Vilken hoj ska jag välja?

Mike99

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
Hemma
Hoj
CBR 1000RR-07
Tjena.

Jag ska köpa en helt ny hoj om ca 1-2 månader.

Men kan inte bestämma mig för vilken hoj det blir, så därför tänkte jag be er om tips.

Jag har åkt HD förr i många år, men har nu "torskat" på snabba hojar med väghållning sedan några år tillbaka.

Jag hade förra sommaren en Honda 900RR-97 som jag gillade skarpt. men alldeles för slö för min smak.

Valet står mellan dessa hojar:

Hayabusa 1300R.
CBR1000RR Fireblade.
YZF-R1.
Ninja ZX-10R.

Jag vill ha en hoj med bra utvecklingspotensial vad gäller HK samt hållbarhet. Jag vet att det finns turbo kits till Hayabusan med mycket gott resultat vad gäller HK.

Jag är mycket tacksam för seriösa svar vad gäller för och nackdelar med dessa hojar.
 

R1Monstret

Återkomsten!
Gick med
16 Sep 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha R1 - White Edition
Provkör, provkör och åter provkör dom du är intresserade av.
Samtliga av hojarna du radade upp är väldigt kompetenta, så jag skulle vilja påstå att det är tycke,smak o körställning, magkänsla som avgör. (Om ekonomin inte spelar in).
 

Mike99

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
Hemma
Hoj
CBR 1000RR-07
Jo jag kommer givetvis att provköra alla dessa hojar. men jag tänkte mest på typ fel och brister....för och nackdelar med dom.

som typ min 900RR-97 jag hade. den var ju tydligen växellådorna dåliga på. det är typ såna tips som jag vill ha.

Jag har ju hört att T.ex Hayabusa motorerna ska vara enormt bra och hållbara???.

Vilken är föressten mest trimvänlig och hållbar av dom?..hayabusan eller??

några tips om dessa hojar samt erfarenheter av dom borde väl några ha här på forumet??

dela med er nu :) ...och skål föressten..
 

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Charcoal stream
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Ärligt talat: jag köre hem min Bandit 1200 från mc-mecken idag o gud va gött den går. Race- slipon så ungarna gråter när man dundrar fram och ett traktorvrid utan desslike. Försäkringen kostar ingenting o den är under 4 sek upp till hundra. Kostar inget att köpa heller.

Testa denna säger jag bara!! Jag har N versionen åxå den är snyggast och renast, sen om man vill trimma (behövs inte egentligen vridet är ju så grymt) så är det inga problem att komma upp i 140-160 häst för en tiotusing:näsblod :näsblod

Allt under 1100 kubik är moped.
 
Last edited:

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Jo jag kommer givetvis att provköra alla dessa hojar. men jag tänkte mest på typ fel och brister....för och nackdelar med dom.

som typ min 900RR-97 jag hade. den var ju tydligen växellådorna dåliga på. det är typ såna tips som jag vill ha.

Jag har ju hört att T.ex Hayabusa motorerna ska vara enormt bra och hållbara???.

Vilken är föressten mest trimvänlig och hållbar av dom?..hayabusan eller??

några tips om dessa hojar samt erfarenheter av dom borde väl några ha här på forumet??

dela med er nu :) ...och skål föressten..
Kan inte tänka mig en mer lämpad person än Fürstenhoff att fråga här på SH, angende trimning av Hayabusa motorer och deras hållbarhet.

Sen är ju just hållbarhet på en viss sorts motor beroende på hur många faktorer som helst. En HD-motor, till exempel, anses ju inte kunna hålla längre än man kommer på en kvarts tank. Sen finns det kanske människor som klarar köra en hel vecka med en, t.o.m en trimmad sådan, innan den äter upp sig själv och spyr upp resterna i ansiktet på en.

Jag menar... osv osv osv :)
 

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Charcoal stream
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
2-0 efter 1:a till Färjsta, gud va lätt! Kolla Bandittråden, mycket hojar med 250 hk på bakhjulet där...dåligt med mopeder dock.:D :D :gnissla


































Ja, just- skål på er!
 

Mike99

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
Hemma
Hoj
CBR 1000RR-07


En HD-motor, till exempel, anses ju inte kunna hålla längre än man kommer på en kvarts tank. Sen finns det kanske människor som klarar köra en hel vecka med en, t.o.m en trimmad sådan, innan den äter upp sig själv och spyr upp resterna i ansiktet på en.

Jag menar... osv osv osv :)

hahaha....jo det där är bekant :)
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top