vilken diamerer på gaffel till r6 ???

spyan

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
CBR 1000RR
undrar vilken diameter gaffen har där clip-no är monterad ??? undrar åxå vilken diameter röret har som gas hantaget,broms greppet,kopplins greppet sitter på ??? alla frågor gäller yamaha r6.
tack på för hand,mvh tobbe

Psyko

Allways ahead
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
YZF R6
Jag kan kolla ska ut till hojjen ikväll, om jag kommer ihåg bara... :va

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Leksaker i garaget
Innerdiameter på clip-on ska vara 43mm

Last edited:

spyan

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
CBR 1000RR
jag är ju på jobbet och ska programera cn-fräsen för att sedan mass producera !!! blir dom bra så kommer dom att säljas billigt !!!

spyan

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
CBR 1000RR
vilken längd&diameter på styr hantaget ???

vilken längd och diameter har röret på styrhalvan !!!! typ på ett racing clip-on ???
behöver snabbt svar tack!! mvh tobbe

benfre

Avdankada RR-åkare. Kanske ERF nästa år?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CR 250 Tvitakt
spyan skrev:
hjäääälp !!!!!!!!!!

Konstigt att ingen av rejseråkarna snabbt kan svara på detta. Jag har ett racing clipon liggandes och kan mäta det imorn om du vill men då har du väl redan kört igång fräsen. Vet att längden är ganska lång på styr halvan på mittrejs contra orginal...

Du får gärna återkomma med bilder på resultatet, lite nyfiken. Jag svarvade och fräste nya fotpinnar fast i gammla manuella maskiner . De blev helt ok, synd att jag inte hade ett lättringsverktyg bara. Sen skulle jag fräsa ut fästet till fotpinnarna ur en alu-plåt, det blev inte lika bra. De funkar säkert men inte vart de snygga direkt.

mvh benfre

spyan

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
CBR 1000RR
tyvärr !

tyvärr blir de ingen nc-fräsning,den är fullt upptagen med annat,men jag har hittat en klämma som är i aluminium till för att klämma runt 40mm.jag borra upp den till 43 mm ock har kollat å den passa fint! den klämmer med en m10 bult som går lixom i genom å sticker ut en bit å där skruvar man styr röret (eller massiv axel) enda nackdelen är att den är rak,medan orginal ock race clip-on lutar lite snett neråt,skillnaden är ca 40 mm,man får en lite mera upprätt kör ställning.innan man börjar sälja grejerna måte jag fört göra lite tester och se vad dom går för!! så de inte blir som en kompis.camillo adrian bromsade av höger clip-on efter långa rakan på endurance vm, som tur va de på tränigen.

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...