Vilken hoj

NiCk305

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2006
Ort
Brändåsen
Hoj
Honda Nx 650
Ja undrar vilken hoj jag ska ha? Funderar på en Dt125 eller en Wsm.
Vet inte vad jag ska ha för någon:va . Tacksam för alla svar:D
 

ericss0n

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Uddevalla/Halmstad
Hoj
Kawasaki ZX-6R
Nick-Nick skrev:
2624145 Ja undrar vilken hoj jag ska ha? Funderar på en Dt125 eller en Wsm.
Vet inte vad jag ska ha för någon:va . Tacksam för alla svar:D
Åk & provkör och välj den du gillar bäst, vi kan inte välja åt dig. :) DT125 går ju bättre eftersom att den har en 2-takts motor. WSM har 4-takts motor och har bättre bottendrag & driftsäkerhet.
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Grappy skrev:
2624158 Åk & provkör och välj den du gillar bäst, vi kan inte välja åt dig. :) DT125 går ju bättre eftersom att den har en 2-takts motor. WSM har 4-takts motor och har bättre bottendrag & driftsäkerhet.
DT:n går inte bättre om vi pratar om en "street legal" bågar :mattias

Men ska man köra ostrypt så gör den garanterat det :hihi

Som sagt vi kan inte välja åt dig. Som Grappy säger, åk och provkör och välj.

Ska du köpa ny eller beg? För planerar du på att köpa en ny DT rekomenderar jag istället en Aprilia MX motard ;)
 

ericss0n

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Uddevalla/Halmstad
Hoj
Kawasaki ZX-6R
Lundgren skrev:
2624180 DT:n går inte bättre om vi pratar om en "street legal" bågar :mattias

Men ska man köra ostrypt så gör den garanterat det :hihi

Som sagt vi kan inte välja åt dig. Som Grappy säger, åk och provkör och välj.

Ska du köpa ny eller beg? För planerar du på att köpa en ny DT rekomenderar jag istället en Aprilia MX motard ;)
Klart den inte går bättre om den är "street legal" men de flesta kör ju ostrypt. Jag körde en strypt DT på trafikskolan, inget bottendrag alls, acceleration som en moppe & toppade 95 med hemlängtan :yoparty
 

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Ort
Vingåker
Hoj
Honda Nsr -98
Nick-Nick skrev:
2624145 Ja undrar vilken hoj jag ska ha? Funderar på en Dt125 eller en Wsm.
Vet inte vad jag ska ha för någon:va . Tacksam för alla svar:D
hmm inte haft nsr i tanken? inte allt för långt mellan vingåker o kumla om du vill komma o känna på en:tummenupp
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
!ante skrev:
2624196 hmm inte haft nsr i tanken? inte allt för långt mellan vingåker o kumla om du vill komma o känna på en:tummenupp
Jag har bensin i tanken :va

Förlåt för OT.

Men för att inte göra det helt värdelöst. Inte funderat på en crm? :)
 

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
125_next skrev:
2624584 Har sett nån 2-takt WSM men kommer inte ihåg vart
NEJ!
det är inte en wsm som är 2takt, utan det är husqvarnas egen 2t, som är "ganska" lik wsm'en.

Nick-Nick skrev:
2624591 Får åka å kolla på dt och wsm, och se vilken som är bäst:tummenupp
gör det, körde en dt den gången jag var på körskola, tyckte inte alls om den, för mkt moppe, obekväm att köra, fick en "B-kännsla" av den..
WSM'en däremot gillar jag, där är fruktansvärt obekväm att sitta på och köra långa sträckor, men annrs gillar jag den, har ju inte samma effekt som en ostrypt 2taktare..men ett väldans bottendrag istället..
 
Last edited:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Grappy skrev:
2624158 Åk & provkör och välj den du gillar bäst, vi kan inte välja åt dig. :) DT125 går ju bättre eftersom att den har en 2-takts motor. WSM har 4-takts motor och har bättre bottendrag & driftsäkerhet.
Hur mycker mer botten har egentligen en 4-takt? tyckte att körskolans Xr inte var så värst mycket att hänga i granen gämfört med crm:en.
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Loy skrev:
2624835 Hur mycker mer botten har egentligen en 4-takt? tyckte att körskolans Xr inte var så värst mycket att hänga i granen gämfört med crm:en.
Nu var väl inte xr:en praktexemplet direkt :tomten

Men de har allt ett bra bottendrag. Men med lite justeringar på crm:en och den har minst lika bra ;)
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Köp WSM.

Har haft en massa 2-taktare, och en fyrtaktare, en WSM. Roligare att leka med den helt klart, sen slipper du köpa olja och antagligen en massa andra "vanliga" problem på 2-taktare.

Går långsamt? Gör väl 100, låter inte som en moppe. Klart ska du köra längre sträcker dagligen så är väl 100 kanske lite väl lite. Men att råda dig ligga o köra långt med en 2-taktare gör jag då inte heller.

Fast som nån sa tidigare, ska du ha sport kör på en NSR, min gick 3300 mil på samma cylinder o kolv. :tummenupp
 

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Nicco skrev:
2627574 Asså, så du kör utan olja?! :gnissla
Sköter man sin 4t hojj bra så ska man byta olja ofta!!!
tror nog att du igentligen fattar vad han menar..

han menar självklart att man slipper köpa olja typ varje gång man tankar..
Klart att han hade olja i wsm'en, men hur ofta behövs den bytas?
 

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Grappy skrev:
2624158 Åk & provkör och välj den du gillar bäst, vi kan inte välja åt dig. :) DT125 går ju bättre eftersom att den har en 2-takts motor. WSM har 4-takts motor och har bättre bottendrag & driftsäkerhet.
Varför påstår alla att 4-takts 125:eek:r har bättre bottendrag än ostrypa 2-taktare? Jag har kört ganska många olika 125:eek:r (praktiserat på mc-verkstad) och ingen av de 4-taktarna hade bättre bottendrag än de 2-taktare jag kört, med ett undantag, Aprilia RS125. Den går väldigt bra på topp istället.

Och, en 2-takts 125:a låter lika likt en moppe som en 4-taktare gör en gräsklippare...

Edit: Och föresten, bottendrag, högt vridmoment och annat tjaffs är för touringfarbröder. Toppeffekt är the shit. :fakta
 
Last edited:

ericss0n

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Uddevalla/Halmstad
Hoj
Kawasaki ZX-6R
KalleNorton skrev:
2627726 Varför påstår alla att 4-takts 125:eek:r har bättre bottendrag än ostrypa 2-taktare? Jag har kört ganska många olika 125:eek:r (praktiserat på mc-verkstad) och ingen av de 4-taktarna hade bättre bottendrag än de 2-taktare jag kört, med ett undantag, Aprilia RS125. Den går väldigt bra på topp istället.

Och, en 2-takts 125:a låter lika likt en moppe som en 4-taktare gör en gräsklippare...

Edit: Och föresten, bottendrag, högt vridmoment och annat tjaffs är för touringfarbröder. Toppeffekt är the shit. :fakta
Okej, men vi säger att en 2-taktare ABSOLUT inte låter som en moppe och en 4-taktare låter exakt som en gräsklippare och har dessutom _inte_ bättre bottendrag än en 2-takt. Är du glad nu?
 
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

Top