Vilken hoj ska jag ha?

Colony

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2004
Hoj
Ingen just nu
Har nu tänkt om efter att skulle köpt sporthoj.. tycker det är meningstlöst köp, och för mycket pengar att lägga... så nu blir det en motard istället! =) bara det jag undrar lite hur det är att äga en sådan... hur funkar körningen? hur klarar dom mycket landsväg? 90 sträckor och sånt? hört att man ska göra ventiljustering ofta? finns det nån trevlig prick som vill berätta allt om att äga en sm så blir jag superglad... sen tänkte jag lägga runt 40 000 på inköpet av hoj... vad är den bästa motarden i den prisklassen? import är det lönt? och vad är det som kostar att äga en sm? tack på förhand / micke

känner att jag kommer ha redigt skoj med en sm =) kört cross i 10 år så jag känner mig mer hemma där än med en sporthoj.. :)

(MARCUS)

Den Vassaste...
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Kawasakit 636 " Såld" KTM Duke II "Såld" Yamaha 450 motard "såld" Kawasaki Z750 "såld" Yamaha R1 Fighter "såld" KTM Superduke "såld" KTM 690 SMC
Colony skrev:
Har nu tänkt om efter att skulle köpt sporthoj.. tycker det är meningstlöst köp, och för mycket pengar att lägga... så nu blir det en motard istället! =) bara det jag undrar lite hur det är att äga en sådan... hur funkar körningen? hur klarar dom mycket landsväg? 90 sträckor och sånt? hört att man ska göra ventiljustering ofta? finns det nån trevlig prick som vill berätta allt om att äga en sm så blir jag superglad... sen tänkte jag lägga runt 40 000 på inköpet av hoj... vad är den bästa motarden i den prisklassen? import är det lönt? och vad är det som kostar att äga en sm? tack på förhand / micke

känner att jag kommer ha redigt skoj med en sm =) kört cross i 10 år så jag känner mig mer hemma där än med en sporthoj.. :)

Köp en Duke... det gjorde jag i tisdags, hur kul som helst :D

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
hmm..ja söka kan man gö de står nog lite här o var i forumen men om du inte orkar läsa så.. :hihi

försök hitta en ktm640 från 99-00 de torde gå o få tag på en sån för 40 nästan kanske nån lapp till...
inte så mycke service o man kan ligga i 110 ett bra tag.

börja med den o köp nå värre o dyrare o mindre service vänlig senare... :tummenupp

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
KTM 660/620 måste vara ett vettigt val. Där ska du kunna åka en del landsväg. Övrigt att tänka på med motard är att det är kass att åka med folk som kör sporthoj. 90 sträckor och större vägar är inte någon höjdare. Själv kommer jag nog att försöka lägga nästan allt krut på banåka nästa säsong. För min del vore det optimalt med en motard banhoj och en lv sporthoj 600cc. Lycka till med hojköp. :D

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
von reisen skrev:
Övrigt att tänka på med motard är att det är kass att åka med folk som kör sporthoj. 90 sträckor och större vägar är inte någon höjdare.
Sen blir det ganska pinsamt för sporthojjarna när man kommer in i stadstrafik ;P

JAG tycker motard ska köras i stadstrafik, tajta grusvägar, tajta asfalterade vägar och framförallt på bana. Du kommer aldrig att ångra att du tog med hojjen till banan såvida du inte kraschar rejält ;D

Vad som kostar är ju försäkring (olika på olika hojjar, min husa har jag fått ner till 1800/hel/hel, men då på 9kw...), olja (beroende på va man väljer, Husa är ett bra exempel som kostar olja), soppa, (styren, fotpinnar, kåpor :tummenupp ), nitar (för ljuddämpare, husa e bra här också), drivpaket och DÄCK. Speciellt då de sistnämnda, om man kör den på rätt sätt dvs ;D

Ventiljusteringen hör främst till de mer trimmade hojjarna, husa är åter igen ett bra exempel! Köper man en Husa -04 eller frammåt så får du dock framhjulslyft i slutet på gokartrakorna (tack Leffe för provturen btw :D), så det beror alltså på vad man prioriterar, håller med föregående talare om att de nog e bättre börja på en hoj med mindre serivce!

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring