Vilken effekt har däckvärmare?

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Jag har sökt, men sökmotorn verkar muppad!
Vilken effekt brukar däckvärmare ligga på? Jag har KTM original värmare.

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Nope, KTM-värmarna är riktiga märkesvärmare capit medans MotoGP är de billigaste man kan få tag på.
Billiga ja, men inte nödvändigtvis dåliga. Finns ju flera märken som är dyrare och sämre. Fråga Pär hur många reklamationer han hade förra året.

Är dom bra och billiga? :va
Japp !! Tycker jag och några till i alla fall.

.

Last edited:

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Billiga ja, men inte nödvändigtvis dåliga. Finns ju flera märken som är dyrare och sämre. Fråga Pär hur många reklamationer han hade förra året.
Jag sa aldrig att de var dåliga eftersom jag inte använt dem själv. :)

Några jag däremot tycker man ska akta sig för är de gula Motrax som också är billiga, de blir aldrig riktigt varma.

Är husabergs värmare samma som ktms?

Det är dumt att lova men jag är ganska säker på det. :)

Last edited:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
denna info står det hos KTM.

"Tyre warmer LED to check tyre warming: it turns itself off when temperature reaches 78/80°C. Special fire-proof internal insulation in pure aramidic fibre, to ensure energy saving. Just 30 minutes until your tyres are ready at the optimum temperature. External cable and plug made with special rubber, resistant to grease and oil (max temp.200°C). The only one completely waterproof inside and outside, CE marked. Sure and reliable in humid condition. 230VAC , 50-60Hz , Euro plug . "

Striden

DARKSTAR
Gick med
5 May 2006
Hoj
KTM 540SM Kawasaki KX500MX/SM.
Krängde av mina KTM Factory däckvärmare, och kör nu med Moto GP's värmare,visst skiljer det sig en del i Ktm's bättre val av matrial och värme slingorna verkar ha högre kvalite så dom kändes lite bättre, men uppvärmningen verkar vara på samma nivå vad jag märkt.

Okey KTM's kontra Moto GP's däckvärmare lite beronde på pris men Moto GP's
vinner då hos mig... :) hehe

Inskickat av doordie
Är dom bra och billiga?

Kolla med Grevens han har bäst pris! :tummenupp

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
dom här har jag

Diamond security

Kraftfull däckvärmare från brittiska Diamond Security. Används bl.a av motoGP-teamet Foggy Petronas. Termostatstyrda för ökad säkerhet och effektivitet. Värmer däcket till ca 90 grader.
1200W.

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Någon som VET (inte vad dom tycker/tror själva) hur varmt ett supermotodäck ska/bör vara för optimalt grepp. Skiljer ju lite beroende på däckfabrikat osv.

För jag har inte en aning. Jag kör ändå hyggligt fort tror jag. Men det är aldrig i närheten av 90 grader. Tror mina däck har brunnit upp långt innan.

Johan hjälpte mig i helgen och mätte mina däck till runt 50 grader vid ett träningspass. (Min främre bromsskiva till 380 grader.) Jag kan någon gång vid träning mäta andras däck temperatur om ni påminner mig.

Det verkar ju vara så vitt skilda temperaturer som vi har på våra däckvärmare.
Jag har Husabergs orginalvärmare. Dom blir väl runt 55 grader ca.

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Hur varma de ska vara vet ej men det varierar säkert med fabrikaten, däremot brukar termostaten om man inte har justerbara ligga på ca 80.

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Någon som VET (inte vad dom tycker/tror själva) hur varmt ett supermotodäck ska/bör vara för optimalt grepp. Skiljer ju lite beroende på däckfabrikat osv.

För jag har inte en aning. Jag kör ändå hyggligt fort tror jag. Men det är aldrig i närheten av 90 grader. Tror mina däck har brunnit upp långt innan.

Johan hjälpte mig i helgen och mätte mina däck till runt 50 grader vid ett träningspass. (Min främre bromsskiva till 380 grader.) Jag kan någon gång vid träning mäta andras däck temperatur om ni påminner mig.

Det verkar ju vara så vitt skilda temperaturer som vi har på våra däckvärmare.
Jag har Husabergs orginalvärmare. Dom blir väl runt 55 grader ca.

tilllägg, lasse körde bara asfalt då, hade han kört gruset oxå hade däcken förmodligen varit kallare.

lasse vad heter dom däcken du körde på ?? dom verkade funka, funkar dom för dig funkar dom säkert för mej med.

hur lång tid ska man ha däckvermarna på för att uppnå maxtemp?

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring