Vilken mediaspelare rekommenderar du ?

crall_b

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2005
Hoj
DM Brutale -04
jag kör också en popcorn hour. A-100. Ni som skrivit att ni är grymt nöjda, missade ni att ta med nackdelarna? Eller har ni nån nyare maskin?

Jag är också nöjd med min, men trött på alla buggar som är. Går t.ex. inte att stänga av, man får rycka sladden. Ibland spelar den inte upp filmerna, den buffrar och går ut till menyn igen, då får man starta om den igen.... Tar några minuter att få igång den. Ibland får man starta om den flera gånger innan bild kommer.

Men när allt flyter på efter att man fått igång den så funkar den grymt bra och spelar de flesta format. Ha den kopplad till en NAS och du är alltid redo för film!

Min A-100 fungerar felfritt. Har lagt på alla uppdateringar som kommit ut. Spelar alla mina iso, xvid och mkv filer felfritt. Kör allt vi UMC för snyggare menyer.
Det enda som krånglat är min router och min brandvägg men dom problemen löste jag lätt.
Har ca 1,5 Tb (lägger till och tar bort nya dagligen)med film och serier och det buffrar aldrig och den spelar alla filer utan att behövas starta om.
Stänga av den gör jag aldrig men det går ju på A-100 oxå
Code:
Press and release Power and then quickly press and release Delete\Clear = shutdown A series
http://www.networkedmediatank.com/wiki/index.php/Remote_Control_A-100/A-110

//Crall

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
Någon som vet hur denna är? Viktigt att den inte låter så mkt.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=482384

Har precis beställt en 1,5TB hårddisk men den kan inte spela upp filer själv och jag har fortfarande ett tag på mig att avbeställa. Beställde en WD mybook essential... någon som vet hur den är ljudmässigt osv? Den billigare modellen hade iaf fått riktigt bra betyg, så denna borde ju förhoppningsvis vara bättre. Tips på bättre HD med eSata är också intressant, men vill helst ha ett lite större märke, borde ge mindre risk för krångel.

Har ni något tips på en tyst och billig mediaspelare gärna med inbyggd hårddisk och då får den kosta lite mer också? Max 1800 med hårddisk och helst i trakterna kring 5-800 utan hårddisk, gärna lägre.

Last edited:

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
En dator/htpc går helt bort, har för mycket prylar (för liten bänk) redan och vill ha något litet och smidigt. Vill inte streama vill ha filmerna på en hårddisk för att kunna dra ur sladdarna och rycka med mig den till fjällstugan eller liknande.

Grejen med en HTPC är ju att du ska kunna göra dig av med alla andra grejor.
Jag kör HTPC och jag kommer nog inte att byta till Popcorn Hour eller något sådant.
Jag har TV-kort i så alla mina bilder och Musik ligger på den samt en del av filmerna (2TB räcker långt men är inte obegränsat). Vill jag spela in ett TV program så markerar jag det bara i TV-guiden så hamnar den inspelningen på hårddisken. Den fungerar som en inspelningsbar DVD, digitalbox och mediaspelare i ett. Och den kan spela alla format. I alla fall samtliga som jag har kastat på den. Dock har den varit med ett bra tag så den har det lite svettigt när jag kastar 1080p filmer på den men det är ju bara en fråga om processorkraft.

Till nackdelarna ska sägas att det kräver en viss nördfaktor för att få grejorna att lira men när det väl funkar är det klockers.

Vill man ha det enklare och inte har behov av att kunna spela in program så är ju en mediaspelare enklare och dom brukar numera greja dom flesta format.

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
YAMAHA TÉNÉRÉ 700 EXTREME 2024 | HONDA VFR 750FJ 1988
Grejen med en HTPC är ju att du ska kunna göra dig av med alla andra grejor.
Jag kör HTPC och jag kommer nog inte att byta till Popcorn Hour eller något sådant.
Jag har TV-kort i så alla mina bilder och Musik ligger på den samt en del av filmerna (2TB räcker långt men är inte obegränsat). Vill jag spela in ett TV program så markerar jag det bara i TV-guiden så hamnar den inspelningen på hårddisken. Den fungerar som en inspelningsbar DVD, digitalbox och mediaspelare i ett. Och den kan spela alla format. I alla fall samtliga som jag har kastat på den. Dock har den varit med ett bra tag så den har det lite svettigt när jag kastar 1080p filmer på den men det är ju bara en fråga om processorkraft.

Till nackdelarna ska sägas att det kräver en viss nördfaktor för att få grejorna att lira men när det väl funkar är det klockers.

Vill man ha det enklare och inte har behov av att kunna spela in program så är ju en mediaspelare enklare och dom brukar numera greja dom flesta format.

Vad har du för OS i den där? Kan du streama från rar-filer och samtidigt kunna använda text (.sub/.srt)?
Det börjar bli dags att bygga nåt snart känner jag.

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
....... Vill jag spela in ett TV program så markerar jag det bara i TV-guiden så hamnar den inspelningen på hårddisken. .......

Finns det TV-kort som man kan stoppa in 2 signaler och spela in från.
Kör boxer idag med hårddiskbox. Har dessutom kabel-TV via föreningen.

Funderar på att skippa Boxer och skaffa TV via BBB för att komma åt Viasat Motor men de erbjuder inte Eurosport så den får jag plocka från kabel-TV:n i så fall.

Vill kunna spela in från både IP-TV:n och kabel-TV:n, helst från en TV-guide.

Tias

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FIREBLADE -12 & -03, HUSKY SMR511 -11, YZ250F -12
Köpte mig en WD TV HD Media Player i januari detta år. Väl spenderade pengar, är mycket nöjd.

Anledningen till att jag köpte den var just för att slippa streama via PC lr PS3an. Dvs jag vill inte ha PCn igång när jag ska kolla på film. Datorn står i samma rum och låter som en dammsugare. Använde PMS till PS3an först men det sög för att det då inte funkade bra trådlöst (någon kabel orkade jag inte dra) och var ju naturligtvis tvungen att ha datorn igång då också och höra tröskverket.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år