Hej! Är helt grön här på forumet, tog kortet för några månader sen och ska köpa en hoj till våren. Jag är inte speciellt insatt i mc-världen ännu, brukar läsa mc-guiden och allt om mc och har kört en del motorcykel utomlands (yah. virago m.m.). Nu undrar jag om det finns någon där ute som varit i gamet och som har tid och lust att ge mig lite vägledning!
Vad jag är ute efter:
Jag gillar snabbt acc och höga farter!
Har tittat runt lite på cbr gsx fzr yzf men jag vet egentligen inget om cyklarna så om nån kunde ge råd skulle jag va väldigt tacksam..
Är det stor skillnad i drag på 600-cyklarna jämfört med de i 1000-klassen?
Min polare säger bara: köp R-1 köp R-1 men jag har bara 25-30k att lägga på cykeln och de kom inte förens '98 tror jag va? Och vill man ha en sån får man nog hosta upp minst 40 lappar, eller?
Sen undrar jag varför det ibland är samma priser på hojjar från mittersta/sent 80-tal och typ 94-95'or, fast de från 80-talet har gått mer..
Hmm kort och gott är egentligen min huvudsakliga fråga vilken som är den mest prisvärda hojen för 25-30k om man är ute efter lite krut, som det finns reservdelar att enkelt hitta och den måste såklart vara vacker..
Jag tackar ödmjukast för din tid och hjälp!!
Vad jag är ute efter:
Jag gillar snabbt acc och höga farter!
Har tittat runt lite på cbr gsx fzr yzf men jag vet egentligen inget om cyklarna så om nån kunde ge råd skulle jag va väldigt tacksam..
Är det stor skillnad i drag på 600-cyklarna jämfört med de i 1000-klassen?
Min polare säger bara: köp R-1 köp R-1 men jag har bara 25-30k att lägga på cykeln och de kom inte förens '98 tror jag va? Och vill man ha en sån får man nog hosta upp minst 40 lappar, eller?
Sen undrar jag varför det ibland är samma priser på hojjar från mittersta/sent 80-tal och typ 94-95'or, fast de från 80-talet har gått mer..
Hmm kort och gott är egentligen min huvudsakliga fråga vilken som är den mest prisvärda hojen för 25-30k om man är ute efter lite krut, som det finns reservdelar att enkelt hitta och den måste såklart vara vacker..
Jag tackar ödmjukast för din tid och hjälp!!
Last edited: