Vilken intercom i dagsläget?

MrWahlstrom

Medlem
Gick med
11 Dec 2006
Hoj
Honda Africa Twin -99
Hallå där ute!

Sitter nu och har kollat runt som tusan på vad man ska införskaffa sig för intercom. Ska iväg dels med tjejen någon vecka och hon ska sitta bakpå, och sen iväg någon vecka med kompisen som glider egen hoj, så frågan är vad man ska ha nu?

Har letat runt, men verkar vara rätt gamla trådar som inte vart så uppdaterade på länge så kollar nu om det är något nytt man missat, eller är det fortfarande Scala G4 alt G9 och SENA smh10 som gäller?

Rullen

Hä ä bar å åk
Gick med
26 Apr 2012
Hoj
Ingen alls =(
Japp fortfarande de som gäller. Kan verkligen rekommendera G4:an. Du får ett set om två till riktigt vettiga pengar nu när G9:an kommit. :tummenupp

Rullen

Hä ä bar å åk
Gick med
26 Apr 2012
Hoj
Ingen alls =(
Verkar ju bara vara två walkie-talkies med headsets? Det betyder bland annat push-to-talk vilket suger fett :(

MrWahlstrom

Medlem
Gick med
11 Dec 2006
Hoj
Honda Africa Twin -99
Det var de jag började ana. Får se om jag kan komma över det då någonstans! Tack för input! :tummenupp

MrWahlstrom

Medlem
Gick med
11 Dec 2006
Hoj
Honda Africa Twin -99
Vart iaf G4:an nu då. Beställde på ebay från Italien i onsdags, och finns nu att hämta ut på lokala affären idag. Så exakt en vecka, och 1000kr billigare än ngt ställe jag hittat i Sverige mer eller mindre. Ska ut på semester på fredag, så ska bli intressant o se hur det funkar då jag och tjejen kan testa det närmare! :)

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Hoj
Tuono 2014
Nice, återkom hur det var =) är sugen på att ha ett kit hemma oxå, sjukt mycket goare å kunna snacka lite!

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Min erfarenhet är......se till att ni har bekantat er med dom ordentligt innan avresa..oavsett fabrikat.

Så trist att stå med manualen på en parkeringsficka eller en kväll på hotellet/i sovsäcken.

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Vem vill höra frugan sitta och pladdra i hjälmen?
Sista utposten är ju förlorad då!

MrWahlstrom

Medlem
Gick med
11 Dec 2006
Hoj
Honda Africa Twin -99
Jag har läst igenom manualen nu ett par ggr redan så jag ska försöka ha lite koll på det. Men eftersom jag fick den så nära inpå, så blir det att ta med manualen iaf sen så man kan lära sig mera. Hinner inte riktigt prova intercomen innan vi åker heller. Men men.. så kan det vara.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...