Vilken Mark är Purples bästa?

Vilken är bäst?

• Antal röstningar
    0

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Webspy skrev:
Själv har jag någon konstig läggning åt Mitzie Dupree från House of blue light...

EDIT: Ash, När e det dags för att diskutera Lawless bästa alster ?

När som helst! Fast jag tycker personligen inte att det finns så mycket att diskutera där. "The Crimson Idol" står i en ohotad särklass där! Även om debutskivan gärna åker på när det vankas gyllene skumande dryck!

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Chris Ash skrev:
När som helst! Fast jag tycker personligen inte att det finns så mycket att diskutera där. "The Crimson Idol" står i en ohotad särklass där! Även om debutskivan gärna åker på när det vankas gyllene skumande dryck!

Underbart. Speciellt om man tar sig tid att läsa inledningen i skivkonvolutet innan man börjar lyssna.... o sen dessutom hänger med i texthäftet så man fattar precis hur bra den skivan faktiskt är...

Som opera o poesi - fast bra.

En av de grymmaste plattorna - alla kategorier.

Såg videon "Blind in texas" på MTV för ett par dagar sedan.... hamnade nästan i chocktillstånd över att dom faktiskt spelade wasp.

//Anders

Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Att Mk II skulle vinna var ju iofs ganska väntat, men att den skulle vinna så förkrossande trodde jag inte. Iofs är inte 20-30 pers ett jätteunderlag, men framföralt Mk III har många anhängare.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Nu kommer en dokumentär snart om Mark IV-sättningens våldsamma korta liv och tragiska död....

http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermouth.net/news.aspx?mode=Article&newsitemID=144458

Jag blir så bekymrad när jag tänker på det......vad vi gick miste om, tänk om Beatles gått i graven efter första plattan? Hoppas det fokuseras mer på musik och mindre på knark och brudar än vad som antyds av klippen......bara lyssna på jammandet i bakgrunden som leder in till "Gettin Tighter" spontan magi....varför finns inga rockmusiker av denna kalibern idag?

Ogmike

Mitgleider
Gick med
4 Sep 2009
Hoj
2020 Kawa Ninja 1000 SX
Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...