vilken 125a rekomenderas? (10k-20k klassen)

Defeat^

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2007
Hoj
har ignen
hej! tänkte köpa en lätt mc nu när jag fyllt 16 och eftersom jag inte har så mkt pengar får det bli en för 10-kanske 20 tusen kronor (begagnat såklart).
Vill ha en cross/ sm som ser bra ut, hellst vattenkyld. rekomenderas 4takt lr 2takt?
Jag har tittat lite på yamaha dt 125, honda crm och kawasaki kdx. vilken rekomenderas? Vill ha en ganska pigg helst och hade inte tänkt att trimma i första hand (eller vad händer om polisen tar en med en trimmad 125a? :D , blir det bara böter?).

tack på förhand (=

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Som Loy sa. Fast Dt eller CRM kanske är något bättre då jag tror det är lite lättare att få tag på delar, rätta mig om ja har fel?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Min crm. 18000 nylackad och servad i nästa vecka om du väntar till den 18 juli är den ny besiktigad också.

Defeat^

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2007
Hoj
har ignen
jag tror nog jag köper en för max 12 k.. tyvärr :rolleyes:. men hur är axxet i en crm? med plugg?

jimmie_91

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2007
Hoj
dt125r -svart och röd
DTr går fint strypt och dom ser bra ut och är inte så dyra. går trimma för den som vill också..

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Mja, om du ska köra strypt kan du lika gärna köpa een 4t tycker jag, billigare och köra, och den är inte strypt. men allra bäst är nog typ dt/crm, avstrypt, mycket roligare, om du köper en begnagad är den 98% säkert avstrypt redan.

Defeat^

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2007
Hoj
har ignen
Mja, om du ska köra strypt kan du lika gärna köpa een 4t tycker jag, billigare och köra, och den är inte strypt. men allra bäst är nog typ dt/crm, avstrypt, mycket roligare, om du köper en begnagad är den 98% säkert avstrypt redan.

men vad är straffet för trimmad 125a? blir man av med lämpet som med moppe?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
men vad är straffet för trimmad 125a? blir man av med lämpet som med moppe?

Yes, däremot är det inte samma häxjakt på 125:eek:r som det är med moppe, man skall göra något extremt dumt om man skall åka fast för trimmad 125:a. men om du bestämt skall köra lagligt skulle jag rekomendera en 4t, eftersom du borde få en nyare 4t för samma pängar, då dom är billigare nya, plus att dom är billigare att köra. mellan en strypt 2t och en 4t är det inte någon större effekt skillnad, eftersom en strypt cyckel går som ett arsle, är däremot 2t:n avstrypt har inte 4t:n nått att komma med, och då är det självklart 2t som du skall ha.

Defeat^

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2007
Hoj
har ignen
okay:D men jag älskar 2taktarnas ketchup effekt, alltså att all effekt kmr sammtidigt efter typ 7000varv. är det sån effekt i en srtyp 2taktare eller?.

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Yes, däremot är det inte samma häxjakt på 125:eek:r som det är med moppe, man skall göra något extremt dumt om man skall åka fast för trimmad 125:a. men om du bestämt skall köra lagligt skulle jag rekomendera en 4t, eftersom du borde få en nyare 4t för samma pängar, då dom är billigare nya, plus att dom är billigare att köra. mellan en strypt 2t och en 4t är det inte någon större effekt skillnad, eftersom en strypt cyckel går som ett arsle, är däremot 2t:n avstrypt har inte 4t:n nått att komma med, och då är det självklart 2t som du skall ha.

Blir man?:va

på vilka grunder ligger detta uttalande?

Om du kör trimmad 125a så är det värsta som kan hända att du åker på ny regbesiktning (lr va de nu e, nån form av besitktning iaf) samt fortkörningsböter som ev leder till torskat körkort. men om du får ombesiktning så e du inte dummare än så att du slänger i strypningarna, har du inga och inte hinner fixa säger du att hojen har rasat.

MEN. däremot finns en risk, om du krockar och kör på ett barn som får men för livet och ditt försäkringsbolag får reda på att din hoj är trimmad så blir det inte kul. då får du betala det lilla barnets sjukhuskostnader och rullstol, samt skadestånd. + nåt skit till försäkringsbolaget och du får naturligtvis ingen ersättning för hojen om den skulle bli kvaddad.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Blir man?:va

på vilka grunder ligger detta uttalande?

Om du kör trimmad 125a så är det värsta som kan hända att du åker på ny regbesiktning (lr va de nu e, nån form av besitktning iaf) samt fortkörningsböter som ev leder till torskat körkort. men om du får ombesiktning så e du inte dummare än så att du slänger i strypningarna, har du inga och inte hinner fixa säger du att hojen har rasat.

Om man har A kort ja, men med A1 lapp och cyckel på över 11kw är det olovlig körning Vilket man kan få lämpet indraget för, precis som trimmad moppe = lätt mc = olovlig körning = indraget lämp. dock så lär det inte hända att dom dyno testar en 125:a. och jag har alldrig hört att någon skulle ha åkit dit för olovlig körning på avstrypt 125:a.

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Om man har A kort ja, men med A1 lapp och cyckel på över 11kw är det olovlig körning Vilket man kan få lämpet indraget för, precis som trimmad moppe = lätt mc = olovlig körning = indraget lämp. dock så lär det inte hända att dom dyno testar en 125:a. och jag har alldrig hört att någon skulle ha åkit dit för olovlig körning på avstrypt 125:a.

a de e fan sant nu när du säger de.

men de låter som samma sak i mina öron^^

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
a de e fan sant nu när du säger de.

men de låter som samma sak i mina öron^^

Klart de e sant. :fakta

Dock är det större risk att bli träffad av blixten, än att det händer.

Ljug inte:tungan Det kommer som en ketchupeffekt men dock inte nära ostrypt:)
Ketchupeffekt = inget, inget, fortfarande inget, ALLT!

Strypt 125:a = bara inget... tills man sliter ut plugg jäveln.

Så nej. :fakta

Last edited:

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR

Det är sant.

Det är inte sant. möjligtvis på miton men min nsr va lite tendens till ketchup. men självklart inget äkta ketchup som det är i en ostrypt men de e typ händer inget händer inget händer inget händer lite:yoparty

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj

Det är sant.

Det är inte sant. möjligtvis på miton men min nsr va lite tendens till ketchup. men självklart inget äkta ketchup som det är i en ostrypt men de e typ händer inget händer inget händer inget händer lite:yoparty

Kanske det, men ordet "lite" existerar inte för mig, här är det allt eller inget som gäller. :D

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM

Jo du min kmx i strypt utförande har ketchupeffekt men inte som en ostrypt med den har iaf lite ketchup:arsele

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy