Vilken storlek Berik 48 / Alpinestar 46

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Hej.

Testade nyligen skinnställ, vilket jag aldrig haft innan. Jag är väldigt liten. 170 lång o 53 kg typ. Testade Berik stl 48 vilket satt ok, men var lite väl stort främst på bredden och främst på byxorna. Detta ställ finns dock inte i 46.

Min fråga är om man ska köpa ett sådant eller testa beställa ett Alpinestar i stl 46? Är det värt att testa och hoppas att det sitter något bättre? Bifogar länk till det. Nån som har liknande?

http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf...ars-GP-Plus 2PC"/SubProducts/34311-3100537-22

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Tror nog att Dainese 46 sitter mer slimmat på dig! Jag är 175 och väger 65kg, alipnestars 2delat stl 48 var mycket pösigare! Så jag köpte dainese, tajt i början men nu byter jag inte bort det mot nått annat! Sitter som en smäck :)

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Bror min är 180cm och 70kg och har a-star 48, så att 46 skulle vara bra har jag svårt att tänka mig.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Tänk på att skinnställ töjer sig en hel del, så om ett Berik 48 sitter sådär så skall du inte köpa det.
Ett skinnställ skall sitta supertight när du köper det... eller som vissa skrivit här tidigare, får du på dig stället utan problem när det är nytt så är det för stort.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...