Vilken hojtidning är bäst?

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
Jag prenumererade på Bike förra året och var rätt nöjd med den blaskan, men tänkte eventuellt prova något nytt i år.

Vilken tidning kan ni rekomendera?

Vill jag läsa om farbröder som med andaktsfull vördnad sakta putsar på en gammal Husqvarna Rödmyra så köper jag ett lösnummer av aktuell tidning, likaså om jag vill se en fulltatuerad läderkille stå och se farlig ut brevid sin HD med tremetersframgaffel som han nyss fått att sluta läcka olja efter en total ombyggnad under två och ett halvt år...

Nej, jag är prylbög, vill ha information om det senaste, coolaste, fräckaste.
Jag tänker köpa mig en ny hoj i vår, (ska bestämma mig på mässan), och vill ha kontinuerlig info om alla must-have-prylar på marknaden.

Tyngdpunkten ska ligga på gathojar, sporthojar och sporttoringhojar.

Jag vill läsa om det senaste, fräna tester, tips på bra resor med hoj, osv.

Är det Bike som gäller?
Eller Allt Om MC?
MC-Nytt?
Någon annan tidning?

Vilka tidningar prenumererar ni på och är ni nöjda eller inte?

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Prenumererar på engelska Bike och Performance Bikes, är nöjd med båda.

TWO samt tyska MO är också bra, fast för att orka med det måste man får lite bättre flyt på tyskan... :gnissla

Last edited:

amaktor

svettig
Gick med
15 May 2006
Hoj
Nej, tyvärr
Jag läser också brittiskt. Tre riktigt bra magasin har jag hittat från öarna. Bike, Performance bikes (pb) och two wheels only, (t.w.o), sen finns fast bikes också, men den är mer macho än bra tycker jag.
Kolla in dem, de är så mycket bättre än de svenska grejorna.
Enda jag föredrar från sverige är bikes tester av tillbehör.
Hej

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Tja, jag är nog inte tillräckligt initierad ännu för att ge mig på de engelska tidningarna men det kommer väl. Köper Bike och Allt om MC, ung varannat nummer av båda.
MC-nytt passar mig inte, men det är ju en smaksak :)
Jagar just nu mitt första ex av Bomber då min gode vän Dr.Bike ska ha ljugit ihop några ord i senaste numret. Tokfan påstod att man kan hitta den "i vilken ICA som helst" :dummer
Avverkat 5 ICA, 2 seriösa tobakshandlare och 3 Statoil utan framgång :mad:

Istället för att plöja ner massa stålar på tidningar så kan du få ett köpråd direkt, GSX-R1000. För en hygglig årsförbrukning av tidningar kan du dessutom få ihop till ett halvt Yoshi-rör och de låter sjukt bra :)

SKOMAKARN

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2006
Hoj
KTM 950sm -06, Honda cbr 600 -85
Engelska Performance bike och Superbike är klart bäst tycker jag.
svenska tidningar: Bike och Bomber.

Mc-nytt o Allt om mc är skit!

raukroland

-3,1
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Såld
N.Blomqvist skrev:
2697334...
Nej, jag är prylbög, vill ha information om det senaste, coolaste, fräckaste.
Jag tänker köpa mig en ny hoj i vår, (ska bestämma mig på mässan), och vill ha kontinuerlig info om alla must-have-prylar på marknaden.
...
Redan sålt HD:n?!?

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Nu när jag funderar på det så skulle jag nog kunna ha två hojar om jag gav fan i att köpa mctidningar.

Personligen föredrar jag bike av de svenska tidningarna. Även om jag ofta köper både mcnytt och allt om mc då och då. Beror på vad nummret innehåller.

Brittiska bike är också bra sen minns jag inte vilken som är vilken av de andra brittiska.
Vad jag däremot vet är att jag inte betalar för en massa sidor med halvskanky brittiska topplessbrudar där det istället kunde varit hojläsning.

Nakna brudar gör sig bäst på riktigt! :tuttar
PS. Hojåkning också, men tjejer finns det året om iaf :tummenupp

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
amaktor skrev:
2697369 Jag läser också brittiskt. Tre riktigt bra magasin har jag hittat från öarna. Bike, Performance bikes (pb) och two wheels only, (t.w.o), sen finns fast bikes också, men den är mer macho än bra tycker jag.
Kolla in dem, de är så mycket bättre än de svenska grejorna.
Enda jag föredrar från sverige är bikes tester av tillbehör.
Hej
Kan bara istämma med föregaende skrivare. :tummenupp Dessa engelska tidningar är klart bäst!

Svenska MC-tidningar har rätt taskig och ibland löjligt moraliserande niva, (Bomber ej inräknad eftersom jag inte läst den ännu). Svenska Bike kör nan typ av MC-reportage mall A1 för alla sina texter, man vet nästan vad de ska skriva innan man har läst texten. :zpy

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
raukroland skrev:
2697577 Redan sålt HD:n?!?
Jadu... Den blev inte långvarig!

Sedan blev jag påprackad en Wildstar 1600 för frugan ville åka "skönt".

-Nu ska både Wilden och jag flytta. -Men åt olika håll... Frun får bo kvar.

I år ska jag åka RIKTIG hoj, utan att behöva ta gnäll från någon :tuttar ! :yoparty

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
N.Blomqvist skrev:
2698163 Jadu... Den blev inte långvarig!

Sedan blev jag påprackad en Wildstar 1600 för frugan ville åka "skönt".

Spelade det ingen roll vad du ville köra för något ?

För övrigt så innehåller Bike 50% reklam. Jag köpte den förut men har slutat på grund av för mycket reklam.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Alla svenska tidningar är rent ut sagt skit. I jämförelse med de brittiska och vissa amrikanska blaskor i alla fall. Köp några ex i en interpressbutik och kolla vilken du gillar bäst.

Speedy

Potatoesmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR1000 -06, svart, snabb
Bland svenska tidningar är Bike ur min synvinkel bäst, dock för lite attityd, köper mer än gärna Br Superbike, lagom objektivt, mycket känsla, tyvärr lite mycket tuttar ibland...:tuttar

Fredrik:)

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Tröttnade på dom svenska tidningarna för flera år sen dom är som många andra redan sagt, ren skit.
Premunerar på motorcycle racer och kompletterar med nått enstaka nummer av fastbikes/superbike.

Håller tummarna för tidningen svensk roadracing.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Svenska MC-tidningar är ett skämt. Förutom RR-blaskan "Svensk Road Racing".
Nej. Jag köper enbart engelska MC-tidningar, favoriten är Superbike Magazine, sedan TWO & möjligtvis Performance Bikes, fast de är lite väl töntiga.

niklas

Alla som inte dansar är folkdräktsmän
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Mellan hojar
Kan bara hålla med flertalet:

Svenska (stora förlags-) tidningar suger.
1) Skitful design/layout kvar från 1992 (enda undantaget är MC-Nytt som dock helt ogenerat rippat de brittiska tidningarnas design).
2) Halvtaskig svenska, med evinnerliga krystade meningar fyllda av meterlånga bisatser. Och utan att erbjuda ett smack mer i värde än just mängden ord.
3) Ständigt beroende av vad generalagenterna ger dem för hojar att testa. Samma j-a tester dyker upp i varenda tidning.
4) Tar tacksamt emot alla pressreleaser från importörer. Såg i senaste Bike och MC-Nytt exakt samma lilla nyhets-notis om ny KBC-crosshjälm, med exakt samma bild. Gäsp.
5) Det är ett konstant statiskt gnäll och tjat om fartkontroller, dödsstatistik och försäkringspremier utan att ta ansvaret och själva försöka föra debatten en millimeter framåt.
6) De saknar nästan all form av ambition att berätta om hur jag ska bli bättre som mc-förare.

Brittiska tidningar rocks, hands down.
1) Köp Bike.
2) Köp TWO.

Den enda svenska som kommer undan med hedern i behåll, är entusiastblaskan Bomber.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC