vilken 125a ska man köpa?

Viking_vh

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
Cagiva mito
nu är det äntligen dax att köpa mig en 125a.
Fast jag har ingen jävla aning vilken jag ska köpa?

jag vill ha en aprilia rs125 men det är en 2-t och man vill kanske åka utanför stockholm någon gång utan att va helt pank.
men då letade jag äfter en 4-t och hittade en rieju rs2 125 fast den hat en toppfart på typ 100 km/h kanske mann vill åka lite snabbare typ 150km/h

Vilken skulle ni ha köpt?
eller vet ni trimm till rieju rs2 :confused:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Viking_vh skrev:
2419649 nu är det äntligen dax att köpa mig en 125a.

jag vill ha en aprilia rs125 men det är en 2-t och man vill kanske åka utanför stockholm någon gång utan att va helt pank.
men då letade jag äfter en 4-t och hittade en rieju rs2 125 fast den hat en toppfart på typ 100 km/h kanske mann vill åka lite snabbare typ 150km/h

Det intressanta är inte vilken vi skulle ha köpt. Utan det är vilken som tillgodoser dina behov mest.

Nu vet jag inte mycket om rieju rs2 men aprilia har man ju hört och lärt sig en del om.

Och de orden lyder, det kostar att ligga på topp. Både i inköp, reservdelar och rasningar som de garanterat gör:fakta Finns inte många som klarat sig sina 2 år utan att en aprilia har rasat minst en gång. Men har du råd för underhållet av denna maskin så kör du det absolut värsta 125cc gatsporthoj.

Hur mycket ska du åka ungefär, och framför allt vilken typ av väg ska du köra? Mycket motorväg? Är det ,est för transport som gäller? Honda CBR är inget du tittat på, du får ju leva med att den ser ut som en moppe men det kanske det är värt?

Last edited:

Viking_vh

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
Cagiva mito
Men CBR är ful som stryk och låter som en kina scoter, vet du inget trimm som funkar till alla 4-t

jag pallar inte en till 2-t när man just har sålt sin.

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Viking_vh skrev:
2419749 Men CBR är ful som stryk och låter som en kina scoter, vet du inget trimm som funkar till alla 4-t

jag pallar inte en till 2-t när man just har sålt sin.
Du pallar inte en 2t till också vill du ha en aprilia rs:va Den med mest mek av dem alla. Bra val:tummenupp

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Viking_vh skrev:
2419794 förlåt lundgren visste inte det.
cagiva mito då är det mindre meck med dom?
Är väl lite mindre men fortfarande en relativt vass hoj så den ligger i farozonen den med, men istället så är väl reservdelar svårare att få tag i:va

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
med alla dina krav så lär du få leta. finns ingen standard 4-t som går i 150 va jag vet, finns få 2-t man inte måste laga och som inte dricker nått, skulle fan va en scooter det kanske.

Mr_haak

Suzuki lover
Gick med
22 Mar 2006
Hoj
Triumph Daytona 650
Lundgren skrev:
2419808 Är väl lite mindre men fortfarande en relativt vass hoj så den ligger i farozonen den med, men istället så är väl reservdelar svårare att få tag i:va

Annars så finns ju alltid suzuki rg125f ! Det är inte alls mkt meckande bara lite smått inga stora dyra saker som pajar så lätt . Ända felet på min har varit oljepumpen som läckte olja men det är lagat nu,:tuttar det är och jävligt bra acc i den ! toppar ca 160 km/h . körde 150 mil i sommras på 1 vecka körde från skåne och upp ungefär 15 mil ovanför göteborg och körde så klart lite där med men det gick hur bra som hellst lite ont i röven ibland bara men det gick över efter ett tag! "" OT ! "" ""Men nu ska min suzuki rg125f bort för någon annan modell. man måste ju testa lite olika :tuttar""

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
Är du nöjd med att hojen bara går 100km/h köp en fyrtaktare och var glad. Vill du åka fortare är de 2-takt som gäller, Tipsar på Nsr eller RS.

Skulle RS blir intressant så finns de en hemma hos mej.

Lycka till mej hojvalet.

ekenz

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
ingen för tillfället
Viking_vh skrev:
2419649 nu är det äntligen dax att köpa mig en 125a.

Nja, får man åka 150 km/h ?

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Om du vill att det ska gå lite fortare men ändå slippa massa mek o du vill ha sport så kan du titta på nsr o rg. Annars håller DT o CRM i alla lägen :tummenupp

Mr_haak

Suzuki lover
Gick med
22 Mar 2006
Hoj
Triumph Daytona 650
Wargen skrev:
2427850 Om du vill att det ska gå lite fortare men ändå slippa massa mek o du vill ha sport så kan du titta på nsr o rg. Annars håller DT o CRM i alla lägen :tummenupp

japs rg.f är mkt pålitliga har inte hänt några stora missöden med min bara att den läckte lite från oljepumpen 1 gång men det e fixat så annars har det aldrig hänt mig något.:tummenupp och jag har haft den sedan oktober i fjol:tummenupp

svantestorm

Die Hard MC
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
Yamaha R6 -01
venne ens vad ni snackar om men vad ni än snackar om så håller jag med Lundgren.
Oskar Lundegren :tummenupp

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
svantestorm skrev:
2428254 venne ens vad ni snackar om men vad ni än snackar om så håller jag med Lundgren.
Oskar Lundegren :tummenupp
Fan trode nästan du höll med mig :rolleyes (heter lundgren)

Andrew go

Murpy är därute, och väntar.
Gick med
4 Sep 2006
Hoj
...
Jag har en Yamaha YBR 125 som gick på 20000.
den toppar 100 max men jag har inte speciellt bråttom så det räcker nog tills jag skaffar en större mc om ett tag.:yoparty

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...