Vilken mediaspelare rekommenderar du ?

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Vilken mediaspelare/extender rekommenderar du ?

Otroligt drygt att koppla in bärbara för att se film osv, fantastiskt smidigt att ha lite serier osv på en terrabite i mediabänken.
Så vilken mediaspelare/extender har du ? För/nackdelar ? Vad rekommenderar du inte ?
Och när kommer PS3:an att kunna spela upp 1080 tex mkv-filer, kanske man ska köpa en sån istället ?

Tell me

Last edited:

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Endera är du trött eller jag värdelös på att uttrycka mig, det är något sånt här jag är ute efter http://www.mede8ershop.eu eller popcorn hour eller liknande.

Hehe, nog är jag lite trött, men det vart nog lite missförstånd :glömdet
Själv köpte jag en billig stationär burk med HDMI ut, kostade 2995kr
500gb disk mm.
Den har jag som mediaburk, körandes xbmc och det funkar kanon.
Har tryckt i en 1,5tb disk till, så nu ligger all musik där med.
Som bonus kan man ju sitta och surfa på 50tummaren :tummenupp

En sån här duger ypperligt!
http://turn-it.se/view_item.php?item=689

Last edited:

Torgo

The Master does not approve
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
En svart Qvarna 701
Vill du ha en enkel smidig lösning kan du ta en titt på Western Digitals WD TV

Har den första modellen, WD TV, och den fungerar klockrent.
Inget nät på den modellen, men man kör från USB-enheter. Tanka över film + subtitles på en USB-sticka, plugga in, spela upp.
Nät finns på den nyare modellen WD TV Live.

HDMI, full-HD, tar de flesta format. Dessutom är den jäkligt liten och diskret :tummenupp

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag har inte provat själv, men en popcorn hour verkar ju lockande.

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Jag kör en popcorn som streamar alla filmer från servern i garderoben, med en movie jukebox installerad så att menyerna i popcornen blir lite najsigare. Är grymt nöjd.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag kör en popcorn som streamar alla filmer från servern i garderoben, med en movie jukebox installerad så att menyerna i popcornen blir lite najsigare. Är grymt nöjd.

Kör också en såndär..... Funkar kanon. Är grymt nöjd.
Men en movie jukebox? Var hettar man det? Hur installera?

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jag står i spel att handla en sånhär apparat själv med...

Jag vill ha en PC som klarar 1080i HD, funkar fint att surfa med och som är hyfsat framtidssäker. Snabb för övrigt PC-tjafs med. Streama saker och gömma en server någonstans anser jag vara att gå över ån för att....

Jag har fastnat för: Datorn

/ Jens

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag står i spel att handla en sånhär apparat själv med...

Jag vill ha en PC som klarar 1080i HD, funkar fint att surfa med och som är hyfsat framtidssäker. Snabb för övrigt PC-tjafs med. Streama saker och gömma en server någonstans anser jag vara att gå över ån för att....

Jag har fastnat för: Datorn

/ Jens

Har två polare som kört mediacenter, men som bytt till renodlad mediaspelare just för att det verkligen funkar. Inget jidder med codecs och skit.

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Kör allt via PS3:an och det funkar kanon! :tummenupp

Hade en Popcorn Hour tidigare, men numer står den bara o salmar damm...

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
Kör också en såndär..... Funkar kanon. Är grymt nöjd.
Men en movie jukebox? Var hettar man det? Hur installera?

http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=31231

Uppskattar att du behöver ca 6 av 10 möjliga datanördspoäng för att få det att lira. Det mesta står i forumet om man kör fast dock. Jag kör YAMJ tillsammans med ett annat program som heter NMT Server på burken i garderoben för att serva popcornen med de nya html-filerna (dvs de nya menyerna) som YAMJ skapar. Det finns även plugin till Myihome, som jag antar att du kör nu, då slipper du installera NMT Server.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Har två polare som kört mediacenter, men som bytt till renodlad mediaspelare just för att det verkligen funkar. Inget jidder med codecs och skit.

VLC löser alla problem. Har en MediaPC idag, men den håller på att dö, är en Dell från 199X så det är helt ok att den ska vandra till tippen nu :D

Har faktiskt inte stött på en enda film under de 3,5 år som denna PC varit mediaPC.

Men däremot med filöverföringar som inte funkar, eller som att tanka ett USB-minne varje gång man ska kolla på nått i TVn.

Sen vet jag inte hur en sån mediapryl klarar tv4play, tv3play osv? Det är en ganska viktig del för mig iallafall.

/ Jens

Maffe

9
Gick med
18 Jul 2007
Hoj
SV650s
jag kör också en popcorn hour. A-100. Ni som skrivit att ni är grymt nöjda, missade ni att ta med nackdelarna? Eller har ni nån nyare maskin?

Jag är också nöjd med min, men trött på alla buggar som är. Går t.ex. inte att stänga av, man får rycka sladden. Ibland spelar den inte upp filmerna, den buffrar och går ut till menyn igen, då får man starta om den igen.... Tar några minuter att få igång den. Ibland får man starta om den flera gånger innan bild kommer.

Men när allt flyter på efter att man fått igång den så funkar den grymt bra och spelar de flesta format. Ha den kopplad till en NAS och du är alltid redo för film!

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
jag kör också en popcorn hour. A-100. Ni som skrivit att ni är grymt nöjda, missade ni att ta med nackdelarna? Eller har ni nån nyare maskin?

Jag är också nöjd med min, men trött på alla buggar som är. Går t.ex. inte att stänga av, man får rycka sladden. Ibland spelar den inte upp filmerna, den buffrar och går ut till menyn igen, då får man starta om den igen.... Tar några minuter att få igång den. Ibland får man starta om den flera gånger innan bild kommer.

Men när allt flyter på efter att man fått igång den så funkar den grymt bra och spelar de flesta format. Ha den kopplad till en NAS och du är alltid redo för film!

Off-knapp kom på A-110. A-100 har väl inte sålts på jättelänge nu?

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
hade personligen byggt en baserad på zotacs nya bräda med 330+ION och integrerad PSU, lagt till valfritt antal HDDs och sen XBMC på den, men så ogillar jag det mesta som känns "låst" med.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
hade personligen byggt en baserad på zotacs nya bräda med 330+ION och integrerad PSU, lagt till valfritt antal HDDs och sen XBMC på den, men så ogillar jag det mesta som känns "låst" med.

Det har jag nu, men utan HD, använder NFS från en FreeNAS server i stället. Klarar 1080p utan problem. Kör XBMC Live från USB-pinne.

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...