motard/Enduro hojar brukar vara vassare i ax och ha bättre bottendrag än övriga men sporthojarna har fördelen att kunna gå längre på mätarn i och med faktorer som vindmotstånd och annat.

Liten rättelse bara, suzuki har egen motor, dom använder inte rotax motorerna som jag tror att att aprilia använder.

Kolmodin.C

Husky driiiver
Gick med
22 Apr 2008
Hoj
Kawa ZX-9r
Har haft en RS helt ostrypt och kör nu en Husqvara SmS 125.
RS:n gick ju snabbare och va nog goare om man skulle köra långt. Husqvarnan är pigg som fan. Men går ju inte till närmesåvis lika snabbt som RS:en. Två helt olika hojjar men ångrar inte Huskyn, Mycket mer lek med den:p Man kan ta och dra lite på skogsvägar och leka lite mer:p
Men RS:en gick för jädra bra, Bra väghållning ja det mesta man kan öndska sig av en lätt mc^^ (nästan)

/kolmodin

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...