Vilken skall jag välja??

Vilken skall jag välja?

• Antal röstningar
    0

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Tänkte köra lite mer bana nästa år och undrar vad jag skall köpa?
Bankörningen kommer inte vara den primära körningen, men dock en viktig del.

twin eller triple är väl att föredra, men nu på höstkanten så kan man ju göra fynd.

Bifogat

• ca5eebe194b7cc016bfb056515a21383.jpg
    ca5eebe194b7cc016bfb056515a21383.jpg
    84.2 KB · Visningar: 65
  • 1023240717.jpg
    1023240717.jpg
    68.9 KB · Visningar: 56
  • 2006_triumph_daytona675_side_web.jpg
    2006_triumph_daytona675_side_web.jpg
    44.5 KB · Visningar: 55
  • superduke990-0271.jpg
    superduke990-0271.jpg
    38.2 KB · Visningar: 53
  • Triumph_Street_Triple_R_09_2.jpg
    Triumph_Street_Triple_R_09_2.jpg
    146.6 KB · Visningar: 54

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Är inne på Jenzinos spår, hur står det till?

Men av de där hojarna faller valet lätt på Superduken! :tummenupp

Undvik Traja som pesten!

DucceMonster

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2010
Hoj
2002 Ducati Monster 900 I.E Dark
Röstar på superduken, aprillian är dock inte helt fel heller. Har en kollega som kör en sådan, riktigt grym.

Dock som sagt så är jag själv inne på SuperDuke, fast för mig blire förmodligen en SuperDuke 990R till nästa säsong, svart/orange.. kör man vtwin idag så måste man ju byta till en ny vtwin :)

Küngen1

8 Superbike
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
BMW S1000RR
Om bankörning skall stå mer i fokus så köper du en R-hoj, nakenhojar skall vara på gatan. Köp Pysch Honda, den är fin.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Röstar på superduken, aprillian är dock inte helt fel heller. Har en kollega som kör en sådan, riktigt grym.

Dock som sagt så är jag själv inne på SuperDuke, fast för mig blire förmodligen en SuperDuke 990R till nästa säsong, svart/orange.. kör man vtwin idag så måste man ju byta till en ny vtwin :)

Aprilian är oxå en vtwin

Om bankörning skall stå mer i fokus så köper du en R-hoj, nakenhojar skall vara på gatan. Köp Pysch Honda, den är fin.

Jo men hojen skall även användas på gata oxå och kunna ta en passagerare någelunda bekvämt.....

Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Köp min Kawa, kanonhoj för både bana och gata. Säljes endast pga att duccen verkar vara så förbannat svårsåld, och frugan får tuppjuck på mig om jag har två sporthojar kvar länge till... :hihi :död

linus_brum

Brum brum
Gick med
10 Dec 2008
Hoj
Husa FE 450
Klart att det skall vara supersport 600 på bana... det trodde jag att alla visste?

jenzino

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2007
Hoj
brap
Nee inte Aprilian... å förresten så ska ju alla bygga stunthojar nu för tiden å de e inget kul tycker jag......:rolleyes:

:tungan

Skämt åsido, för att vara lite objektiv så känns det väl lite som "hybriderna" inte riktigt blir ett bra val med tanke på vad du är van vid för motarder sen tidigare? Finns ju risk för att det bara blir frustrerande medelväg som inte blir bra åt nått håll och då är det kanske bättre att rocka en rr ett tag. Vad är det värsta som kan hända? Du tröttnar och byter. Och med ditt trackrecord på köp/sälj så lär det inte bli några problem. :krama

Oavsett har jag första tjing på att testa nya hojen. :D

Last edited:

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Helt klart en Daytona!!!

Paser: Du måste släppa det gamla och gå vidare. :arsele

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Röd
:tungan

Skämt åsido, för att vara lite objektiv så känns det väl lite som "hybriderna" inte riktigt blir ett bra val med tanke på vad du är van vid för motarder sen tidigare? Finns ju risk för att det bara blir frustrerande medelväg som inte blir bra åt nått håll och då är det kanske bättre att rocka en rr ett tag. Vad är det värsta som kan hända? Du tröttnar och byter. Och med ditt trackrecord på köp/sälj så lär det inte bli några problem. :krama

Oavsett har jag första tjing på att testa nya hojen. :D

Att gå från motard till hybrid tycker jag inte det var något fel på även om man saknar att inte kunna köra riktigt överallt(klart det går men vill man ha knullputs på grejerna så då får man skylla sig själv). Jag är jäkligt nöjd ändå men nu i efterhand hade jag dock hellre köpt en sporthoj och en motard.

Så i slutändan är det nog som du säger, köp rr direkt. Alternativt superduke vilket fungerar till båda.

Aprilian är oxå en vtwin

Jo men hojen skall även användas på gata oxå och kunna ta en passagerare någelunda bekvämt.....

Inte funderat på Hym? Fungerar till de användningsområdena du vill. Krillan blev frälst när han testa min!

Last edited:

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Att gå från motard till hybrid tycker jag inte det var något fel på även om man saknar att inte kunna köra riktigt överallt(klart det går men vill man ha knullputs på grejerna så då får man skylla sig själv). Jag är jäkligt nöjd ändå men nu i efterhand hade jag dock hellre köpt en sporthoj och en motard.

Så i slutändan är det nog som du säger, köp rr direkt. Alternativt superduke vilket fungerar till båda.

Inte funderat på Hym? Fungerar till de användningsområdena du vill. Krillan blev frälst när han testa min!

Så du är nöjd med hypermotarden antar jag ? :)
Enda kruxet är att man inte vill ut i endurospåret med den antar jag?
Gick du från motard till den? Jag kommer gå från sporthoj till en sådan förmodligen men jag bör nog ta och provköra en först men i alla tester man läst så är de flesta lyriska!

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!