Vilken typ av ryggskydd använder du?

Vilket typ av ryggskydd använder du?

• Antal röstningar
    0

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Tycker pollen är lite inkomplett.
Kan vara så att man använder ett hårt eller mjukt ryggskydd för att det råkar vara bekvämast eller för att det sitter inbyggt i stället etc också. Eller varför inte för att man köpt det billigaste på biltema?

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Hoj
990 SMT / 690 RFR
Halvarsson Track även här. Mycket tack vare att det är så pass bekvämt. Jag provade det hårda L2-skyddet från Biltema först, men insåg efter att ha provat även Halvarssons modell att devisen "man får vad man betalar för" verkade stämma även här.

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Både och. mjukt insytt i mitt skinnställ eller biltemas ninjaturtle till mitt gamla ställ. Bara testat det mjuka och det funkade prima!

Rullen

Hä ä bar å åk
Gick med
26 Apr 2012
Hoj
Ingen alls =(
Tycker pollen är lite inkomplett.
Kan vara så att man använder ett hårt eller mjukt ryggskydd för att det råkar vara bekvämast eller för att det sitter inbyggt i stället etc också.

Instämmer, men den här pollen är ett resultat av en tidigare diskussion gällande säkerhetsnivån på mjuka kontro hårda skydd. :fakta

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Har du klotat med det mjuka? Vad hände/hur kändes det?

Jag har klotat med hårt några gånger och det har gjort sitt jobb vid mina "tester". :D

Har mjukt inbyggt i stället nu, och det är så rackarns bekvämt och känns som det sitter perfekt så jag kommer köra på det tills någon jag litar på säger att jag är dum i huvudet och ska dra ur det och köra med hårt.

Rullen

Hä ä bar å åk
Gick med
26 Apr 2012
Hoj
Ingen alls =(
Har mjukt inbyggt i stället nu, och det är så rackarns bekvämt och känns som det sitter perfekt så jag kommer köra på det tills någon jag litar på säger att jag är dum i huvudet och ska dra ur det och köra med hårt.

Känner likadant, sjukt bekvämt! En annan sak som är fint är ju att man alltid har det på sig eftersom att det sitter fast i jackan. Hade ett löst, hårt skydd tidigare och då blev det lätt att jag hoppade över att ta på mig det om jag bara skulle ut en snabbsväng.

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Har du klotat med det mjuka? Vad hände/hur kändes det?

Svarar exakt som Geggamoja. Känns så jäkla bra med det "insydda"

Jag rullade mest runt på asfalten. Inget hände med mig. Har fullt förtroende för båda.

Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Hade en liten vurpa och kanade in i en annan hoj som jag med hjälp av ryggen (ryggskyddet) bröt av fotpinnen på. Stället blev givetvis helt upprivet men jag märkte inget av smällen. Mitt dainese bp7 gjorde sitt jobb. Föregångaren till wave, hård modell. Jag ger det 5 styren. Ersatte med AS Bionic.

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Wave 2 eller Air kanske det heter, antar att det är ett hårt? Klotade med ett likadant och det verkade bra även om ryggen komprimerades men det berodde säkert på mitt svandyk och landade på huvudet :/

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
Ett hårt. CE lvl2 och billigt var det.
Köpte det för att ha som extra till passagerare, men det var för skönt så måste nu köpa ytterligare ett ryggskydd (till passagerare) ;)

i-are-baboon

100kg Fitnessfjolla
Gick med
27 Sep 2010
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -00 (Såld) Triumph Speed Triple -05
Hårt, Ufo Ryggskydd.. har inte vurpat med, men det sitter skönt, och känns inte restriktivt eller "ivägen"...

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag har ett hårt Knox Aegis-skydd, mest för att mitt förra ryggskydd också var ett Knox, dock i en annan, trevligare modell som dom tyvärr har slutat med, och det kände jag mig trygg med, efter div hårdtester :rolleyes:

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...