yaman har 6-kolvsok och svulstig sving. När de körde zx7r, yzf750 och cbr 900 mot en gsxr1000 06 på nå´n bana var yaman snabbast av gamhojarna med bara 1,6 sek efter gixxern.
Jag är egentligen gixxertorsk men 92-93 är förmodligen den sämsta årsmodellen av gsxr 750 du kan köpa. Missförstå mig rätt, det är ingen dålig hoj men Suzuki gick vilse någonstans i början av 90-talet: modellen blev bara tyngre och tyngre (vattenkylning kom bla -92) utan att något riktigt kul hände med motorn. 94 sattes hojen på diet men riktigt med i matchen blev man inte igen förrän 1996. Men då får man ju betala lite mer...
Har du kikat på Honda Fireblade från samma år? En lättare och starkare hoj än både Suzukin och Yamahan (som jag inte kört och inte har någon riktig koll på).
Vad har du kört innan? Vad har du för budget?
Yamahan är på pappret lite lättare och har lite mer hästkrafter/kg, men Suzukin har ju rykte om sig att vara skottsäker.
Svårt att säga det där, provkör båda och köp den du sitter bäst på/trivs mest med.
Jag är egentligen gixxertorsk men 92-93 är förmodligen den sämsta årsmodellen av gsxr 750 du kan köpa. Missförstå mig rätt, det är ingen dålig hoj men Suzuki gick vilse någonstans i början av 90-talet: modellen blev bara tyngre och tyngre (vattenkylning kom bla -92) utan att något riktigt kul hände med motorn. 94 sattes hojen på diet men riktigt med i matchen blev man inte igen förrän 1996. Men då får man ju betala lite mer...
Har du kikat på Honda Fireblade från samma år? En lättare och starkare hoj än både Suzukin och Yamahan (som jag inte kört och inte har någon riktig koll på).
Vad har du kört innan? Vad har du för budget?
Jag har aldrig ägt en egen hoj och har tidigare endast kört morsans gsx-r 750 -97.
Ska och prova yzf:en nu i helgen, hört att den ska vara bekväm och lämpa sig även för lite längre körning (även om det inte är mitt syfte i första hand, och lämpa sig och lämpa sig - finns ju bättre hojar för sånt, men jämfört med gsx:en då t.ex..) - men det är ju såklart individuellt så vi får väl se.
Inte tittat på Honda så mkt öht faktiskt. Och budgeten är ju tyvärr på max 25 - 30.000.
Okej, du som verkar ha koll på det där, hehe : Vet du vad kw ligger på en gsx -93:a? Och hur tung är en sån då? Yaman väger väl ca 225 iaf?
Kan ju säga att jag också är partisk men köp ingen Yamaha....
Ta en Suzuki, nyare årsmodell! Eller, men det bär mig emot, en Fireblade är ingen dålig maskin...Mycket bättre än Yamahan...
Jag skulle ha valt gixxern, fast jag skulle ändå ha satsat på en liite nyare. Var det inte ´96 de satte den på en bantningskur?
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|