vilken olja?

Nilsson_

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Letar sjysst R6, Aprilia Rs125 02:a, Pb900 05:a och en Suzuki RM50 79:a
vilken "bensinolja" rekomderar ni till en RS125 02:a?

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Castrol TTS... Köp många flaskor på en gång och se till att få ett bra pris, då slipper du bli stamkund på nått ställe för att köpa olja hela tiden och dessutom blir det billigare...

hbg_speedster

Galen sporthoj.com medlem
Gick med
4 Jul 2003
Hoj
BMX
kör med det som du behöver, desto dyrare =desto bättre
högre trimmningsgrad = bättre olja
jag kör på statoils "low smoke" halvsyntestisk, räcker till det jag kör med :p

Wärniss

Ny medlem
Gick med
15 May 2003
Hoj
Honda CB750 -82
Det här har inte med saken att göra, men Biltemas olja tillverkas av statoil. och alla säger att den oljan är helt kass. Vi hade en en kurs i tibologi, villket är om olja och smörjning. Han var på en av statoils fabrik. Där såg han biltemas dunkar och frågade vad skillnaden var. Men han fick svaret. "det är exakt samm olja" så det går lika bra att köra på biltemas olja. hojen skär inte som många säger.

Erik

Solid snake

Guest
Wärniss skrev:
Det här har inte med saken att göra, men Biltemas olja tillverkas av statoil. och alla säger att den oljan är helt kass. Vi hade en en kurs i tibologi, villket är om olja och smörjning. Han var på en av statoils fabrik. Där såg han biltemas dunkar och frågade vad skillnaden var. Men han fick svaret. "det är exakt samm olja" så det går lika bra att köra på biltemas olja. hojen skär inte som många säger.

Erik

Alltså var det en moppemyt. :banana

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
För nåt år sedan var det en test där dom testade allt utom hur oljan smörjer, biltemas vann.

Solid snake

Guest
cRoC skrev:
För nåt år sedan var det en test där dom testade allt utom hur oljan smörjer, biltemas vann.

Det kan inte ha varit ett stort test. :va

Hur provade dom den, hällde dom upp den i en bringare och tittade på bubblorna som åker upp igen? :tungan

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Solid snake skrev:
Det kan inte ha varit ett stort test. :va

Hur provade dom den, hällde dom upp den i en bringare och tittade på bubblorna som åker upp igen? :tungan

Hur den löser sig i bensin osv..Det var rätt många faktorer

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
Jag har kört alla mina fordon på biltema olja , den är faktist riktigt bra med tanke på 40spänn litern, tror dock att castrols är bäst (sen har ju castrol en som luktar jordgubb :tuttar )

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Förstår inte hur många kan gå efter priset. Det är ju inte det som är det viktiga. Men tror nog det skulle vara många som skulle köpa en olja om den kostar 200 kr/liter. Ta istället och köp noname och spara in många sköna kronor som du har till soppa istället!

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Bara det bästa är gott nog, Castrol TTS.

Kommer ihåg den gamla goda moppetiden då jag körde med gokartolja, fy satan vad gott det luktade... luktade RR som fan!

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
sportarn skrev:
Förstår inte hur många kan gå efter priset. Det är ju inte det som är det viktiga. Men tror nog det skulle vara många som skulle köpa en olja om den kostar 200 kr/liter. Ta istället och köp noname och spara in många sköna kronor som du har till soppa istället!

Vet det är skitdumt egentligen, men jag vågar inte köpa olja på macken tex..

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...