Vilken hoj e bäst?

Par401

Galen
Gick med
23 Aug 2004
Ort
Växjö
Hoj
just nu ingen=(
Ska ta mellankort och har väl tänkt köpa en 600kubiks plastraket, mest eftersom alla säger att en 1000 inte går bra om man stryper. Men jag är relativt lång nästan 185, hur är det med att sitta bra på de olika alternativen? Vilken 600 är störst och bäst när man e längre?

Och vilken 600 är bäst att 25kw begränsa?
 

Homo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Ort
på tiptop
Hoj
80talet 80talet va kunde gå snett va kunde gå galet
jag tror inte nån av 600orna är så värst komfortabel, det är nog hugget som stucket om du ska begränsa den till 25kw, du kommer antagligen bara köra med det en mycket kort period tror jag (det gör dom flesta här iaf om jag förstått det hela rätt)
 

ape

be a nice ape
Gick med
24 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 600 04:a ***Såld.
Triumph Daytona 600/650 är ett bra alternativ för de lite längre. Är själv 191 cm.

Ganska bred tank och hög sittställning ger lagom avstånd ned till marken. Standard kåpglas ger hyffsat skydd mot vind.

R6:a 99 uppfattar jag i alla fall som mindre än d6:an.

Jag är inne på min 3:e 600:a kubikare. Visst lite mkt växlande men på banor är det pisk på höga varv som gäller. Mkt kul på bana mao, men kräver mkt aktivare körning på gata för att hänga på litershojarna.

Just aktiv körning med mkt växling up och ner är ju min grej så jag ser inget hinder mot att du skaffar dig en sån.

PS. Begränsning ja. Tyvär har jag ingen erfarenhet hur en 600cc hoj är att köra i strypt utförande.
 

2hjul

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Ort
Våmhus
Hoj
Honda z50 Monkeybike -74 Ktm 620
hejsan

Har en zx6r 97a som jag är grymt nöjd med är 185cm lång och har inge problem med att köra den. Den är 25kw strypningarna sitter i. Det som märks av dom är på dom lite högre varven 6500- då är det inte så mkt effekt kvar .men jag tycker den går som satan ändå för man åker ju 125 annars. Men jag ska nog ta ur dom när jag fått mellankortet:tummenupp

jag tror nog du blir nöjd med vilken nyare hoj som helst.Kolla på gsxr,zx6r,r6,mm och mycket beror ju på din ekonomi oxå betalde 35000 för min och tycker det var ett bra pris på en första tung hoj:)

lycka till /Tomas
 
Last edited:

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Plastraket på 34 häst är vansinnigt trist. Köp hellre en offroad eller nåt istället så du kan ha lite kul.
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Köp min r6a, är 25kw reggad. Fast strypningarna får du i en påse :rolleyes:
 

Par401

Galen
Gick med
23 Aug 2004
Ort
Växjö
Hoj
just nu ingen=(
2hjul skrev:
2368508 hejsan

Har en zx6r 97a som jag är grymt nöjd med är 185cm lång och har inge problem med att köra den. Den är 25kw strypningarna sitter i. Det som märks av dom är på dom lite högre varven 6500- då är det inte så mkt effekt kvar .men jag tycker den går som satan ändå för man åker ju 125 annars. Men jag ska nog ta ur dom när jag fått mellankortet:tummenupp

jag tror nog du blir nöjd med vilken nyare hoj som helst.Kolla på gsxr,zx6r,r6,mm och mycket beror ju på din ekonomi oxå betalde 35000 för min och tycker det var ett bra pris på en första tung hoj:)

lycka till /Tomas

Okej men priset på sjäva hojjen e inte viktigt, mer då försäkringspriset....
 

soderman

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2006
Ort
Kalmar
Hoj
R1
jag är 1.87 lång och kör en honda cbr 600.. Sitter guld på den.
Sen regga du den 25 kw sen tar bort skiten igen.
 

2hjul

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Ort
Våmhus
Hoj
Honda z50 Monkeybike -74 Ktm 620
försäkringen på min är 1900kr halv halv. men då står den på pappa och han får låna ut den:)
 

Par401

Galen
Gick med
23 Aug 2004
Ort
Växjö
Hoj
just nu ingen=(
2hjul skrev:
2373034 försäkringen på min är 1900kr halv halv. men då står den på pappa och han får låna ut den:)


Har faktiskt blivit väldigt sugen på en zx6rr , modellen som kom 03, mest för det kanske är den snyggaste hojjen jag sett men verkar bra annars med :) Inte som att köra en Retta som alla andra har heller.
 

Elfie

ligger gärna för pengar!
Gick med
23 May 2004
Ort
Stadion
Hoj
GSX-R 600 *KRASHAD* // Suzuki Intruder 1400 *GLIDARE*
GSX-R 600 @ 25kw. 185 lång och sitter som man ska på en sporthoj :) Den gör ungefär 150 med strypningen i och +230 utan :]
 

#kgc-folke#

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2005
Ort
ystad
Hoj
z750 08
Par401 skrev:
2373069 Har faktiskt blivit väldigt sugen på en zx6rr , modellen som kom 03, mest för det kanske är den snyggaste hojjen jag sett men verkar bra annars med :) Inte som att köra en Retta som alla andra har heller.


hade zx6r-03 innan och hade den strypt. kan rekomendera den hojen stark, själv är jag 190 och man sitter ok på den. som du säger det är en grymt snygg hoj och ingen dussin hoj heller.
 

YZF R6

Värst av alla
Gick med
29 Dec 2005
Ort
Munkedal
Hoj
R6 -06
köp en R6 dom är bäst vad gäller allt!
kolla vilken hoj som nästan alla har i superstock 600 och supersport 600.
en R6 gör förövrigt 260 utan problem!
jag är 187cm 85kg den passar som gjutet
En 1000cc är snabbare på en rak väg men hur skoj är det att köra på E6.
körde på kinnekulle 1 gång körde om R1 x antal ggr. ändå är det mitt första år ja kör hoj!:yoparty
men vill du köra på bakslangen så är 1000cc betydligt lättare att ha att göra med!:tummenupp
 

moppekalle

Second place ist first looooooser
Gick med
25 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
moped(R1 -05)Pimpad och bromsad!!..68bhp!!..eller var det 168..shit the same
körde på kinnekulle 1 gång körde om R1 x antal ggr. ändå är det mitt första år ja kör hoj!:yoparty


Mmmmm och det säger ju jättemycket om hur bra alla är som kör R1...för du körde väl i snabba gruppen:tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top