Vilken off-road ska jag välja?

SmStunt

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2010
Hoj
Söker efter sm-hoj
Hallå!
Nu är det snart dags att köpa mc för A1 kortet.
Jag har tänkt mig en off-road med lv.däck, jag har att hålla mig till ca. 30k. Jag har kollat på Husqvarna, Gas Gas och KTM. Jag undrar då hur mycket effekt i kw/hk dom har i orginal-utförande och vilka för och nackdelar dom har(måste vara 2t).

Jag har även tänkt att ha denna som stunthoj som hobby på flygfält så då vill jag gärna ha någon som är lätt att dra upp på bakhjulet och lättkörd.

Tack på förhand!

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
jo men inte så mycket dock, det står ju att det är 40hk i dom ostrypta sen har ja ju hört annat också, men just hur mycket skillnad i Hk det är mellan ktm gas gas och husqvarnan? skulle va värdefull fakta!
Nej, det är inte värdefulla fakta.

Du kommer tycka att draget är precis lika bra i allihopa.

razze

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2010
Hoj
zx9r ninja
hej jag har en aprilia mx 125a (2t) som jag tänkte sälja för ca 25 000kr det är en 04 men första gången i trafik 05 om du vill veta om motorn så är det en rs motor så trim/reservdelar och annat finns i massor.

det finns ett gianelli efekt krök som kan följa med och det är nytt driv paket på och nya broms belägg runt om (brembo ok fram) och ny kolv med kolv ringar bytta för ca 50 mil sedann.hojen har totalt gåt ca 1000mil

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Samma skit annan dag. ktm qvarna gasgas tm är renodlade endurohojar som kräver MKT skötsel och inte tål pendling eller liknande

Hade köpt mxen eftersom den är bygd för att köras på vägen inte anpasad för att få göra det.

så med a1 kort mx utan a1 kort 250 cross

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...