Hawk
#96 Supermoto
Precis vad jag ville höra, grymt!.. Nu är det bara att börja kladda då
Funka det bra med biltema pryttlarna?
väntat på att du ska komma med en utvärdering länge nu! =)
Precis vad jag ville höra, grymt!.. Nu är det bara att börja kladda då
Funka det bra med biltema pryttlarna?
väntat på att du ska komma med en utvärdering länge nu! =)
Haha ursäkta för min lathet men trött som man är har jag skitit i att prova grejerna.. Jag har bara kört och kört, och stället blitt skitigare och skitigare.. Men sett från den ljusa sidan kan jag säga att om biltemas skit får rent mitt ställ nu, då är det bra grejer hehe..
Skall ta mig i kragen ASAP och testa prylarna, återkommer med utvärdering när jag testat
ordning och reda reda på grejjorna brukar löna sig.. du får testköra grejjorna =)
Ja väntar på resultatet!
Jag har marinerat mitt delvis vita ställ i Biltemas smörja med gott resultat.Hoppas nån annan kan ge dig svar om biltemas grejer funkar, men det verkar ju som det av vad som tidigare skrivits i denna tråd
Verkar tyvärr som test av biltemaskiten kan dröja, då mitt skinställ är sönderklippt av ambulanspersonal
Kör glycerintvål istället, det funkar bättre än såpa och lädret mår dessutom bra av det. Finns att köpa i ridsportbutiker.RENGÖRING / TVÄTT
- såpa och ljumet vatten.
Stövlar som ställ.
Det verkar råda delade meningar fortfarande :/
Vilka kan dela med sig av sina erfarenheter från att sköta om (främst olja) VITT skinn?
Räcker det inte med en medlem som smörjt sitt vita stall i 4 år med Biltemas produkter utan missfärgning?
Ekol glycerintvål och läderolja på vita partier på mitt gamla skinnställ i flera år gav ingen som helst missfärgning. Köp i hästsportbutik eller på VL, jättebilligt.
Mitt ställ är svart, vitt och rött och jag använder mig av den här tvålen, som för övrigt är superb: http://www.hooks.se/product.aspx?productid=820035&deptid=101&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC För infettning använder jag mig av den lika superba produkten hamanolfett från samma tillverkare: http://www.hooks.se/product.aspx?productid=820050&deptid=101&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC Trots att båda produkterna är gul-beige-aktiga så är de helt neutrala när man väl smörjer ut dem. Stället förvandlas varje gång till nyskick.Det verkar råda delade meningar fortfarande :/
Vilka kan dela med sig av sina erfarenheter från att sköta om (främst olja) VITT skinn?
Vilken färg har oljan? Behöver man oroa sig för att den är gulaktig?
Det känns ju som att det finns en liten andel (gult) pigment i en en gulaktig vätska. När vätskan avdunstar borde pigmenten vara kvar. Men det kanske är i så pass liten grad att man inte behöver oroa sig för att gula ner vita partier.
Okej.. Det behövs tydligen ett långt svar ändå...... Alla har inte samma referensramar. Därför är det väl lämpligt att ta in erfarenheterna från mer en EN MÄNNISKA PÅ INTERNET. Speciellt när denna människan pratar om en produkt var aktuell för ganska exakt fem år sedan. Är Biltemas produkt precis samma idag som då?Hur många behöver svara för att det ska kännas okej då?
Om du geggar vit hårgele i ditt hår, blir det vitt då?
Feltemas prylar funkar kanon. Du kan även gå in på hästsportbutiker eller hojbutiker och fråga efter något för att fetta in vita skinnställ. Vita skinnställ är inte direkt ovanliga, och de som köpt dem vill sällan ha dem rosa, så butikerna har prylar för det.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|