vilken storlek på ett berik..???

lisv85

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2007
Hoj
Yamaha R6
tjenare..tänkte jag ville ha ett berik skinnställ beställt från tyskland men min lokala återförsäljare säljer inga berik ställ utan jag fick prova lite andra märken istället ex alinestars:pannkyss å där passade 50,, nån som vet om de skiljer mkt i storlekarna märkena emellan..?? och hur stor cm/kg man bör va för ett strl 50 berik... mvh:)

Skuggan

Guest
tjenare..tänkte jag ville ha ett berik skinnställ beställt från tyskland men min lokala återförsäljare säljer inga berik ställ utan jag fick prova lite andra märken istället ex alinestars:pannkyss å där passade 50,, nån som vet om de skiljer mkt i storlekarna märkena emellan..?? och hur stor cm/kg man bör va för ett strl 50 berik... mvh:)

Min erfarenhet är att berik är lite mindre i strl än våra svenska ställ.. Jag fick gå upp en strl när jag köpte mitt nya. (o det beror inte på Biran :)

toxicated

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Hoj
Ingen just nu

jag har stlrk50 och är 176cm och 76kg. Satt tight som satan i början men nu sitter det perfekt . . . .

Afterburner

Twinner sinner
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Suzuki SV1000S K4
Berik och Arlen Ness tillhör ställena som är lite större. Passar ett Dainese, Aplinestars i strl 50, bör du ha 48-50 i Berik...

...Men säkrast är nog att prova ändå :D
Ps: Jag hade strl 52, väger 84 kg på 175 cm.

Edit: Kul att alla skriver olika.. Haha

pucko

Medlem
Gick med
21 May 2005
Hoj
Honda CBR 600 RR 07
Jag har ett Berik helställ och är 165 cm väger mellan 65-70 kg har storlek 48 passar mig bra.

lisv85

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2007
Hoj
Yamaha R6
ok..själv e jag 173/74 kg...borde kanske ha ett 50 då..för jag fick knappt på mig ett 48 apline... få chansa på 50 då...;) tack för snabba svar

henrik gasar

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2007
Hoj
Ingen hoj nu
Berik!

Jag har stl 50 och är 180cm och väger 78kg och jag är tränad o smal.
Har även ryggskydd under. sitter tight som fan med endast t-shirt. hade svårt att andas i början men det ger sig. jag skulle nog köpt stl 52 om jag inte fick köpa detta nytt av en kompis.
Svårt de där med skinnställ då det ger sig med tiden! MEN HUR MYCKET DÅ DÅ?? Läste runt som fan hur tight det ska vara. (En kille sade! Det ska sitta tight som fan då det är nytt, Fick ha en kompis som hjälp för att sätta på mig det. det ger sig med tiden och efter 2 säsonger är det helt förslappat) :confused:
Man vill ju inte att det ska börja fladdra i 200.

Jag har kört med mitt ställ i 1mån men jag är stel som fan när jag kör och kan inte slappna av helt och tycker det bara är skönt att ta av sig det efter en körning.

Köp ett som du trivs med. sitter tight men skönt. jag tycker du ska kunna sitta på huk utan att behöva få and nöd.

hjulben_74

beep beep
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
vtr1000/ktm450exc
själv har jag 52 e 179 lång 75 kg sitter klistrat:tummenupp
prova ett 50 men då började det sticka i fingrarna efter ett tag:näsblod

kawa78

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2006
Hoj
En Japan...
Säker på att den lokala handlarn inte har,köpte där förra året,om vi nu menar samma..:va .Kan ju prova min jacka om du vill.

Du har pm!:tummenupp

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...