Vilken ska man ha?

ZaraxZ

Medlem
Gick med
22 Jun 2006
Hoj
SXV 550 -06
Hej!
Jag ska köpa en 125:a innan vintern och fixa iordning den så den blir snygg men jag vet inte vilken jag ska ha!

Jag vill ha en som har bra axx och går snabbt (ska ta bort strypningar och kanske köpa trimm). Den ska vara snygg och får högst kosta 17500 kr!

Tänkte mig en Yamaha DT för att dom blir väldigt snygga när man fixar till dom men jag vet inte om dom har bra axx eller bra fart. Hur presterar en Yamaha Dt mot tillexempel en Honda NSR/CBR och Aprillia RS 125? Någon som kan hjälpa mig hitta en bra 125:a?

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
ZaraxZ skrev:
2255452 Hej!
Jag ska köpa en 125:a innan vintern och fixa iordning den så den blir snygg men jag vet inte vilken jag ska ha!

Jag vill ha en som har bra axx och går snabbt (ska ta bort strypningar och kanske köpa trimm). Den ska vara snygg och får höst kosta 17500 kr!

Tänkte mig en Yamaha DT för att dom blir väldigt snygga när man fixar till dom men jag vet inte om dom har bra axx eller bra fart. Hur presterar en Yamaha Dt mot tillexempel en Honda NSR/CBR och Aprillia RS 125? Någon som kan hjälpa mig hitta en bra 125:a?
Honda crm :tummenupp Bra prestanda, aningen tung dock. Med lite ändringar så blir den snygg, kolla bara på Kronens crm eller en på Tvålens (om du hittar bild). Då är den ju offroad stukad, annars kan du kolla på min som är motardstukad :tummenupp

Last edited:

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
det bror sej ju på om du vil köra sporthoj eller inte!
Då tycker jag du ska kolla på NSR annars är nog Lundgrens förslag bra :)

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Mr.PB skrev:
2255490 det bror sej ju på om du vil köra sporthoj eller inte!
Då tycker jag du ska kolla på NSR annars är nog Lundgrens förslag bra :)
Precis som PB säger, det beror helt på vad du vill ha för typ av hoj. Vill du köra grusbus eller pressa landsväg? Ska du ha den mest som transport?

Men RS är inte att tänka på för de pengarna. En nsr modell äldre funkar bra men CRM är väll den effektstarkare utav dem iaf av den äldre modellen av DT:tummenupp (alltså mellan DT och CRM)

Dock håller DT:n lite bätre och vad jag vet så är det inte snedskurna drev på den va? Någon som vet?

Last edited:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Crm:en tycker jag är en mycket bra hoj som funkar till allt. Man kan köra skog, grusvägar, 70-vägar, 90-vägar, dvs det mesta. Rekommenderar den starkt =)

ZaraxZ

Medlem
Gick med
22 Jun 2006
Hoj
SXV 550 -06
Honda CRM verkar vara en bra hojj, men hur är den jämfört med Yamaha DT? Vilken har högst toppfart, vilken har bäst acceleration? (strypt och ostrypt)

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
ZaraxZ skrev:
2255520 Honda CRM verkar vara en bra hojj, men hur är den jämfört med Yamaha DT? Vilken har högst toppfart, vilken har bäst acceleration? (strypt och ostrypt)
Strypt ungefär samma, ostrypt så vinner CRM i både toppfart och acceleration, men de är ganska likvärdiga, men den effektkräsne väljer CRM:hihi

ZaraxZ

Medlem
Gick med
22 Jun 2006
Hoj
SXV 550 -06
Vad finns det för effektrör och finns det nån bra hemsida som det står var det finns strypningar och hur man tar bort dom? Hur snabbt går din och vad har du gjort med den(med tanke på effekt)?

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
ZaraxZ skrev:
2255532 Vad finns det för effektrör och finns det nån bra hemsida som det står var det finns strypningar och hur man tar bort dom? Hur snabbt går din och vad har du gjort med den(med tanke på effekt)?
Det finns folk här som kan säga vart alla strypningar sitter, jag tror jag vet alla, alla är borta iaf :tungan

Men just nu går min i 117 men då är det überkass drevning och sm fälgar på. Skall byta drevning imorn troligtvis och då får vi se. För övrigt så är nog Arrow det rör som är lättast att få tag i, men det går nog även att få tag på dep pipes.

På min sitter det inget "trim" utan den är bara ostrypt.

När den hade orginalfälgar oh bra drevning topapde dne 140 ungefär. Beroende på vad du väger så kanske du får upp den i 150 vem vet.

ZaraxZ

Medlem
Gick med
22 Jun 2006
Hoj
SXV 550 -06
Med trimmrör och bra drevnig hur snabbt går den? Hemsida för bra rör? Vad är de bästa dreven för en crm med trimm rör? Tack för alla snabba svar=)

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
ZaraxZ skrev:
2255572 Med trimmrör och bra drevnig hur snabbt går den? Hemsida för bra rör? Vad är de bästa dreven för en crm med trimm rör? Tack för alla snabba svar=)
Kan inte sidan :s Någon annan kan den nog här, men en mc affär borde kunna ta hem ett arrow helsystem till den. en bra drevning, skulle säga 13/40 skulle nog vara ganska bra. Jag kommer köra på det nu. Kör på 13/45 nu och det r inte att rekomendera:tummenner

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
ZaraxZ skrev:
2255572 Med trimmrör och bra drevnig hur snabbt går den? Hemsida för bra rör? Vad är de bästa dreven för en crm med trimm rör? Tack för alla snabba svar=)

Varför inte välja hoj först? Du kommer garanterat bli nöjd med vilken du än väljer, handlar mest om smak!

Trimmdelar finns så det räcker och blir över!

Både DT och Crm har sina för och nackdelar

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
ZaraxZ skrev:

Tillräckligt

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
Här var det tomt.
jag säger också CRM. går bra som fan ostrypt. och man kan få dom ganska snygga om man lägger ut lite pengar. :tungan

Strypningar

* En plast-halvmåne i luftburken,

* en strypning i CDI-boxen som man tar bort genom att kapakoppartråden som gömmer sig nere i CDI-boxen.

* Plugg i kröken. (inte vid Ev. byte till effektsystem)

* och en strypning i insuget. En metall bricka som är lätt att avlägsna.

// Tack för komplemangen Lundgren. Bara för det slänger jag upp en bild. samma som avataren fasst bättre kvalitet om man klickar och förstorar den..

Bifogat

• DSCF0613.JPG
    DSCF0613.JPG
    53 KB · Visningar: 76
Last edited:

ZaraxZ

Medlem
Gick med
22 Jun 2006
Hoj
SXV 550 -06
Lite mera frågor om det går bra...

1. Kopplingen, är den våt?
2. Är det separat smörjning?
3. Hur mycket kostar en försäkring för en 16-åring?
4. Vad är det för förgasare? Mikuni?
5. Har den ett batteri?
6. Hur mycket skatt per år?
7. Vattenkyld eller luft?

Känner riktigt mycket för att köpa en nu :)
Ska nog köpa en billig och sen renovera över vintern. Ska bli hur kul somhelst :)

Last edited:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
ZaraxZ skrev:
2257143 Lite mera frågor om det går bra...

1. Kopplingen, är den våt?
2. Är det separat smörjning?
3. Hur mycket kostar en försäkring för en 16-åring?
4. Vad är det för förgasare? Mikuni?
5. Har den ett batteri?
6. Hur mycket skatt per år?
7. Vattenkyld eller luft?

Känner riktigt mycket för att köpa en nu :)
Ska nog köpa en billig och sen renovera över vintern. Ska bli hur kul somhelst :)
1. Ja separat smörjning
2. Beroende på bolag men mellan 700kr och 2800
3. Dellorto
4. Ja
5. Runt 300kr
6. Vätskekyld.

Ledsen om det blev något fel, är lite på lyset nu :hihi

ZaraxZ

Medlem
Gick med
22 Jun 2006
Hoj
SXV 550 -06
Lite mer frågor :) :)

1. Vad är sitthöjden på en CRM?
2. Är kopplingen våt? fick inte svar förra gången^^
3. Finns det någon bra hemsida om Honda CRM?

Last edited:

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
ZaraxZ skrev:
2257866
2. Är kopplingen våt? fick inte svar förra gången^^

Beror ju på hur långt förspel ni har, den kan gnälla lite i början om man inte tar de lungt

Ja det är våtkoppling, finns inte många motorcyklar kvar som kör med torrkoppling. Men ducati har kvar det

Last edited:

ZaraxZ

Medlem
Gick med
22 Jun 2006
Hoj
SXV 550 -06
Lite mer frågor

1. Vad är sitthöjden på en CRM?
KLAR 2. Är kopplingen våt? fick inte svar förra gången^^ KLAR
3. Finns det någon bra hemsida om Honda CRM ?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln