Hej,
Har nyligen sålt första hojen och är lite sugen på att gå vidare till något sportigare nästa säsong (600cc, även 1000cc om det nu skulle vara billigare). Som den skicklige blocketsurfaren jag är så har jag givetvis slagit på olika regnummer och olika bolag. Blir tyvärr inte mycket klokare då många bolag kräver manuell handläggning av sporthoj.
De jag har fått fram har legat i spannet +25k för trafik och +50k helförsäkrat. Då har jag slumpmässigt slagigt på Daytona, R6,R1, CB600RR. Är 27 år och bor i Göteborg.
Vill givetvis stå på försäkringen själv men har väl någon smärtgräns på 10-15k/säsong (dvs 4mån med avställningsbar alternativt någon året runt smart-försäkring) i f.kostnad. Blir det för dyrt så är nog en billigare hoj (30-40) samt endast trafikförsäkring aktuellt. Svedea skulle ha 26k i trafik för en CB600RR.
Finns det någon modell alternativt någon magisk brytpunkt på årsmodell som jag bör sikta på?
Har nyligen sålt första hojen och är lite sugen på att gå vidare till något sportigare nästa säsong (600cc, även 1000cc om det nu skulle vara billigare). Som den skicklige blocketsurfaren jag är så har jag givetvis slagit på olika regnummer och olika bolag. Blir tyvärr inte mycket klokare då många bolag kräver manuell handläggning av sporthoj.
De jag har fått fram har legat i spannet +25k för trafik och +50k helförsäkrat. Då har jag slumpmässigt slagigt på Daytona, R6,R1, CB600RR. Är 27 år och bor i Göteborg.
Vill givetvis stå på försäkringen själv men har väl någon smärtgräns på 10-15k/säsong (dvs 4mån med avställningsbar alternativt någon året runt smart-försäkring) i f.kostnad. Blir det för dyrt så är nog en billigare hoj (30-40) samt endast trafikförsäkring aktuellt. Svedea skulle ha 26k i trafik för en CB600RR.
Finns det någon modell alternativt någon magisk brytpunkt på årsmodell som jag bör sikta på?
Last edited: