Vilken 125:a?

Flodis

Overtaker
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Turbo och 4 hjul.
Jag ska köpa en 125:a i höst / vinter men jag vet inte vilken än, så jag tänkte att ni kanske kunde ge några tips :rolleyes:

Dom 4 jag funderar på är:

Suzuki RG (93+)

Yamaha TZR (89+)

Honda NSR 125 (89+)

Aprilia AF1 (89+)

Till ett pris av max ca 20000 kr. :bow

Last edited:

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Jag skulle välja RG:n. Verkar hålla bra och med goda trimningsmöjligheter om den redan original höga effekten inte skulle räcka.

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
beror på men har du 20k att lägga ut på en hoj så satsa på rg:n solklart snabbast och snyggast :fakta

Flodis

Overtaker
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Turbo och 4 hjul.
Hammet skrev:
beror på men har du 20k att lägga ut på en hoj så satsa på rg:n solklart snabbast och snyggast :fakta

Jo jag funderar på den.
Jag ser att du har en sådan, kan itne ajg få din msn elelr icq så jag kan fråga lite om den :)

Men forsätt ge tips om vilken ni tycker e bäst!

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
vad ska jag säga.........det enda minuset jag kan hitta är väl avgasportarna annars verkar det vara en modell med bra kvalitet, verkar sällan skära jmf. med andra modeller, toppar 170 i ÄKTA!! hastighet....förutsatt att motorn är frisk, känns bra rakt igenom, annars finns ett bra alternativ till rg125f:en och det är Aprilia AF1 Futura ;)

Flodis

Overtaker
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Turbo och 4 hjul.
Hammet skrev:
vad ska jag säga.........det enda minuset jag kan hitta är väl avgasportarna annars verkar det vara en modell med bra kvalitet, verkar sällan skära jmf. med andra modeller, toppar 170 i ÄKTA!! hastighet....förutsatt att motorn är frisk, känns bra rakt igenom, annars finns ett bra alternativ till rg125f:en och det är Aprilia AF1 Futura ;)

Ok bra =)
Men har du msn eller icq så jag får adda dig snääälaaa

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
jag resonerar som så att det är bättre att köpa en fräsch -92a än en halvskaplig -98 :fakta

intrepid

Vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Letar
köpte en futura för 24 sen blev det en jävla massa problem...skar o jävlades...

en RS för 30 blir väl som bäst en 98..men dom är javligt fina och går bra...om dom är ompysslade..

Mulle-Meck

......
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Honda NSR125 90:a CB125 72:a
Hallå??
Vad hende med NSR:en! Varför inte en sån! Vad jag har sett så e dom betydligt billigare en en Aprillia! Och sen kan dom nog vara lik så roliga ska du se! :tummenupp fick min för ett bra pris med nya kåpor på och nyss inkörd motor! ångrar det inte en sekund :cool:

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
jo NSR är en mycket prisvärd 125a men den verkar vara lite benägen att nypa då och då....annars så finns det ju mycket delar och billiga delar till den men plastigt utseende

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Cbr 600f -99
Jag köpte min Nsr nere i Tyskland. Jag var inte säker på vad jag ville ha så jag frågade affärfsinnehavaren om råd. Enligt han så var Nsr: en bättre än Aprillia rs:en pga att rs: en var du tvungen att slököra i typ en kvart tjugo minuter så att motorn arbetsvarm sen kunde du börja gasa, enligt honom hade flera som han sålt rs: en till hört av sig och klagat medans inte en enda hade klagat på nsr: en. Rs:en var t.om dyrare (som vanligt) än nsr:en så han sa inte det för att tjäna pengar... Men man kan ju se det hela på flera sätt. Jag är iallafall skit nöjd med min NSR -99. :tummenupp :p :bow

Mulle-Meck

......
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Honda NSR125 90:a CB125 72:a
Hammet skrev:
nya nsr:en är snyggast på marknaden om man bortser från miton

Sjelvklart ensr snygg och jag tycker att NSR e helt klart mer prisvärd! men vad menade du med "miton" har sett en skit snygg ny NSr.. tror en 01-00 eller nått sånt! Fan! RS:en kåstar vell runt 50 eller nått! det ända med 90 eller där uppåt e att dom ser lite bulliga ut där framme! speciellt med den stora Fram stänkskärmen! som man hade på 90:an... :rodnar
Ska försöa få med en snygg bild på den nya fina NSR:en..

Bifogat

• honda nsr.jpg
    honda nsr.jpg
    61.3 KB · Visningar: 144
Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj