Vilken är Stockholms bästa kurva?

Dawe

Guest
Jag vet en bra på Bulten på väg mot Rosenhill.
Den börjar med en raka i lätt nedförsback i skogen. Sen kommer man ut på en liten äng där den lätt doserade vänster kurvan med bra asfalt kommer. Efter kurvan kommer en raka med skog på höger sida och äng på vänster vilket gör att det är fri sikt i kurvan. Efter rakan kommer en höger kurva.

Vet du någon bättre?

När jag fått tillräckligt många svar tänkte jag göra en poll av frågan.

Last edited:

Freedom

Guest
Fångvägen från Åkersberga, vägen som går från Åkersberga förbi Österåkersanstalten den har jäkligt sköna sugande kurvor med fri sikt.

svampe

Arlanda TT för Ezzo
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR600RR -08, GSX-R750 -00
Dawe skrev:
2416820 Jag vet en bra på Bulten på väg mot Rosenhill.
Den börjar med en raka i lätt nedförsback i skogen. Sen kommer man ut på en liten äng där den lätt doserade vänster kurvan med bra asfalt kommer. Efter kurvan kommer en raka med skog på höger sida och äng på vänster vilket gör att det är fri sikt i kurvan. Efter rakan kommer en höger kurva.

Vet du någon bättre?
2 kurvor bort mot rosenhill, men kör från andra hållet. S-kurvan med ett krön mitt i.

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Södertjära....vägen mellan 280´an ned till Finsta..där finns några av Roslagens bästa kurvor. MEN den skall avnjutas från rätt håll, med start norr ifrån.

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
"Fiskiskurvan" :yoparty. Kör från Värmdö mot stan och sväng av mot Fisksätra. Först höger svagt utför sen lång doserad vänster svagt uppför. Perfekt för ett långt knäskrap. Se rBy's avatar. :tummenupp

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Panigale
Triggerhappy skrev:
2416949 Södertjära....vägen mellan 280´an ned till Finsta..där finns några av Roslagens bästa kurvor. MEN den skall avnjutas från rätt håll, med start norr ifrån.

just det, tänkte föreslå, kom dock inte på en specifik kurva på den, alla e bra, om vi nu menar den där vid heliga birgitta?

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
Bogan är bäst!

Kommer man från vaxholm kan man direkt efter slottet lägga ner knät i en lång svepande höger. Lätt på bromsen och sen upp för den lilla backen som svänger höger. Lägg över till vänster skön vänster och sen nerför backen med träsket på vänster sida. Över krönet, onwards!

Bästa gatåkat som finns.

Triggerhappy skrev:
2416949 Södertjära....vägen mellan 280´an ned till Finsta..där finns några av Roslagens bästa kurvor. MEN den skall avnjutas från rätt håll, med start norr ifrån.

Ahh Heliga Birgitta!

Last edited:

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Min favorit är dubbelkurvan vid vattenbassängen på bulten.

Tjoffe skrev:
2416964 Bogan är bäst!

Kommer man från vaxholm kan man direkt efter slottet lägga ner knät i en lång svepande höger. Lätt på bromsen och sen upp för den lilla backen som svänger höger. Lägg över till vänster skön vänster och sen nerför backen med träsket på vänster sida. Över krönet, onwards!

Bästa gatåkat som finns.
Ahh Heliga Birgitta!

Jag kan bara säga att min självbevarelsedrift håller inte med dig...

Last edited:

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
BadToy skrev:
2416845 Generatorkurvan = Bogesund

:fakta
Så jävulskt skönt när man kommer ner för backen och ser att det är klart hela vägen bort åt vänster, 3:ans växel ska man genom hela böjen som nybörjare så man inte åker på en ofrivillig slangning på 2:an :tummenupp

Dawe

Guest
Sen har vi påfarten vid Järvakrog från Bergshamra in mot stan. Kul med 270 graders kurvor.

JayZin

If I Only Had Wings On My Gixxer.......
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
GSX-R 1000
Den bästa kurvan är den som är lite använd och rakad hahahahahahaahah!!

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Känner en tjej i S-holm som heter Ulrika... Där snackar vi kurvor gossar !!!!!:tuttar

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
BadToy skrev:
2416845 Generatorkurvan = Bogesund

:va
"Generator kurvan"

Meeh!!!
:mad:
fatta!Amatörer , Rookies , Snyt er och torka er bakom öronen!

:4skrika TRANSFORMATOR KURVAN

Kallas den för att det står/stog en grön transformator uppe i backen i "tangentens" riktning över ån där de flesta som kör av hamnar..

Å den e ball, Fast bara emot Waxholm , nerför ifrån Ellboda är den ju fjollig!

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring