Vilken anmälningsblankett till EM Anderstorp?

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Ja, så är man där igen då...jag har fortfarande lite svårt att veta exakt hur jag ska anmäla mig till olika RR-tävlingar och vilka blanketter jag ska använda.

Nu gäller det anmälan till EM Anderstorp. I inbjudan "Tilläggsregler Supportrace" så refereras det till "Svemos roadracing-blankett". Vet någon vilken det är? Är det blanketten som heter nationell anmälan? Det är ju en internationell tävling så jag funderade lite på om det är rätt. Eller ska man använda sig av blanketten för serieanmälan SM-serien, vilket i och för sig känns ännu mer fel.

Ja, jag vet att jag kan ringa till olika instanser för att få svar men jag sitter just nu mitt i natten och försöker lösa problemet så jag tror det går fortare den här vägen.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
"...eller övriga nordiska blanketter" torde väl klara upp det hela? Jag har alltid kört med blanketten som heter "Nationell Anmälan" i sammanhang där "Svemos roadracingblankett" efterfrågats.

Det borde väl bara vara att tuta och köra, men jag har faktiskt lyxat till det med en klubbstämpel också trots att det inte ska vara nödvändigt i år.

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Chrille skrev:
"...eller övriga nordiska blanketter" torde väl klara upp det hela? Jag har alltid kört med blanketten som heter "Nationell Anmälan" i sammanhang där "Svemos roadracingblankett" efterfrågats.

Det borde väl bara vara att tuta och köra, men jag har faktiskt lyxat till det med en klubbstämpel också trots att det inte ska vara nödvändigt i år.

Jag kom aldrig så långt i mitt sökande. Men det är ju just det här som jag vänder mig mot....det går åt rätt mycket tid för att få klart för sig exakt vad som gäller och det ÄR svårt att få klara besked.

Dessutom så BEHÖVS det klubbstämpel på anmälan enligt Brånalt som jag talade med idag. Jag nämnde då att det inte behövs i svenska tävlingar längre, men det behövdes det visst, enligt honom. Som sagt, inte helt lätt att få klart för sig exakt vad som gäller. Och huuur lätt är det att få tag på en anmälningsblankett med klubbstämpel nu i semestertider??? Nåja, det går väl att fippla ihop nåt själv vid datorn den här gången så det löser sig nog.

Och VARFÖR behövs den där klubbstämpeln egentligen???

Och tack för hjälpen, förresten :)

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
ZoulFly skrev:
Jag kom aldrig så långt i mitt sökande. Men det är ju just det här som jag vänder mig mot....det går åt rätt mycket tid för att få klart för sig exakt vad som gäller och det ÄR svårt att få klara besked.

Dessutom så BEHÖVS det klubbstämpel på anmälan enligt Brånalt som jag talade med idag. Jag nämnde då att det inte behövs i svenska tävlingar längre, men det behövdes det visst, enligt honom. Som sagt, inte helt lätt att få klart för sig exakt vad som gäller. Och huuur lätt är det att få tag på en anmälningsblankett med klubbstämpel nu i semestertider??? Nåja, det går väl att fippla ihop nåt själv vid datorn den här gången så det löser sig nog.

Och VARFÖR behövs den där klubbstämpeln egentligen???

Och tack för hjälpen, förresten :)

Det är nog bara Hans som har missat att kravet på stämpel är slopat tills i år. Det kom ju ganska sent som ni kanske minns när serieanmälan till SM kom i två versioner - först en med stämpelkrav och sen en utan..

Till slut hoppas jag att vi ska få fram en fungerande form av anslagstavla på roadracing.se där frågetecken liknande dessa kan släckas. Vi får se vad vi kan hitta på..

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...