Nej, Jezze_irsta svamlar bara. YPVS:en rör sig beroende på varvtalet, inte hur långt du har kört. Tex. den öppnar lika mycket vid 8000 varv på 6:an, som när du har friläget i och varvar lika mycketKronen skrev:2316729
blir DTn slöare ju längre man kör?
KawaF3771 skrev:2317423KMX är helt ok enligt mej.. Snäll och pigg motor, går bra på kurviga vägar också går att köra långa sträckor, men man måste pausa ganska ofta.. Smidig och bra i tätort också!
Loy skrev:2317736Det är väl bara KDX som har det?
min vobblar as lätt över 125.. toppar 140..Jezze_irsta skrev:2317411nej nej och åter nej, ni missförstår mig!
Det jag menar är att motorn inte är "bekväm" över 7k rpm.
Den går såklart fortare än så, min gör ca 130, men man vill inte åka i de hastigheterna långt alls.
DT är ingen tourer, det var det jag ville ha sagt.
förlåt om jag var otydlig.
Reckless Rider skrev:2317906va synd att den inte är så bra på långa sträckor
Skulle vilja ha en som klarar lite längre sträckor, sporthoj skulle ju kanske vart nåt nu på sommarn men sen på vintern är de ju lite bekvämare med nån crossmodell skulle jag tro. Därför vill jag helst hitta en bra crossmodell som jag kan ha året runt
Kör du lungt är det inget som säger att den skulle skära. En motor skär inte utan anledning och speciellt inte en dt som inte är så effektstark. Jag körde 22 mil för ett tag sdan på samma tur och då började det bli lite jobbit. Man får ju se lite dum ut och sträcka på sig så man står rak när man kör men vad fan.Reckless Rider skrev:2319317Ok vet inte exakt hur många mil de är, men tror ni yamaha dt 125 håller från göteborg till värmland eller rasar den?
Inte för att jag tänkte ta den turen för ofta då, men kanske nån gång på nåt lov o så.
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|