Vilken ska jag välja av alla leksaker?

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
Sitetr nu med pengar efter lyckad affär och ska köpa en lätt mc, kortet är klart och de ända som behövs är leksaken, men vilken ska man välja av alla. Kan tänka mej att ta hem en från tyskland likväl som att köpa här hemma, de går lika bra vilket som.

MEn vad ska man köpa, vill ha en hoj med max körglädje i, lite reparation får man stå ut med om man har roligt, men vill ju inte bara reparera och inte ha roligt.

Så har ni nå bra tips på en hoj som jag kan ha kul med samtidigt som den inte sjunker allt för mycket i pris så hojta till,

Har ca 25 att röra mej med för hojen, gillar själv äldre rs modellen och nya miton bäst i utseende iaf.. :)

Slå ihop era hojskallar och luska fram en modell som ni tror jag har kul med.. :)

2hjul

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Hoj
Honda z50 Monkeybike -74 Ktm 620
Saabmosare skrev:
Sitetr nu med pengar efter lyckad affär och ska köpa en lätt mc, kortet är klart och de ända som behövs är leksaken, men vilken ska man välja av alla. Kan tänka mej att ta hem en från tyskland likväl som att köpa här hemma, de går lika bra vilket som.

MEn vad ska man köpa, vill ha en hoj med max körglädje i, lite reparation får man stå ut med om man har roligt, men vill ju inte bara reparera och inte ha roligt.

Så har ni nå bra tips på en hoj som jag kan ha kul med samtidigt som den inte sjunker allt för mycket i pris så hojta till,

Har ca 25 att röra mej med för hojen, gillar själv äldre rs modellen och nya miton bäst i utseende iaf.. :)

Slå ihop era hojskallar och luska fram en modell som ni tror jag har kul med.. :)

hej=)

en aprilia rs gammla modelen :tummenupp funkar mkt bra om man sköter dom :) då håller dom ++ en mkt bra brudmagnet :tummenupp

mvh tomas

Last edited:

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
Jag ska sälja min pedantskötta NSR nu!

PM:a om du är intresserad!

Finns inget mer driftsäkert!

Bifogat

• 28 Maj 05 014 (Medium).jpg
    28 Maj 05 014 (Medium).jpg
    103.9 KB · Visningar: 88

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Titta min:)

Itacha75 skrev:
Provat åka offroad något? Snöa inte bara in dig på sport. ;)

Eller en aprilia som ännu inte är inkörd

Diod lysen
Exeon ljus fram
Flera bakdelar
Mini skylt
Cykeldator som kan vara lite kul
Ny cyl och kolv, har bevis på att den inte är körd mer än här på cykelvägen
Kolfibermembran
Bredare bak däck
790 mil

Säkert mer saker men

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=101131

Neonet ser ju lite skummt ut men jag tar med blixt så

edit fan occkså såg att du bara hade 25000kr nu :huvet

Bifogat

• cool.JPG
    cool.JPG
    102.3 KB · Visningar: 74
  • neon.JPG
    neon.JPG
    63.9 KB · Visningar: 90
  • DSCN1776.JPG
    DSCN1776.JPG
    82 KB · Visningar: 65

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
Yamaha Tzr 91 -Såld Suzuki RG 92F -Såld Cagiva Mito -00 -Såld Aprilia RS -02 -Till Salu
jo det var det väl:) men man kan ju i alla fall prova. Men 31 000 är ett väldigt bra pris tycker jag.

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
Itacha75 skrev:
Provat åka offroad något? Snöa inte bara in dig på sport. ;)

Jo visst gillar jag ofroad, kör mycket cross, men de känns som om dom går så pass mycket slöare, roligt att slicka kurvor på asfalten och sprätta grus i gropen med några jättehopp.. :)

Funderade på en sm också men dom känndes de som om de gick sönder nästan oftare än vad sporthojarna gjorde,

Last edited:

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
Enligt bikes test så hade Aprilian överlägset det bästa chassit. Sedan att den går lite trögt strypt var ju en annan sak. Men strypt är det ju inte så många som kör direkt :tungan

Är den sköt som den ska så är nog en RS vad du letar efter. :tummenupp

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
ok, jo :) Men de är så svårt att veta hur dom är skötta med.. :/ Endel bara gasar ju och kör, sen får man hem en hoj som skär efter en månad för att han körde med fel inställningar. . :näsblod och även om man rätar till alt så kanske sakerna redan är slut.. Svårt de där, Hur kollar man lättast så man får en bra hoj?

Är det nån spec skillnad mellan nya och gamla modellen rs föresten? Jag tycker den gamla är mycket snyggare, men annars? eler är det bara utseendet?

Last edited:

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Ljunghusen skrev:
"Gått cirka 1200 mil och den har inte skurit en enda gång."

Liksom, WOW :D

Alla har ju såpass bra uppfattning om Aprilians hållbarhet så jag är ju tvungen att skriva det :rolleyes:

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
SolitudE skrev:
H4, sälja din andra hoj innan du ens tagit körkort? hmm..

Jo :)

Kan förklara varför. Hann aldrig ta kortet i år. Tar jag det nästa år känner jag att det är lite onödigt för att jag jag kommer att ta mellankortet inom typ 7-9 månader, inte ens det. Känns lite onödigt att köra upp och sedan köra upp igen några månader efter det. Därför har jag tänkt hoppa på mellanhojen direkt.

Hur är det annars med dig? Allt väl med familjen?

Fart_Dåren

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2005
Hoj
Luspank -_-
Saabmosare skrev:

Aprilia RS 125
brukar vara det folk väljer om dom har råd. Mycket nice hoj, gott me kraft i motorn och så ser den bra ut också.
Körglädjen är också på topp.
Du kan säkert få en 00:a för 25 lakan. Alternativt en nyare som är söndertrimmad :).

Även Honda NSR är riktigt grym.

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
Fart_Dåren skrev:

Aprilia RS 125
brukar vara det folk väljer om dom har råd. Mycket nice hoj, gott me kraft i motorn och så ser den bra ut också.
Körglädjen är också på topp.
Du kan säkert få en 00:a för 25 lakan. Alternativt en nyare som är söndertrimmad :).

Även Honda NSR är riktigt grym.

Är ju bara det at jag vill häldre ha en rs av äldre modellen, :p Ska se hur jag löser de, tyskland värkar ju inte bli billigt när alla kostnader räknas in på slitet, de blir +-0

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!