Åk & provkör och välj den du gillar bäst, vi kan inte välja åt dig.Nick-Nick skrev:2624145Ja undrar vilken hoj jag ska ha? Funderar på en Dt125 eller en Wsm.
Vet inte vad jag ska ha för någon. Tacksam för alla svar
![]()
DT:n går inte bättre om vi pratar om en "street legal" bågarGrappy skrev:2624158Åk & provkör och välj den du gillar bäst, vi kan inte välja åt dig.DT125 går ju bättre eftersom att den har en 2-takts motor. WSM har 4-takts motor och har bättre bottendrag & driftsäkerhet.
Klart den inte går bättre om den är "street legal" men de flesta kör ju ostrypt. Jag körde en strypt DT på trafikskolan, inget bottendrag alls, acceleration som en moppe & toppade 95 med hemlängtanLundgren skrev:2624180DT:n går inte bättre om vi pratar om en "street legal" bågar
Men ska man köra ostrypt så gör den garanterat det
Som sagt vi kan inte välja åt dig. Som Grappy säger, åk och provkör och välj.
Ska du köpa ny eller beg? För planerar du på att köpa en ny DT rekomenderar jag istället en Aprilia MX motard![]()
hmm inte haft nsr i tanken? inte allt för långt mellan vingåker o kumla om du vill komma o känna på enNick-Nick skrev:2624145Ja undrar vilken hoj jag ska ha? Funderar på en Dt125 eller en Wsm.
Vet inte vad jag ska ha för någon. Tacksam för alla svar
![]()
Jag har bensin i tanken!ante skrev:2624196hmm inte haft nsr i tanken? inte allt för långt mellan vingåker o kumla om du vill komma o känna på en![]()
NEJ!125_next skrev:2624584Har sett nån 2-takt WSM men kommer inte ihåg vart
gör det, körde en dt den gången jag var på körskola, tyckte inte alls om den, för mkt moppe, obekväm att köra, fick en "B-kännsla" av den..Nick-Nick skrev:2624591Får åka å kolla på dt och wsm, och se vilken som är bäst![]()
Hur mycker mer botten har egentligen en 4-takt? tyckte att körskolans Xr inte var så värst mycket att hänga i granen gämfört med crm:en.Grappy skrev:2624158Åk & provkör och välj den du gillar bäst, vi kan inte välja åt dig.DT125 går ju bättre eftersom att den har en 2-takts motor. WSM har 4-takts motor och har bättre bottendrag & driftsäkerhet.
HannesH skrev:2624809NEJ!
det är inte en wsm som är 2takt, utan det är husqvarnas egen 2t, som är "ganska" lik wsm'en.
125_next skrev:2624584Har sett nån 2-takt WSM men kommer inte ihåg vart
Nu var väl inte xr:en praktexemplet direktLoy skrev:2624835Hur mycker mer botten har egentligen en 4-takt? tyckte att körskolans Xr inte var så värst mycket att hänga i granen gämfört med crm:en.
Söderen_ skrev:2626166DEt måste ha vart en moppe eftersom WSMs moppar är 2takt
Padde skrev:2626850sen slipper du köpa olja
tror nog att du igentligen fattar vad han menar..Nicco skrev:2627574Asså, så du kör utan olja?!![]()
Sköter man sin 4t hojj bra så ska man byta olja ofta!!!
Varför påstår alla att 4-takts 125Grappy skrev:2624158Åk & provkör och välj den du gillar bäst, vi kan inte välja åt dig.DT125 går ju bättre eftersom att den har en 2-takts motor. WSM har 4-takts motor och har bättre bottendrag & driftsäkerhet.
Okej, men vi säger att en 2-taktare ABSOLUT inte låter som en moppe och en 4-taktare låter exakt som en gräsklippare och har dessutom _inte_ bättre bottendrag än en 2-takt. Är du glad nu?KalleNorton skrev:2627726Varför påstår alla att 4-takts 125r har bättre bottendrag än ostrypa 2-taktare? Jag har kört ganska många olika 125
r (praktiserat på mc-verkstad) och ingen av de 4-taktarna hade bättre bottendrag än de 2-taktare jag kört, med ett undantag, Aprilia RS125. Den går väldigt bra på topp istället.
Och, en 2-takts 125:a låter lika likt en moppe som en 4-taktare gör en gräsklippare...
Edit: Och föresten, bottendrag, högt vridmoment och annat tjaffs är för touringfarbröder. Toppeffekt är the shit.![]()
Nej!Grappy skrev:2627773Är du glad nu?
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |