Vilken sporthoj ska man välja?

bjorn_surfer

Ny medlem
Gick med
18 May 2008
Hoj
Planerar inköp
Jag har bestämt mig för att köpa en begagnad sporthoj i intervallet 30 000-50 000 kronor. Jag har kollat lite på Suzuki 750 GSXr samt Yamaha R6. Jag har inte bestämt någonting än för jag anser mig ha för lite kunskap på området vad gäller val av sporthoj. Jag har åkt custom tidigare och vill nu något lite roligare.

Någon som har lite ideér förslag på lämpligt val av sporthoj?

Tack på förhand!:)

Björn

Robbbin

Kör lugnt i sommar!
Gick med
7 Sep 2007
Hoj
r1 -03
.

De flesta kommer nog försöka få dig att skaffa en likadan som dom sjävla har. Det kommer även jag göra :)

Jag har haft en gsxr750, r6 och nu en r1. R1an slår tidigare hojar på det mesta. Underbara att köra och går som ett monster.

edit: vrid och bottendrag är kul och för det behöver du en 1000cc. Kolla även efter v-twin typ tl1000r

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Yes, en till sån här tråd! :D
Dom brukar gå ut på att alla skriver det dom har själva, å sen spårar dom ut i pajkastning :D
Jag röstar på en Gixxer 750 00-01, grymt fin hoj, med ett väldigt fint register i motorn, och framför allt, väldigt prisvärd.

Dark_Messenger

Guest
GSX är kända för att vara rå i gången, bra klös i motor men klumpig. CBR är slöast men har fint chassie och lättdoserade bromsar. R1 är en bra "overall-maskin" som inte är bäst på något men bra på allt.

(Givetvis kör jag R1, jag vet du blev förvånad..;) )

Välj den du får bäst deal på. Håll dig ifrån de riktigt gamla exemplaren.

dsoders2

kronisk
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
zx9r-01
hade köpt minst en 900

sedan är det bara att provköra å se vad du fastnar för...

men rätt skönt att inte alltid behöva varva som med småttingarna =)

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Hoppas att du har försäkringspremierna i åtanke..Väldig skillnad från custom hojar till sport. tips: kolla upp med www.insurancefinder.se när du hittat nån hoj du är intresserad av, grymt bra gratistjänst!

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
1000cc av senaste RR-snitt, inget annat funkar utanför korvmojjen, japs självfallet!

När du väl har lånat stålar och försäkrat den på morsan så är det bara att ta fram nålen och gadda en fet tribal samt fimpa allt eventuellt hår du har på huvudet.

Ska jag vara seriös så har ingen hoj bitit mig så som min gamla gsx-r 750 -98. Charmig, går sönder med jämna mellanrum, strular lagom mycket och är inte så dyr på något sätt bortsett från reservdelar .. och bensin.

Last edited:
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...