Schnell
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 22 Jan 2015
- Hoj
- FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Så jag satt och fundera lite till morgonkaffet och en artikel om Ewan McGregor dök upp framför mina ögon. Varje gång jag ser mannen så tänker jag direkt på Long way round från 2004 och dåtidens GSA han och Charley åkte jorden runt med. Om vi bortser från deras suppportfordon och det faktum att ramarna gick av på hojarna så höll de faktiskt jävligt bra. Men, tider förändras, saker utvecklas och nya modeller tillkommer hela tiden.
Min fråga till forumet är således följande.
Vilken mc-modell hade DU valt att åka jorden runt på och varför? Inga supportfordon tillåtna utan det är enbart du, din hoj, packning och eventuellt en reskamrat på samma modell.
Jag hade nog valt nya Tenere 700 World raid. 23 liter tank, relativt lätt, bra fjädringskomponenter, kedjedrift (inbillar mig bättre än kardan), Japansk kvalité osv.
Min fråga till forumet är således följande.
Vilken mc-modell hade DU valt att åka jorden runt på och varför? Inga supportfordon tillåtna utan det är enbart du, din hoj, packning och eventuellt en reskamrat på samma modell.
Jag hade nog valt nya Tenere 700 World raid. 23 liter tank, relativt lätt, bra fjädringskomponenter, kedjedrift (inbillar mig bättre än kardan), Japansk kvalité osv.