Vilken fiddy är inte helt värdelös?

deLi

(=
Gick med
15 Oct 2006
Hoj
Aprilia rs-07 och en fiddy
Hej jag la upp en tråd i förrgår i Minimoto / Fiddy -forumet men dom var sjukt sega och inte till mkt hjälp där. så jag lägger upp en tråd här där jag känner mig hemma men där själv tråden är lite mer på bortaplan. Iallfall.. jag hade tänkt köpa en fiddy ca 110 cc. Jag ska ha den hemma och köra lite i skogen och på en mindre "bana" eller vad man ska säga.
Den får inte kosta mer än 8000 kr så då tror jag det är smartare att köpa en 07 eller 06 a som har gått några timmar och som är lite "bättre" än att köpa någon helt ny skit för 8000kr...
Jag undrar vad jag ska satsa påå för märke..jag har kollat på pitpros standar moddel och så har jag kollat på 2 snakepit modeller som kostar typ 15 tusen nya. Dessa tycker jag verkar mycket bättre än pitpros standar modell... men jag är verkligen inte säker.. så min fråga är vilket märke tycker ni jag ska satsa på?

tack för all hjälp som jag hoppas jag kommer få och hoppas det var okej att jag la upp denna tråden här.... :p :)

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
DBR, Ten7, Pitpro, Snakepit, Exxo, dom är bra. Men annat skit som Orion 25, 27, AGB21 och allt vad dom heter ska man inte köpa. Och ska du wheela så ska du ha triangelsvingen, mycket stadigare än monosvingen. Det finns säkert fler bra märken, men jag kommer inte på fler nu :tummenupp

Last edited:

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
Jag var inne på orinon 125cc vet inte vad den hätte typ 27 kanske? en var ganska stor, det var ju ingen fiddy utan en midzice. Härnborg varför är det skit?

kingho

Motard is the shit!
Gick med
30 Aug 2005
Hoj
Nya på väg
Om jag vore dig skulle jag kolla på en beg Ten7, dom funkar bra och går bra, har sj haft en och var nöjd me den.:)

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
Jag var inne på orinon 125cc vet inte vad den hätte typ 27 kanske? en var ganska stor, det var ju ingen fiddy utan en midzice. Härnborg varför är det skit?

tror det är en sån polaren har:va antagligen det sämsta skiten som finns allt pajjar och nu är den heldöd 5000 i sjön :D

deLi

(=
Gick med
15 Oct 2006
Hoj
Aprilia rs-07 och en fiddy
nu när jag har kolla runt lite mer känns det verkligen som om att iallfall snakepit och exxo:s modeller som kostar typ 15 000 kr är mycket bättre än pitpro:s standar modell för 15 000. är det någon som håller med mig? ge mig gärna tankar om denna åsikten..... så nu lutar det år en snakepit eller en exxo... :p
tack för hjälpen hitills ni är lätt bäst här på sh ;) :)

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
nu när jag har kolla runt lite mer känns det verkligen som om att iallfall snakepit och exxo:s modeller som kostar typ 15 000 kr är mycket bättre än pitpro:s standar modell för 15 000. är det någon som håller med mig? ge mig gärna tankar om denna åsikten..... så nu lutar det år en snakepit eller en exxo... :p
tack för hjälpen hitills ni är lätt bäst här på sh ;) :)

fan köp begagnad blocket is the shit :tummenupp

Jeppe^

Ny medlem
Gick med
8 May 2006
Hoj
såld, tyvärr
Jag kan rekommendera ten7, vilket brorsan har och tävlar med på bana och jag själv kört några gånger. Går bra och håller fint.

Wompa

Monkeybiker
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Honda Z125-R
Ten7, bättre hoj går inte att få för pengarna. Det är fräsiga hojar med bra motorer (Lifan) bra framdämpare samt bakdämpare. Ramen håller också för den delen.

Annars CRF50? Honda Z50R?

_isse_

auwtlaaw
Gick med
13 Jun 2006
Hoj
Husaberg fs650-04
Du kan räkna med att du få skruva en del oavsett filken fiddy du köper. Dom mest polulära märkena som det är lite högre kvalité på är väl Ten7,pitpro,snakepit,exxo,dbr,works Tws krånglar en del och om jag inte minns helt fel så har dom lite strul med växellådan.

Ska man ha kvalité så är det väl en kittad crf50 som gäller men då är priset satt därefter..

Jag skulle hellre köpt någon av dom nämnda fiddysarna beg i fint skick än at köpa nått annat skräp nytt.
Min fiddy fick jag inreggad och klar för 6900 vilket är förjävla billigt men den har krånglat en hel del också.

Edit: Läs på fiddy.se där finns det mängder av info om alla fiddys.

de va mina 5 öre :tummenupp

Last edited:

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..

Jadu, en polare köpte en sån, efter 2 dagar hade svingen gått av, så den svetsade han ihop. sen gick det några veckor innan bakramen gick av. Och mellan det där så var det småsaker som strulade, typ tändningen, gashandtaget sprack, och sånna saker. Därför kallar jag dom för skit.

attack

Greve
Gick med
17 Feb 2007
Hoj
Suzuki GSX-R600 K1
Vars är vårat samhälle påväg? :O

Fiddytrådar ska ligga i fiddyforat och någon moderator borde flytta.
Liknelse: Det är för lång kö till biltvätten, då åker man till en annans garage och tvättar.

Eller att sin fru tar sån lång tid på sig att komma, Då smyger man över till grannfrun för hon kommer snabbare.

Snälla, flytta tråden, lite stil måste det ju vara på forumet.

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
3089355 Vars är vårat samhälle påväg? :O

Fiddytrådar ska ligga i fiddyforat och någon moderator borde flytta.
Liknelse: Det är för lång kö till biltvätten, då åker man till en annans garage och tvättar.

Eller att sin fru tar sån lång tid på sig att komma, Då smyger man över till grannfrun för hon kommer snabbare.

Snälla, flytta tråden, lite stil måste det ju vara på forumet.
har du varit inne där nångång?
det är typ 4 aktiva medlämar där.

och uppenbarligen fick han ju mer svar här.

attack

Greve
Gick med
17 Feb 2007
Hoj
Suzuki GSX-R600 K1
Det går ju även snabbare hos grannfrun.
Varför inte tillåta polygami?

Eller

Varför inte slå ihop dom två subforumen för då?

Last edited:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...