Vilken bil i 20-25k klassen? Ännu en bilköps fråga...

Canidae

The Sound Of Perseverance
Gick med
22 Apr 2007
Hoj
ZX9R Ninja // GasGas 300
Mycket nyköp planer för tillfället.. :)
Ska göra mig av med min bruks bil (Galant aut -93) och mitt sommar-idiot-köp (Calibra 16v -91) för att inhandla en lite roligare bil..
Antar att jag hamnar runt 20-25.000 när dessa 2 är sålda och det jag skulle vilja ha hjälp med är lite tips å råd på vad man ska köpa sen..
De bilar jag sneglat på är: Mitsubishi Eclipse, Ford Probe, Mazda MX6, VW Corrado och dylikt.. Även Nissan 200sx står på önskelistan men man får nog ingen hygglig bil för dom pengarna är jag rädd..?
Jag vill alltså ha en liten och pigg bil som inte kostar skjortan att äga å köra. (Det gör absolut ingenting om den är bakhjulsdriven men jag är allergisk mot tex volvo)
Någon som har erfarenhet av dessa modeller eller tycker att jag ska titta på något annat?
Mvh Canidae

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Honda crx vtech eller bmw 325 e30 skulle jag ta, bmwn om jag skulle vilja ha en bil som tål smisk.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Köp för h-vete inte en Golf!
(om du inte vill köpa min?)

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Borde få en e36 325 coupe för de pengarna. Har samma 192hk 6:a i min 5-serie och den motorn är en pärla! Inte lika kännslig och bråkig som gammla m20 motorn (e30) och ändå mer effekt. Provåkte en sådan när jag letade bil, riktigt skoj plåtlåda det. (hade någ köpt den, men hade inte råd...)

Annars är nog 200sx:en rätt skoj, probe och gammla eclipsen (vilket det blir för de pengarna) är nog inte så skoj, är väl att jämföra med calle-calibran du har, fast om något lite fulare.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Som lekbil är den riktigt tråkig, samt att e36 är en strulbil

Vete tusan om e30 är något roligare, mtotorn är iaf riktigt nice, och med sportstolar är den mycket bekväm att åka i. Däremot kanske man inte får en vidare fin en för de pengarna...

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Så Mitsubishi Eclipse, Ford Probe, Mazda MX6, VW Corrado är roligare?

Klart grabben ska ha en 325!

Ja klart en 325a, men då med e30kaross, har haft båda och e36 är en värdelös skitbil som är riktigt tråkig att leka med, dock som bruksbil är den bekvämare.
e30 väger nada gentemot e36, men men beror på vad man ska ha den till.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Ja klart en 325a, men då med e30kaross, har haft båda och e36 är en värdelös skitbil som är riktigt tråkig att leka med, dock som bruksbil är den bekvämare.
e30 väger nada gentemot e36, men men beror på vad man ska ha den till.

Visst men E30 325 börjar bli ovanlig, är väl nästan enklare att hitta en E36.

Canidae

Gick med
22 Apr 2007
Hoj
ZX9R Ninja // GasGas 300
Köp för h-vete inte en Golf!
(om du inte vill köpa min?)

:hihi

Borde få en e36 325 coupe för de pengarna. Har samma 192hk 6:a i min 5-serie och den motorn är en pärla! Inte lika kännslig och bråkig som gammla m20 motorn (e30) och ändå mer effekt. Provåkte en sådan när jag letade bil, riktigt skoj plåtlåda det. (hade någ köpt den, men hade inte råd...)

Annars är nog 200sx:en rätt skoj, probe och gammla eclipsen (vilket det blir för de pengarna) är nog inte så skoj, är väl att jämföra med calle-calibran du har, fast om något lite fulare.

Jag kolla lite på 325 coupe å den ska jag hålla ett öga på.. gillade attityden på bilen, dock varning för att smälta in bland dom lokala sibylla anhängarna..
Vad ligger försökring å sånt på en sån tro, å vad drar den? (go mening där..)
Jag är just rädd för att få samma skrotbil igen om jag köper eclipsen, å gamla karossen är ju ingen höjdare direkt..

Last edited:

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Honda prelude, den som fanns 1992-1996 (?)

Edit: Toyota celica.

bild på hondan

Bifogat

• 800px-Prelude_4th_gen.jpg
    800px-Prelude_4th_gen.jpg
    69.4 KB · Visningar: 43
Last edited:

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
nja... lite tuff men inte riktigt vad jag söker..

Audi coupe då? Är det bra skit?
Vad är du ute efter en bus bil eller en bil som du tycker är fin och vill tvätta och hålla din. I din prisklass är e30 325 den bästa bilen om du vill köra hårt och att det ska hålla.
Nissan 200sx är rent skräp som kommer kosta dig mycket om du börjar gasa.
Audi med 5cyl låter fint och är den snyggaste bilen, men inte så rolig att leka med.

Canidae

Gick med
22 Apr 2007
Hoj
ZX9R Ninja // GasGas 300
Vad är du ute efter en bus bil eller en bil som du tycker är fin och vill tvätta och hålla din. I din prisklass är e30 325 den bästa bilen om du vill köra hårt och att det ska hålla.
Nissan 200sx är rent skräp som kommer kosta dig mycket om du börjar gasa.
Audi med 5cyl låter fint och är den snyggaste bilen, men inte så rolig att leka med.

Får hålle ett öga på e30:n men modellen faller mig inte helt på läppen..
Men 200sx går bort, inte min prisklass om man vill ha en fin.
Bilen ska andvändas varje dag så att offra lite hästkrafter för lite lyx går bra :tummenupp

Last edited:
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...