Vilken hjälm hade du valt???

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky valley
Hoj
Honda SH300 -13
marcus nilsson skrev:
det är lungt alla tycker olika

De e väl tur de.. för hur kul hade det varit om alla körde runt på rettor.. eller vänta.. de e väl vad alla gör?? :va

btw.. så hade jag oxå köpt en xlite!! för lite rädd om :huvet e man ju.. nolan ger jag jag inte mkt för!!
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Med den hojen borde du köpa ducce-replikan tycker jag. Den gula.
Annars tycker jag den helsvarta. svart e fint. Blir lätt lite moppevarning på målade hjälmar tycker jag.
 

K-Micke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Goldwing
Nolan brukar se lite billiga ut, men faktum är ju att dom kommer bra till i alla hjälmtester. Så det är säkert bra hjälmar.
 

Majk

Guest
Jag kan rekomendera KBC , jag kör med en VR1 chrome med silvervisir :tummenupp men tycker denna gula med gult visir är grym.
Enda minuset är att det brusar(vind) lite mer än min X-lite , som tyvär vart stulen.
Detta är affärens info nedan. Affär = http://www.grenmarkracing.se/

TK9
Avancerad glasfiberhjälm med den senaste teknologin för maximal säkerhet och suverän passform.

Hakband med dubbla D-ringar. Inredningen är uttagbar och tvättbar. Kindkuddarna kan bytas separat. Inredningen är tillverkad av Duralux. Snabbfäste för visiret.

Visir finns i ett flertal olika utförande och är imskyddsbehandlade samt reptåliga.
Prisexempel för rökfärgat visir: 299:-
Godkänd enligt EC22:05

Pris: Solid 2130:- Graphic 2300:-


/Majk
 

Bifogat

  • kbc4.jpg
    kbc4.jpg
    10.1 KB · Visningar: 975

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Zeb har den hjälmen som zeb visar och zeb tycker det är den mest prisvärda helmuten på marknaden.

Zeb rekommenderar dig att köpa den! :D

Xlite lirar i en helt annan division än Nolan, byggda av kolfiber, gladfiber och kevlar... individuellt vägda och med racinginredning.

Är du osäker så gå och känn på dom båda så vet du vilken du ska ha sen. Bara en sån sak som utbytbara kindkuddar är super, den dagen dom är lite slappa så reklamerar du dom(Xlite har 5 års garanti) och får ett par nya att stoppa in!

KÖP!

//jaG

PutteLiten skrev:
Gör som Zeb säger, Xlite är mkt bättre hjälmar än Nolan.
Checa kör med xlite hjälm har jag för mig. .)

Och den gåa du har på bild är snygg. :tummenupp
(Fast jag tycker den zeb visar är strået vassare)
 

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Ort
Givetvis
Hoj
.
Alla 3 ser helt ok ut,jag köpte denna och den sitter så otroligt bra och dessutom skön att ha på sig....

Jäkligt bra priser på dom också i USA.....


Svane skrev:
Står i valet o kvalet om jag ska ha en färgskrikande racehjälm eller en mer nedtonad... :gnissla
Vilken hade du valt av dessa tre??? Ska passa till hojen och ett svart/grått skinnställ!
 

Bifogat

  • GPR003.jpg
    GPR003.jpg
    13.3 KB · Visningar: 132

gixxermf

NRT
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Motala
Hoj
-
Zeb_Macahan skrev:
Xlite lirar i en helt annan division än Nolan, byggda av kolfiber, gladfiber och kevlar... individuellt vägda och med racinginredning.
Xlite bygger sina hjälmar i Kevlar, Kural och glasfiber... och med tanke på att det är nolan som gör Xlite hjälmarna och N93:an görs i Kevlar, Kural och glasfiber och är individuellt vägda med samma inredning som i xlite hjälmarna så ser jag inte vad som är problemet!

Tänk på att Marco Melandri, Alex de Angelis och Daniel Pedrosa kör med denna hjälm!
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Xlite byggs i en helt egen fabrik och har inte samma inredning eller skalbyggnad

N93an görs av Skal i Kevlar®, Kural® och glasfiber med 2 skalstorlekar, väger mer och har inte utbytbara kuddar o dylikt(har dock uttagbar inredning, men det är en annan sak) Microlockspänne

X801 är tillverkad i carbon/Kevlar®/glasfiber i tre skalstorlekar xs/s, m/l, xl/xxl för lägsta vikt och bästa passform. Dubbla Dringar

Så skillnad är det allt, gå till handlaren och ta dom på en provtur så ser du det själv med.

//jaG


gixxermf skrev:
Xlite bygger sina hjälmar i Kevlar, Kural och glasfiber... och med tanke på att det är nolan som gör Xlite hjälmarna och N93:an görs i Kevlar, Kural och glasfiber och är individuellt vägda med samma inredning som i xlite hjälmarna så ser jag inte vad som är problemet!

Tänk på att Marco Melandri, Alex de Angelis och Daniel Pedrosa kör med denna hjälm!
 

gixxermf

NRT
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Motala
Hoj
-
Zeb_Macahan skrev:
Xlite byggs i en helt egen fabrik och har inte samma inredning eller skalbyggnad

N93an görs av Skal i Kevlar®, Kural® och glasfiber med 2 skalstorlekar, väger mer och har inte utbytbara kuddar o dylikt(har dock uttagbar inredning, men det är en annan sak) Microlockspänne

X801 är tillverkad i carbon/Kevlar®/glasfiber i tre skalstorlekar xs/s, m/l, xl/xxl för lägsta vikt och bästa passform. Dubbla Dringar

Så skillnad är det allt, gå till handlaren och ta dom på en provtur så ser du det själv med.

//jaG

Behöver inte gå till handlare... jobbar på grahns!!
Men du verkar ju veta... X-lite och nolan görs på samma fabrik kan jag meddela oxå!!
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Xlite och Nolan tillverkas (vad jag har erfarit av era säljare, ni ljuger väl inte?) tillverkas i olika fabriker och på olika grunder i olika delar av italien.

provat båda hjälmarna, Nolan har enligt mig inte alls samma kvalitet och inredning som Xlite.... men det är ju jag det... om era säljare ljuger, be dom sluta det det :tungan, annars vet man ju inte att det man argumenterar för är sant :fakta

//jaG

gixxermf skrev:
Behöver inte gå till handlare... jobbar på grahns!!
Men du verkar ju veta... X-lite och nolan görs på samma fabrik kan jag meddela oxå!!
 

gixxermf

NRT
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Motala
Hoj
-
Zeb_Macahan skrev:
Xlite och Nolan tillverkas (vad jag har erfarit av era säljare, ni ljuger väl inte?) tillverkas i olika fabriker och på olika grunder i olika delar av italien.

provat båda hjälmarna, Nolan har enligt mig inte alls samma kvalitet och inredning som Xlite.... men det är ju jag det... om era säljare ljuger, be dom sluta det det :tungan, annars vet man ju inte att det man argumenterar för är sant :fakta

//jaG

Tror att du har missuppfattat det hela... görs på två olika avdelningar!!
och så kan du inte dra alla Nolan över samma kam som N93:an...
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jag ger mig. Men säljaren (eller den xliteansvarige) sa ordagrannt va jag skrev... även den bäste kan säga fel ibland, inget konstigt med det. :)

Men, jag kan inte annat än att säga gott om 801an, hoppas bara inte lacken bleknar som den gjorde på 901an. Den tog ni iofs in som reklamation och gav mig en 801 istället så jag ska inte klaga.

Hur som haver, rekommenderar starkt 801an om man har "nolanskalle"

//jaG

gixxermf skrev:
Tror att du har missuppfattat det hela... görs på två olika avdelningar!!
och så kan du inte dra alla Nolan över samma kam som N93:an...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top